B-ray.se anmäls saknade

Permalänk
Melding Plague

B-ray.se anmäls saknade

Datorhandlaren B-ray går inte längre att kontakta. Webbplatsen är "nere för underhåll" och kunder rapporterar om uteblivna leveranser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

What ever, Varför handla där när Inet existerar.?o-O

Permalänk
Medlem

Har gillat de, för de har alltid haft lite av varje och bra priser.

Undrar vad som händer med garantin nu om de inte skulle öppna upp igen om något av grejerna går sönder som är köpta där.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Skrivet av Ernes-T:

What ever, Varför handla där när Inet existerar.?o-O

Saknar dem redan riktigt bra priser och bra leveranser, och ett shyst utbud.... jämnfört med inet så var B-ray kickass aja, skulle köpa en grej idag men såg den där bilden med och tänkte "ok jag försöker senare" men ack då.

Permalänk
Avstängd

Mycket dåligt, hoppas att de inte lurar folk på riktigt nu!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernes-T:

What ever, Varför handla där när Inet existerar.?o-O

För att de ofta har bra priser och har märken som inet inte har t.ex. MSI

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Skrivet av Isty:

För att de ofta har bra priser och har märken som inet inte har t.ex. MSI

Och ASUS grafikkort vilket är väldigt undligt att inet inte har alltid tyckt det är undligt

Permalänk
Medlem

Ska det bli samma sak som när datorbutiken gick i konkurs.........

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

För krångla o klyva kronor när det finns stabila och trygga alternativ såsom Komplett, Inet, Webhallen m.fl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och ASUS grafikkort vilket är väldigt undligt att inet inte har alltid tyckt det är undligt

Har jag inte ens tänkt på :-S

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Det måste ju ha hänt något, det är ju knappast bedrägeri iallafall, då skulle dom nog försöka dra in mer pengar...
Det första som slog mig var att det skett något olycksfall, men vi får väl se

Permalänk
Medlem

Betala aldrig med förskott om det inte är en MYCKET etablerad försäljare som man vet det går BRA för. Är den inte "känd" finns det risk att sånt här händer. Går det inte bra för företaget går dom i konkurs och det finns risk för att du inte får tillbaka pengarna.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem

Vet ej priserna på B-ray ... Dom kan dock inte vara MYCKET billigare än Inet. Inets
SERVICE väger upp dom där 100 till 200 kr eventuella rabatten som B-ray kunnat tänkas ha på
sina produkter. MER billigare har jag svårt att se framför mig ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och ASUS grafikkort vilket är väldigt undligt att inet inte har alltid tyckt det är undligt

Nu är det lite off topic, men inet jobbar på att få in ASUS grafikkort i sitt sortiment.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Pontus_mRI:

Det måste ju ha hänt något, det är ju knappast bedrägeri iallafall, då skulle dom nog försöka dra in mer pengar...
Det första som slog mig var att det skett något olycksfall, men vi får väl se

Jag handla i princip hela min burk där samt upgraderat till GTX 470 SLi via honom.
Vore mycket underligt om det vore en blåsning på gång, killen har ju i princip företaget samt lagret hemma där han bor med sin familj och jag har varit där och hämta ut grejor en del gånger.

Tror inte det handlar om en blåsning, tyvärr kanske någon personlig tragedi eller nåt, (hoppas inte)
trevlig kille som driver det hela.

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Har faktisk knappt hört talas om dem. :S

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av Ajame:

Betala aldrig med förskott om det inte är en MYCKET etablerad försäljare som man vet det går BRA för. Är den inte "känd" finns det risk att sånt här händer. Går det inte bra för företaget går dom i konkurs och det finns risk för att du inte får tillbaka pengarna.

Och ingen har ju hört talas om B-ray ? om jag inte misstar mig är dem typ dem ända som säljer Aquacomputer i Sverige och hel del reklam hade dem iaf på SweC
Men jag håller med, se bara vad som hände med Sekvencia, "bannade" på prisjakt ja, vilken hemsk butik

Permalänk
Medlem

Postförskott FTW!!!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Nu är det lite off topic, men inet jobbar på att få in ASUS grafikkort i sitt sortiment.

Aja, bara lite pissed på inet pga av mitt senaste köp men det är kul att höra att dem ska bredda med ASUS vga'er

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Och ASUS grafikkort vilket är väldigt undligt att inet inte har alltid tyckt det är undligt

Undligt? =0/

Skrivet av anemic:

Postförskott FTW!!!

Precis. Finns inte det som val så lägger jag knappast en order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och ingen har ju hört talas om B-ray ? om jag inte misstar mig är dem typ dem ända som säljer Aquacomputer i Sverige och hel del reklam hade dem iaf på SweC
Men jag håller med, se bara vad som hände med Sekvencia, "bannade" på prisjakt ja, vilken hemsk butik

Med den stora skillnaden att Sekvencia verkade typ leva på att lura folk. Hoppas att det inte är något för allvarligt som hänt B-ray.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk

Hm... där ser man Tur att jag inte beställt något ifrån dem.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

När du får en tegelsten levererad istället för det du har beställt kommer du inte skrika postförskott, ingen trygghet alls.

Skrivet av anemic:

Postförskott FTW!!!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Mer info om företaget:

Rating

Solid Lindistribution
Org.nr: 720619-XXXX

Sett till Org numret verkar det vara ensklid firma. Går väl inte att sätta i konkurs utan att ägaren blir personligt skyldig?

§1
Permalänk
Medlem

jag tycker faktiskt INTE synd om det finns folk som eventuellt förlorar pengar på nätköp. Det är så lätt att slippa det, faktura/postförskott är några och det finns andra sätt också.

Ontopic. Har själv inte köpt något från B-ray men jag har flera gånger varit inne och kollat in deras sortiment på hemsidan. Det är mycket möjligt att det hänt något som inte är "fishy"

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

För att de ofta har bra priser och har märken som inet inte har t.ex. MSI

vem fan vill ha MicroStar prylar....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och ingen har ju hört talas om B-ray ? om jag inte misstar mig är dem typ dem ända som säljer Aquacomputer i Sverige och hel del reklam hade dem iaf på SweC
Men jag håller med, se bara vad som hände med Sekvencia, "bannade" på prisjakt ja, vilken hemsk butik

Ja har varken hört talas om B-ray eller Aquacomputers. Varför bry sig om att kolla efter andra butiker när Inet, komplett och Webhallen finns

Permalänk
Avstängd

[QUOTE

Skrivet av KiXeR:

När du får en tegelsten levererad istället för det du har beställt kommer du inte skrika postförskott, ingen trygghet alls.

Kontrollera paketet innan du betalar för att lösa ut det... ifall man blir nekad det så är det bara o låta paketet gå tillbaka. Simplare kan det inte bli... har själv fått göra så några gånger.

Javisst, det är mot postens regler... men jag har faktiskt alltid haft turen att få kontrollera innan.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

hoppla hoppla. Låter inge skoj för min del om de gott omkull LOL
Datorn i min signatur exkl. skärmar är precis köpt hos dem och har inte levererats...

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernes-T:

Vet ej priserna på B-ray ... Dom kan dock inte vara MYCKET billigare än Inet. Inets
SERVICE väger upp dom där 100 till 200 kr eventuella rabatten som B-ray kunnat tänkas ha på
sina produkter. MER billigare har jag svårt att se framför mig ..

eftersom inet har ett rätt så fattigt sortiment i jämförelse med tex komplett är det inte ett förstahandsval alltid.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9