Nvidia släpper drivrutiner för OpenGL 4.1

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutiner för OpenGL 4.1

Grafikkortstillverkaren Nvidia släpper nya drivrutiner för Windows och Linux, båda med stöd för OpenGL 4.1.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vet någon ungefär hur lång tid det tar innan de släpps som WHQL?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Inaktiv

Såg att det inte var certifierade drivrutiner...jag väntar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DarkAlf:

Vet någon ungefär hur lång tid det tar innan de släpps som WHQL?

Skrivet av Segas:

Såg att det inte var certifierade drivrutiner...jag väntar.

Drivrutinerna blir inte bättre för att Microsoft tittat på dem. Det är ingen grundlig certifiering, mest att de håller rätt format osv för att hanteras med plug n play, men Nvidia som gjort drivrutiner i många år lär inte missa en sådan sak.

Angående hur mycket Microsofts "certifiering" är värd: Nvidia pulls malfunctioning WHQL drivers | TG Daily

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Alla kan göra fel, där gjorde nVidia fel (och Microsoft). Men jag ser hellre att en drivrutin fungerar än att peta in något som ligger på teststadiet. Sen installerar jag aldrig helt nya drivrutiner utan väntar en vecka eller två. Behövs inget lagas finns det ingen logik för mig att uppdatera något heller.