Uppgradera cpu/mobo/ram till en nuvarande standard
Tjosan!
Dags att uppdatera burken då den är prebuilt med låst bios, och med ett 7800xt liggandes behövs något upplåst för att få allt att funka.
Är inne på 9600x alt 7600(x) för cpu, men när det gäller moderkort känner jag mig lite lost. Är ute efter något mer rimligt gällande funktioner och gärna 2st M.2 slots.
Billigt utan att vara dumsnål helt enkelt.
Helst under 5k med cpu-kylare (även helt lost där).
(Har en inwin 301 chassi som allt kommer sitta it, som jag överväger att byta ut längre fram)
Så här hade jag gjort för under 5 000 kr. Du får ett moderkort med bättre strömförsörjning och två M.2-platser istället för en. Du får också betydligt snabbare RAM-moduler. CPU-kylaren är riktigt bra.
Hade utan tvekan kört på en 9600x framför 7600x, dom tre-fyra hundralappar är den helt klart värd! några procent bättre prestanda samt avsevärt mycket svalare.
Så här hade jag gjort för under 5 000 kr. Du får ett moderkort med bättre strömförsörjning och två M.2-platser istället för en. Du får också betydligt snabbare RAM-moduler. CPU-kylaren är riktigt bra.
Hade utan tvekan kört på en 9600x framför 7600x, dom tre-fyra hundralappar är den helt klart värd! några procent bättre prestanda samt avsevärt mycket svalare.