Te på tangentbord (bad idea)

Permalänk

Te på tangentbord (bad idea)

Har för stunden ett MS Natural Keyboard Pro som fungerar ok.
Men så städade jag i data skåpet (alla data lådor och gamla grafikkort osv fins där) där fann jag mitt gamla svarta kb köpt från Skribofont (saknar dom...). grejen e jag spilde te på det tangent bordet, vet nån hur man kan gör iårdning det?

Eller e det kört för den?

Man tackar

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Diska

Det är bara att diska det med diskmedel och vatten, sen låta det torka. Det funkar.

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk

Re: Diska

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Elosh
Det är bara att diska det med diskmedel och vatten, sen låta det torka. Det funkar. [/QUOTE

Är du säker, det e ju ett chip i tangentbordet (som jag tror inte skulle klara av att bli vått)...

Men om du kan förklara hur du gjorde (om detta har hänt dig) lite noggrant skulle jag vara tacksam

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Skulle nog gissa på att det är kört..
Hände mig förut.. fick tipset om att diska.. diskade, torkade, plugga in skiten och det funkade ej

Visa signatur
Permalänk

ok tack

Visa signatur

www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

:D:D

alltså, man plockar ur chippet först, självklart

Permalänk
Hedersmedlem

Man brukar väl typ diska tangenterna m.m? och gummimattan som ligger under, och rengöra med tops el. dyl

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

Jag la mitt tangent bord i badkaret när jag spilde ut massa cola över det, tog ett annat tangent bord i ca 1 vecka sedan för att det skulle torka ordentligt. Sedan så tar chipet inte någon skada om man låter det torka ORDENTLIGT, annars så kan det bli kortis i chipet och då kommer det inte att funka av förklarliga skäl.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

jag å en polare råkade hälla lite sprit i vårat tangentbord... datorn blev full som fan Tryckte man på ngn tangent så skrev den typ 3 boktäver istället, jobbigt att få igång datorn när det var bios lösenord, men det torkade efter ett tag å då var problemet löst