Sökes hörlurar (snäckor)

Permalänk
Medlem

Sökes hörlurar (snäckor)

Fick för mig att köparens guide skulle läggas ner därav tråden här.

Jag är på jakt efter ett par hörlurar men hittar inte så många, skulle vilja ha lite tips.
Sen har jag lagt ett öga på koss - the plug, är dessa att rekomendera? Jag har ganska små öron(moderatorerna registrerar i databasen) så jag skulle även vilja ha tips på lite mindre/mjukare snäckor.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Jag hade ett par koss, men tyvärr verkar dom köra med "namnet" istället för kvalitet på ljudet och är obekväma..

Kör nu med ett par TakStar från jula, och kan säga att dom är bra

EDIT: sladden är 4m som katten gillar att leka med

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Tittade in i min lokala expert butik i dag, frågade om att få testa några hörlurar. Efter en stund så gick personalen med på det, då jag försäkrat dem om att jag var extremt köpvillig. Försiktigt skar dom upp en förpackning med fickkniv och plugade in i en billig stereo. Med det otrevliga ljudet av emilia fick jag provtesta ett par utvalda hörlurar. Jag ville mest känna hur dom skulle vara i örat, kännslan var utmärkt, jag stormtrivdes i dessa mysiga hörlurar. Det dröjde inte länge förän jag tog av mig hörlurararna och sa till expiditen att jag tar dom.

Lurarna är ett par "fontopia MDR-EX70LP"
http://www.sonyinside.com/goto.asp?artnr=7351932

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag funderar oxå på hörlurar. Sonys fontopia MDR-EX70LP verkar bra men är de inte jobbiga? Verkar väldigt jobbigt att de expanderar o shit i gången, blir det inte skavigt och jobbigt att ta i och ur? Sen är de dyra, är de verkligen så bra att de motiverar priset..?

Edit: Sen är de 1,2m , inget för mig som har kontroll efter halva vägen va?

Permalänk
Medlem

Jag använder mina hörlurar framför datorn, har en meter till stereon så sladden är nästan för kort för mig, den blir för spänd. Propparna är ~2-3mm i diameter, och man kan sätta på en svampliknande kåpa, den finns i 3 olika storlekar alla är väldigt mjuka. Ljudet är bra på dom, frekvensomfånget är stort mot mina tidigare hörlurar som dessutom gav mig skavsår i öronen. Sen är proppar helt annorlunda mot snäckor, eftersom proppen ska in i örgången, det tar en stund att vänja sig, men jag myser med dom. Är priset för mycket, så har sony och säkerligen flera andra tillverkare bra hörlurar för en hundring och uppåt för den inte så kräsne.

Jag har även märkt att propparna blockar utomstående ljud, utan ljud i lurarna hör jag mina andetag som om det slagit lock för örat.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")