Okey, har pillat på den här musgrejen ganska länge nu, det verkar ok så länge man rör på musen, saktar in, drar fortare, släpper osv, grejen är när jag drar med musen, sedan stannar plötsligt och sen släpper efter ett tag, då flyger ju objekten iväg med uträknad hastighet, jag har alltså ingen feed när musen står stilla, dvs när inga mouse events droppar in. Testade att lägga till så den tar bort första av dessa mouse samples varje loop, också att adda 0-vektor, grejen är att jag inte vet vilken takt detta skall ske i, som sagt, loopen uppdateras ca 60 gånger/sek (max).
Känns som det snurrar i skallen, väldigt mycket kod för musklick, dragningar och allt möjligt i detta program :S
Några ideer?
while(true){
if (mousemotionevent){
mouse.addsample(x,y)
}
}
Någon annanstans anropar jag typ mouse.getvelocity som har tex max 5 samples i nån lista som beräknar nått slags medel, när nya sätts in tas det äldsta bort om listan är full. Events sker ju inte så ofta som loopen, men man måste ju sänka hastigheten när musen står stilla... hm, nu kom jag ju på ett riktigt fulsätt, tror jag, som visserligen inte fungerar helt korrekt, om fler avläsningar blir samma (inte i mouse sampler klassen) så struntar man i att lägga på hastigheten..