Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem

Är det några roliga servrar eller servrar som det är mkt svenkst folk och teamspeak som ni brukar hänga på så får ni gärna dela med er? Ni får oxå gärna adda the_divine_dante:)

Permalänk
Skrivet av danteee:

Är det några roliga servrar eller servrar som det är mkt svenkst folk och teamspeak som ni brukar hänga på så får ni gärna dela med er? Ni får oxå gärna adda the_divine_dante:)

Gotland hc, eller tv2.

Har spelat nu först efter patchen ovisst har man tappat mkt men jäklar va mkt mer det finns av folk som spelar shady! Är det mer folk som fuskar nu ? eller är det bara att dom hittat till mina servrar ?

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jockesjö:

Gotland hc, eller tv2.

Har spelat nu först efter patchen ovisst har man tappat mkt men jäklar va mkt mer det finns av folk som spelar shady! Är det mer folk som fuskar nu ? eller är det bara att dom hittat till mina servrar ?

Jag har inte sett en enda (sedan patchen iaf), grundlösa anklagelser kryllar det däremot av.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Jag har inte sett en enda (sedan patchen iaf), grundlösa anklagelser kryllar det däremot av.

Bra då, då ere bara jag som haft lite otur

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Sett en! Klockan var runt 3-4 på natten, killen hade k/d på 10/1
Han var i samma team och så fort det blev en plats över i hans squad hoppade jag in å "bevakade" han (dvs följa efter som backup "ammo", hjälpa döda folk etc å inte bara stå å stirra på han)
Efter ha följt han nästan en runda så kände jag mig 100% säker på att han körde med aimbot samt wallhack.
Han bromsade alltid in vid ett hörn om det stod en fiende nära.
Typisk aimbot beteende, 180* vändning på 1/10 sec "HS" nästan 180* igen å dra rpg i närliggande vägg... 2st till dog
Avslutade rundan med å dra HS på han -100 poäng, samt berätta för alla att han fuskade, nästa runda så hade han bytt server

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Tror inte att fuskandet är så stort på TV2 och Gotlands servrarna? Har dock inte spelat på dessa sedan BF2 tiden, men under den tiden så var dessa helt klart dom bästa
Mycket duktiga spelare, så man ska inte alltid tro att folk fuskar bara för att man är sämre än någon..

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Relik 📜

Det är rätt lite fusk på Gotland vad jag har sett, lirar mest där. Minns bara en gång spontant, och det var precis i början.

Vad det däremot kryllar av är folk som gapar "BASERAAAPE" tills de bli blå som defenders på Rush. Inte direkt så att man kan göra något åt saken, de spawnar ju i princip ovanpå Mcom:sen.. Folk som vill ha tighta baserape-regler får lira Conquest, överlåt Rush till oss andra, tack!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag lirar uteslutande på TV2- och Gotlandservrarna. Fuskandet är ovanligt där, men man stöter på någon då och då.

Vad jag inte skulle ge för en spectate-funktion som i gamla Q3.

Permalänk
Medlem

Men har flera gånger sökt på "Gotland" men hittar ingen server, alla alla alternativ öppna. Vad ska man söka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Mm för det är jävligt lätt att träffa allt och alla på de max 2 sec som det tar att slänga ut ca 3-4 c4. Men antar att du har lite svårt att göra saker snabbt.

Oj la nån en smoke också? Oj blev det svårare då, jävla lame taktiker.

Mm för man kan verkligen alltid skjuta allt och alla, Fast slår vad om att du är en noob med cg eller m60 och då kan man ju göra det iof.

Kan fan tro att detta är Fragbite ibland alltså, känns som alla spelar och försöker hitta nya sätt att vara så lame som möjligt. Vem fan bryr sig om stats?

Hörru din fjant, har du svårt att förlora?
Du vet väl att alla vapen som finns i BFBC2 är tillåtna att använda?
RUSH går ut på att förstöra Mcoms, det finns inga sätt som är "noobigare" än andra, att påstå sådant avslöjar bara din låga ålder. Du är förstås så elite att du nöter ner Mcomsen med kniven, allt annat vore ju barnsligt enkelt.
Har du släppt fram 2 killar till en Mcom så kanske det är du som är noobig, vad vet jag.

Men ifall jag skulle möta dig på en server nångång, så kanske du kan ge mig lite instruktioner på exakt hur jag ska gå tillväga, vilka vapen jag får använda osv...?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danteee:

Men har flera gånger sökt på "Gotland" men hittar ingen server, alla alla alternativ öppna. Vad ska man söka på?

Gotland ska fungera som sökord. testa att laja lite med tickboxarna.

Permalänk

Kan inte joina någon server, det står typ Player kicked by punkbuster (for 10min)... COUNTRY FILTER IN EFFECT (Admin desicion)... WTF är det? o.o

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Relik 📜

Kör på Gotland 12 nu. Komsikom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kör på Gotland 12 nu. Komsikom.

Skulle vara trevligt om du la till mig som vän så jag oxå kan komma in på gotlands server. Hittar den verkligen inte :S
the_divine_dante

Permalänk
Skrivet av danteee:

Skulle vara trevligt om du la till mig som vän så jag oxå kan komma in på gotlands server. Hittar den verkligen inte :S
the_divine_dante

Stäng av brandväggen, eller öppna portar i den så ska du se att det går bättre.

Permalänk
Medlem

Orkade inte med pisshardcore, drog efter en runda.

Permalänk
Medlem

"Player kicked by punkbuster (for 10min)... COUNTRY FILTER IN EFFECT (Admin desicion)"
Admin har lagt in restriktioner vilka IP-serier som tillåts. Förmodligen för å göra en renodlad svensk server.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

"Player kicked by punkbuster (for 10min)... COUNTRY FILTER IN EFFECT (Admin desicion)"
Admin har lagt in restriktioner vilka IP-serier som tillåts. Förmodligen för å göra en renodlad svensk server.

Aha, tack

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Handa:

Orkade inte med pisshardcore, drog efter en runda.

Själv kör jag bara HC, pallar inte mer än nån runda vanilla. M95'an känns som en ärtbössa ju

Permalänk

Vad är egentligen skillnaden mellan hardcore och vanliga, förutom det uppenbara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Själv kör jag bara HC, pallar inte mer än nån runda vanilla. M95'an känns som en ärtbössa ju

Hellre det än 6 snipers i varje lag.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Handa:

Hellre det än 6 snipers i varje lag.

Jag tycker det är ungefär lika illa på vanliga servrar..

Är det något JAG skulle gnälla på så är det att det inte finns något system för att balansera klasser, typ som TF2 har möjlighet till. Ibland hamnar man i ett riktigt idiotlag där 6-8 personer spelar sniper, och då är det väldigt svårt att få något gjort framåt.
Ska givetvis inte vara ett krav, men något serveradmins kan slå på om de önskar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag tycker det är ungefär lika illa på vanliga servrar..

Är det något JAG skulle gnälla på så är det att det inte finns något system för att balansera klasser, typ som TF2 har möjlighet till. Ibland hamnar man i ett riktigt idiotlag där 6-8 personer spelar sniper, och då är det väldigt svårt att få något gjort framåt.
Ska givetvis inte vara ett krav, men något serveradmins kan slå på om de önskar!

Med restriktion att min är 2 ex, annars kan dom låsa en server för å vara enbart handgun

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Är det något JAG skulle gnälla på så är det att det inte finns något system för att balansera klasser, typ som TF2 har möjlighet till. Ibland hamnar man i ett riktigt idiotlag där 6-8 personer spelar sniper, och då är det väldigt svårt att få något gjort framåt.
Ska givetvis inte vara ett krav, men något serveradmins kan slå på om de önskar!

Jag har faktiskt stött på en server där man blev autodödad/kickad (kommer inte ihåg vilket) om fler än 3 eller så redan var recon.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

EuroGamers (klanen som jag är med i) har gjort en intervju med zh1nto som är community manager. Läs den här!

Permalänk
Medlem

nu börjar jag tröttna...får "Failed to connect to EA online" hela tiden.. det fungerade i lördags men inte sen dess.. vet att jag haft problem med min lina så telia har fixat den nu ... men allt annat fungerar ju så det borde väl även bc2 göra

Permalänk
Medlem

Blev lite paff igår då jag spelade och hamnade på Port Valdez Conquest, helt missat att dom låst upp ett nytt gamemode igen. Snällt att dom ger oss kartorna gratis som borde funnits med, eller dom fanns ju med men bara låsta. Fuck V.I.P. Eller ge oss V.I.P i framtiden men håll inte tillbaka 50% av kartorna nästa gång utan använd V.I.P till NYA kartor.

Iaf, det var en riktig skitkarta, dom kunde iaf ha låst upp lite nya områden upp på berget eller en del i havet och gett oss båtar.

Kanske ska säga att jag spelat vädligt sparsamt i slutet pga att det finns så få kartor.

Permalänk
Medlem

Helt nya kartor vore toppen och inte bara nån karta som borde funnits med från start och kalla det en ny bana.. störigt.

Permalänk
Relik 📜

Någon som ska leka ikväll?
Battlefield Blog

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon som ska leka ikväll?
Battlefield Blog

Dom servrarna lär tyvärr fyllas upp allt för snabbt.

Men visst, det skulle vara kul att kniva någon ansvarig för hit-reg'en.