Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska mycket chattande, fast då är det mest folk som kallar varandra noobs osv, hehe.

Permalänk

Håller med, mera chattande är det. Beror ju på vilken server man är på också.

Permalänk
Medlem

Sen får man väl vara med å hjälpa igång chatten å, eller fylls den med automatik?
Ang fusk, ja länk visar tydligt på fusk, men bara för att man har 28/0 är det inte säkert man fuskat.
Har själv legat på 16/0 en runda å de var med en tank, nästan otroligt få som försökte göra nåt, alla bara sprang runt som yra höns, var en god frukost

Vill bara påpeka att man ska vara väldigt försiktig å säga att nån fuska utan att ha bevis för det. Det finns nämligen riktigt skillat folk som kan dra en HS inom loppet av 1sek på 100m avstånd. Precis som med allt så är de erfarenhet som gäller.

[u]Ifall man stötet på en ev fuskare å är i samma lag, gör som han gjorde på filmen, ligg bara bakom å observera vad han gör.[/u]

edit: fogar in en annan youtube bfbc2 fuskare
edit2: En till länk, bra lag sådär som de SKA vara igentligen. Eller kille med tur.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Det är inte så svårt att få typ 20-0 om man fegar med sniper på tex valparasio som attacker, en kille i clanen har tom fått typ 30-0 där som sniper.. Det händer att man blir fusk anklagad för detta

Men dessa fuskare springer runt och sprayar med LMGs eller assault rifles, då är det otroligt svårt att få så många kills och lite deaths HELA tiden.

PinguuloI - BFBC2 Stats om man kollar denna fuskaren som fakade mitt nick så ser man att han har 10 i kd ratio med medic och assault men har knappt spelat dom andra.

Quickzor: alla aimbotters sätter inte HS hela tiden då dom bara sprayar.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Jag fick 33-0 med carl gustav på valparizio men det borde ju också vara klassat som fusk =(

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Haha, en polare blev fuskanklagad idag igen! Jag körde chopper på valparasio som attacker hela gamet och han va enda gunnern, han fick typ 59-6.. tror vi ska börja frapsa lite när vi slaktar med transport chopper

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Haha, en polare blev fuskanklagad idag igen! Jag körde chopper på valparasio som attacker hela gamet och han va enda gunnern, han fick typ 59-6.. tror vi ska börja frapsa lite när vi slaktar med transport chopper

Hur fan lyckas nån inte få ner er? Lättaste som finns ju

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

det va nån noob server typ antar jag, men vi åkte och reparerade och laddade upp liv ibland.

Vehicle Smoke funkar bra mot tracer men det blir jobbigt om flera har tracer

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför inte patchen hade med dom 2 nya SDM banorna?
Eller när vi får dom? till PC alltså..

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Jag har mött en fuskare och jag har spelat ungefär 100 timmar, inte ens i närheten av MW2. Kan även bero på att jag nästan enbart spelar på Gotland-servrarna. Men man blir ju fuskanklagad själv så fort man har mer än 2 i KPD.

Permalänk

Inga kills för mig

Chopper på Valparaiso är sjukt bra om man använder den rätt
Vi håller på och frapsar och planerar att göra en film från bådas perspektiv

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

http://img375.imageshack.us/img375/9126/bfbc2game201007040304...
Inga kills för mig

Chopper på Valparaiso är sjukt bra om man använder den rätt
Vi håller på och frapsar och planerar att göra en film från bådas perspektiv

Hehe squad assists ftw
Lyckades få 2.5k poäng bara på det

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

För er som inte kan använda tanks längre hittade jag en sens fix som fungerar.

negative acceleration/vehicle sens fix tool - Battlefield Bad Company 2 PC - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

0.36 0.3 1.5 200 kör jag atm, inte filat speciellt mycket på det. Men nu är tanks användbara iaf.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

om du har 0.36 i sens för inf, så bör du nog ändra sens i win Hotlink BFBC2MouseFix-1.1

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

om du har 0.36 i sens för inf, så bör du nog ändra sens i win Hotlink BFBC2MouseFix-1.1

Skalan ingame är 0.00 till 1.00 så 0.36 är en bit mindre än hälften vilket är lagom för mig iaf.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Hehe, najs looser defenders. 0-30. Hoppas han va afk o inte råkade ut för allt för många death from above!

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Skrivet av VIller-Valle:

Hehe, najs looser defenders. 0-30. Hoppas han va afk o inte råkade ut för allt för många death from above!

Om man är afk så spawnar man ju inte igen, tror han var full eller nått för han pratade massa nonsens i chatten

YouTube - BFBC2 Chopper killed by Destruction 2.0 Vi blev ägda av Destruction 2.0 i helikoptern

edit: YouTube - bfbc2 bug en till rolig bug

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Blivit sugen på att köpa ny dator, bl.a pga av detta spelet. Har testat de hos polare på 360 o de verkar riktigt fett. Älskade BF2 trots brister.

Ännu en gång verkar det haft svårt med optimeringen då spelet verkar ha väldigt höga Req.

Detta är en _väldigt_ preliminär dator som någon här på forumet tipsade om:
BabbeN95s sida - Produktlista - Intel speldator, 10 000kr

Vad säger ni?

Jag kan ju säga såhär... jag vill verkligen ha en fet dator att lira på, men är inte beredd att ge mycket mer än 11.000kr. Kan man inte få en dator för elva-tusen-kronor som klarar dagens spel på det allra högsta utan problem så är det egentligen något gravt fel på marknaden.

