Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fractal Design lanserar Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Stora, fancy fläktkontroller

Hur ska man annars få fläktarna tysta när man vill och kraftiga när man behöver?
Moderkorts kontakterna brukar ju inte räcka till alla fläktar.
Och ligga under bordet och fippla med FDs medföljande LILLA spak är inte så smidigt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Hur ska man annars få fläktarna tysta när man vill och kraftiga när man behöver?
Moderkorts kontakterna brukar ju inte räcka till alla fläktar.
Och ligga under bordet och fippla med FDs medföljande LILLA spak är inte så smidigt

Du förvirrar mig grymt mycket, du frågade vad man skulle ha en massa 5.25" platser till, och jag svarade. :S

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kommer det inte med någon fläktkontroller till chassit?

Permalänk

jopp det får man med en som det är en spak på som man kan reglera upp till 3-4 fläktar på.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

älskar dessa tävlingar! (: Samtidigt som man inte vill ha för höga förhoppningar så ser man ändå fram till då tävlingen avgörs!

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk

Är bitumenplattorna kvar i R3, eller är de ersatta med annat material utan dofter?

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av RAC_Viking:

Är bitumenplattorna kvar i R3, eller är de ersatta med annat material utan dofter?

Det är bitumenplattor även i R3, fast med en textilbeläggning för bättre finish. Dock så var det aldrig bitumenplattorna som luktade i R3 utan gummiöverdragen, som nu är bytta till ett icke-luktande material.

Permalänk

Har just packat upp mitt nya R3-chassi, och det är garanterat luktfritt!
Härligt

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Missade totalt fläktkontrollern som följde med innan jag läste här, undrar dock, vart satte ni den? För jag har svårt att se hur något i det formatet skulle få plats framtill, och baktill har jag då ingen som helst nytta av den :/

Permalänk
Medlem

Hur gick det med tävlingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Helt Ok chassien för priset men så länge de envisas med att ha fläktgaller på sidoplåten vägrar jag köpa (jävligt fult).

Såga bort det och modda in ett litet akvarium med en snygg gummilist runt^^

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Ser ut som Antec ja..men är lite billigare
Alla vita kylskåp ser ju likadana ut oxå.
Har en P180 Mini Vit den är jättesnygg men bara för m-Atx.
Denna kommer att bli kanon.
Det är svårt att variera en låda med raka kanter och dörr.

När det gäller dörren! Går det att öppna den hela vägen runt?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |