Telenor/Bredbandsbolaget Mobilt Bredband (3G) ostabilitet

Permalänk

Telenor/Bredbandsbolaget Mobilt Bredband (3G) ostabilitet

Jag har mobilt bredband via Bredbandsbolaget och har haft det ett bra tag nu. Den senaste tiden har jag börjat köra med pingplotter för att spara lite statistik över hur ostabilt det är egentligen.

Det här är de senaste 24 timmarna. Det röda är 100% packet-loss. Taket på den här bilden ligger på 2721ms och det första strecket innan bakgrunden blir rosa är på 500ms.

(det segment där som är stabilt är mellan 02:00 och 09:00)
Servern jag pingar är ping.sunet.se.

Ska det vara så här dåligt? Känns som deras system inte orkar med all trafik under dagen/kvällen eller nått. Jag har inte orkat ringa o klaga ännu men snart är det fan bud på det.

Jag vet inte om det hjälper att byta till nått annat 3G nät. Som jag förstår det använder Tre och Telenor samma? Och sen vet jag inte hur det är med trafiken på de andra. Som jag förstår det är Telenor/Bredbandsbolaget de enda utan en 5GB/månad gräns. Men kan ha fel där.

Enda andra alternativet vore att skaffa adsl via fasta telefonin men jag har ingen fast telefon och vill inte skaffa nån. Har varken råd eller behov av det.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Vet inget om det andra men telenor har varit det enda med obegränsad surf men nu har även 3 infört det för att konkurera lte