Kommer t.ex datorn ovan att klara BC2 _flytande_? Jag vill verkligen att den ska göra det

Annars får man väl köpa ett nytt PS3....... eller kanske 360!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

Blivit sugen på att köpa ny dator, bl.a pga av detta spelet. Har testat de hos polare på 360 o de verkar riktigt fett. Älskade BF2 trots brister.

Ännu en gång verkar det haft svårt med optimeringen då spelet verkar ha väldigt höga Req.

Detta är en _väldigt_ preliminär dator som någon här på forumet tipsade om:
BabbeN95s sida - Produktlista - Intel speldator, 10 000kr

Vad säger ni?

Jag kan ju säga såhär... jag vill verkligen ha en fet dator att lira på, men är inte beredd att ge mycket mer än 11.000kr. Kan man inte få en dator för elva-tusen-kronor som klarar dagens spel på det allra högsta utan problem så är det egentligen något gravt fel på marknaden.

Kommer t.ex datorn ovan att klara BC2 _flytande_? Jag vill verkligen att den ska göra det

Annars får man väl köpa ett nytt PS3....... eller kanske 360!

Den kommer klara BFBC2 med högsta inställningar @ full hd utan några som helst problem!

Permalänk
Medlem

Idag, igen, blev man kallad "cheater" av några snubbar som ur min mening "inte kan lira" inne på server -=EzCoy=-
Förstår inte hur folk kan kalla andra för fuskare utan några som helst bevis. Så tillslut blev jag kickad. Orsak: Hacking stod där.
Tycker det är så jäkla kasst. Snackade med clan medlemmar ur -=EzCoy=- och dom tyckte killen bara var grinig för jag mördade honom sådär 11 gånger.
Senare idag blev jag bannad helt och hållet. trisst.

Va fan! Lär er spela istället!
Byt server om ni inte pallar trycket!

p.s Nya patchen är suverän!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Duveke:

Va fan! Lär er spela istället!
Byt server om ni inte pallar trycket!

Tror'nte nån här lirar på Ezcoy.

Och du kanske fuskar!?!?!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Idag, igen, blev man kallad "cheater" av några snubbar som ur min mening "inte kan lira" inne på server -=EzCoy=-
Förstår inte hur folk kan kalla andra för fuskare utan några som helst bevis. Så tillslut blev jag kickad. Orsak: Hacking stod där.
Tycker det är så jäkla kasst. Snackade med clan medlemmar ur -=EzCoy=- och dom tyckte killen bara var grinig för jag mördade honom sådär 11 gånger.
Senare idag blev jag bannad helt och hållet. trisst.

Va fan! Lär er spela istället!
Byt server om ni inte pallar trycket!

p.s Nya patchen är suverän!

Ja jag håller med dig så klart . samma med mig oxå blir kickare från spela vad jag har gjort nåt ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Idag, igen, blev man kallad "cheater" av några snubbar som ur min mening "inte kan lira" inne på server -=EzCoy=-
Förstår inte hur folk kan kalla andra för fuskare utan några som helst bevis. Så tillslut blev jag kickad. Orsak: Hacking stod där.
Tycker det är så jäkla kasst. Snackade med clan medlemmar ur -=EzCoy=- och dom tyckte killen bara var grinig för jag mördade honom sådär 11 gånger.
Senare idag blev jag bannad helt och hållet. trisst.

Va fan! Lär er spela istället!
Byt server om ni inte pallar trycket!

p.s Nya patchen är suverän!

Så är det och kommer alltid att vara, vissa personer klarar helt enkelt inte av att bli ägda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Tror'nte nån här lirar på Ezcoy.

Och du kanske fuskar!?!?!

Har aldrig fuskat. Aldrig behövet. ..jo, kanske. Super Mario. Nintendo 64-bit tror jag det var.
Skit samma. Lirar där för många av mina vänner lirar där. Tycker det bara är tråkigt när folk håller på sådär.

Permalänk
Avstängd

Har inte lirat på en vecka och laddade ner patchen nu men vad fan har hänt? känns ju som man springer i sirap, fick dubbla sensen på musen men ändå så känns det inte alls bra

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Har inte lirat på en vecka och laddade ner patchen nu men vad fan har hänt? känns ju som man springer i sirap, fick dubbla sensen på musen men ändå så känns det inte alls bra

Stäng av Bloom/Hbao.
Min mus fick bra mkt bättre respons i spelet efter patchen dock.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

How Many Cpu Cores Do Games Need | bit-tech.net

Intressant artikel, om det stämmer så ska en dual-core klara spelet finemang med ett ATI kort. vilket stämmer för mig

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Så är det och kommer alltid att vara, vissa personer klarar helt enkelt inte av att bli ägda..

finns många gnällspikar.
Noobs

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

If you have lag problems with BFBC2 on PC, try disabling Remote Admin tools such as Wolfcom and ProCon.

Någon som vet hur man får detta att funka?

Visa signatur

Asus M4A89GTD PRO: AMD 1055T OC 3.8Ghz: Corsair Cooling Hydro H50: corsair 8Gb 1333MHz: Sapphire Radeon HD 5850 VAPOR-X: Western Digital Caviar Green 2TB*2: Corsair TX 750W 80+.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fl90:

If you have lag problems with BFBC2 on PC, try disabling Remote Admin tools such as Wolfcom and ProCon.

Någon som vet hur man får detta att funka?

Det är tredjepartsprogram... Garanterat inget du har på datorn.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB