Permalänk

8KHA+ buggar

Tja!

Jag undrar vad för slags fel vet/har ni haft med detta kort?

Läste på en tråd att 8KHA+ korten har buggat för en del. Men det var bara bland de första korten.
Stämmer det?

Mvh Mattias

Ps. Besviken på detta kort Ds.
Ps. Mitt buggar Ds.

Permalänk

Har själv haft 2st Epox 8kha+ och dom har fungerat väldigt bra Iofs dog den ena men det kan ju hända alla kort Så den fick jag utbytt Har även byggt några andra datorer med detta kort som fungerar alldeles utmärkt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

8kha+ trivs inte med Ati radeon8500, man måste flasha om grafikkortet för att de ska funka bra, tror försig mitt kort gått sönder nu, börjar bluescreena där det kommer massa konstiga meddelanden om att kortet inte är kompatiblelt med bios, har funkat klockrent fram till nu =\

Visa signatur
Permalänk
Medlem

-

Mitt funkade hur bra som helst tills jag flashade bios lite misslyckat...... men det var ju mobots fel, det var någon annans...
Just nu så är allt bra förutom att det inte vill släppa mina singlesided samsung minnne högre än 170

-

Visa signatur

Ne, nu är det nog dags för ett avatarbyte......

Permalänk
Medlem

Epox 8KHA+

Jag har ett sådant kort,, kunde inte funka bättre än vad det gör,, e tot nöjd med mitt,,
bästa inköpet före mitt asus gf3 ti200 kort...

//Anders

Permalänk
Medlem

Mitt gick inte å klocka med i alla fall. Sög fet, ett ricktigt måndagsex.
Tror det var kondigarna runt socketen bland annat som var dålig kvalite på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Har själv haft 2st Epox 8kha+ och dom har fungerat väldigt bra Iofs dog den ena men det kan ju hända alla kort Så den fick jag utbytt Har även byggt några andra datorer med detta kort som fungerar alldeles utmärkt

Världens längsta mening? Eller va det någon mening i det inlägget (sorry jag är trött )

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Har också ett 8KHA+
Helt nöjd med det..
Enda nackdelen jag kan komma på är att de små klippsen på sockeln inte höll för min vattenkylning. Då hade jag Maze 1 som använder ett klipp på var sida. Så nu efter lite ommoddning så har jag inga klipps kvar på ena sidan av sockeln.
Så nu blir de 4 små hålen mycket användbara.

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem

Vissa tidiga kort kunde ibland hoppa direkt till "FF" på displayen och bara ge en svart skärm. Egentligen ska det stå FF när den bootat felfritt.

Mitt 8KHA+ fungerar perfekt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti

Permalänk
Medlem

Mitt är felfritt också precis som dom flesta andras
Funkar prima tillsammans med Radeon 8500 också

Visa signatur