Permalänk
Medlem

Tangentbord

Jag behöver ett nytta tangentbord..

Mina förhoppningar är att

det ska finnas multimediaknappar,
Det ska inte vara alltför stort
Det ska vara skönt
Det ska vara "hyffsat" gaming kompatibelt.. (Med tanke på jag inte spelar nått hardcore fps super spel så behövs det inte så avancerat. )

Detta ska dessutom vara "billigt", har en dröm på 5-600 med frakt.

Jag har ett Logitech ultra-x flat nu som har funkar ett år sådär.. Men vill ha multimediaknappar för att höja och sänka volym och nu när det här dessutom håller på ge upp för knapparna är såå tröga tänkte jag köpa ett vettigt ett.

Några förslag?

Permalänk
Medlem

saitek eclipse II ganska okej

Permalänk
Medlem

jag har köpt microsoft sidewinder x4 för att kunna ha många tangenter nertryckta samtidigt när jag spelar, dock är jag lite orolig för layouten på det

Visa signatur

Asus M4A785TD-V Evo | Phenom 2 550x4@3,6ghz | Scythe Andy Samurai | xfx Radeon 6870 hd | OCZ reaper 2x2gb 1333 | Corsair TX 750w | Antec Twelve hundred

Permalänk
Hedersmedlem

Sidewinder X4 verkar vara riktigt bra, Sweclockers recenserade det för några månader sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltan:

jag har köpt microsoft sidewinder x4 för att kunna ha många tangenter nertryckta samtidigt när jag spelar, dock är jag lite orolig för layouten på det

Jag har inget jättebehov att trycka ner många knappar samtidigt, spelar bara wow så

Men det såg lite stort ut..
Men vad är skillnaden mellan X4 och x6 tillexempel?

Permalänk
Skrivet av ziltan:

Om jag inte har alldeles fel så är ett USB tangentbord begränsat till max sex knappar + 4 modifiers intryckta samtidigt för att alla ska gå igenom. Men de kanske har kommit på något sätt att kringå det utan en PS/2 port.

Hade nog satsat på ett steelseries 6gv2. Det är lite dyrare, men det lär hålla mycket längre än ett vanligt gummimembran tangentbord.