Permalänk
Avstängd

Lyssna på vad Bill Gates säger vid 2:40 ???
YouTube - Bill Gates EXPOSED! Wants Depopulation Through Vaccines!

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av damiano:

Jag måste bara återigen påpeka det uppenbara: Ni är idioter.
Det finns alltså en konspiration som säkert vill göra allt de kan för att inte ni frihetskämpar ska sprida eran kunskap om det, men trots detta så slänger de ut små dolda budskap lite var stans som ni frihetskämpar sedan kan påpeka.

Ni är så jävla dumma.
Jag inser att man inte bör påpeka det då det varken är bra debattstil eller etikett, men ni är så jävla dumma att det är svårt att inte göra det. Det finns verkligen ingen rim och reson med er, ni är BARA KORKADE. Gaaah! Sluta vara så förbannat dum din stackars sate.

Permalänk
Avstängd

Jag var tvungen att beställa nya 10W-logiksäkringar för hjärnan från ELFA sist damiano postade. Nu måste jag beställa ännu fler. Jag tänker fuska och beställa starkare. Undrar om de har 20W (wittgenstein)?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Konspirationsteorier är som godstro. Båda uppstår som en manifestation av människans behov av att känna att det finns något mer och större än det man man observera, för annars känns livet fattigt och meningslöst. Men konspirationsteorier är förstås mycket roligare.

Anledningen till att vi bär skor - och i synnerhet löpskor - är en sammansvärjning mellan skotillverkarna med bröderna Dassler (stavning?) i spetsen. Sammansvärjningens syfte är att först och främst att få människan att tro att löpskor behövs, och sedan att dyra sådana behövs. Googla bara barefoot running så får ni se att löpskornas nödvändighet är en illusion, och det finns bara en grupp människor som tjänar på den illusionen (förutom judarna). Jag vet inte om dom fått backning från CIA, men troligen har dom det. Och ASICS står egentligen för A Shoe Is Capital Strengthened. Det framgår av ett hemligt frimurardokument som läckte för några år sedan och som en irakisk agent fick tag på. Det är därför skorna har blivit en symbol för "den store satan" USA, och det är också därför man har tagit sig till med att kasta skor på G W Bush.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av damiano:

Ok, jag sväljer betet.

Det Gates säger är att ifall vi lyckas öka standarderna i de så kallade u-länderna så kommer populationen att minska. Detta är ett ganska vedertaget faktum bland TEDs publik och därför väljer han att inte kommentera detta mer.

Att någon lyckas tolka detta som någonting annat är bara märkligt.

Om du inte förstår varför så är denna föreläsning väldigt intressant Hans Rosling - A Fact Based World View on Vimeo - 10 minuter in så talar han om hur det i "utvecklade" länder numera föds lika många som det dör och att ifall vi kan få underutvecklade länder att komma ikapp oss så kommer invånarantalet på jorden att minska.

Edit: Förtydliganden.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Det värsta med konspirationsteorier a la Illuminati är inte hur enfaldiga de är, utan hur de kommit att förstöra film- och tv-utbudet från USA - om jag måste se en TV-serie till där the bad guys är vithåriga, småfeta kostymbögar som styr världen via nåt inavlat Scull and bones-gäng så kommer jag, oavsett omständighet, personligen garrottera nästa människa som ens nämner siffrorna 9 eller 11. Kan ni inte nöja er med att runka till Alex Jones i källaren i mammas funkisvilla och lämnas oss övriga i fred?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mikael_Berglund:

Ok, jag sväljer betet.

Det Gates säger är att ifall vi lyckas öka standarderna i de så kallade u-länderna så kommer populationen att minska. Detta är ett ganska vedertaget faktum bland TEDs publik och därför väljer han att inte kommentera detta mer.

Att någon lyckas tolka detta som någonting annat är bara märkligt.

Om du inte förstår varför så är denna föreläsning väldigt intressant Hans Rosling - A Fact Based World View on Vimeo - 10 minuter in så talar han om hur det i "utvecklade" länder numera FÖDS LIKA MÅNGA SOM DET DÖR och att ifall vi kan få underutvecklade länder att komma ikapp oss så kommer invånarantalet på jorden att minska.

Edit: Förtydliganden.

Så om vi ökar standarden på vacciner mm så kommer närmare 1 MILJARD!! dö???

Gates sa " Om vi gör ett bra arbete genom nya vacciner sjukvård och FÖDELSEKONTROLL???
så borde vi kunna sänka befolkningstalet med 10-15%"
Och miljonfrågan är då vad händer med 680000000-1000000000 människor?? Flyttar dom bara från jorden då eller??
edit: om det föds lika många som det dör hur kan befolkningen minska då, missade jag nåt på matte A?

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av damiano:

Nej, varför lyssnar du inte på vad han säger istället?

Citat:

The world today has 6.8 billion people. That's heading up to about nine billion. Now if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we could lower that by perhaps 10 or 15 percent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Nej, varför lyssnar du inte på vad han säger istället?

Ok så istället för 9 miljarder får vi 10-15% mindre genom nya vacciner mm.
Och detta sker hur? Varför har han gett bort halva sin förmögenhet till vaccinprogramm i tredje världen?
Jag min idiot troddet det va för att rädda liv men det visar sig att det är för att hindra "överbefolkning"
Sen ser man att Bill är tight med monsantos chef, vad gör monsanto jo genmanipulerad mat.
Monsanto Vice President Joins the Gates Foundation
Vad gör GMO med kroppen? Det har precis gjorts en studie av ryska forskare.
Genetiskt modifierade Soy Kopplat till sterilitet, barndödligheten i Hamstrar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av damiano:

Och detta sker hur?

Han hoppas väl att befolkningen inte ökar från 6,8 miljarder till 9 miljarder utan istället till bara 8,7 miljarder eller så (på samma sätt som befolkningsökningen har avtagit i i-länder).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Han hoppas väl att befolkningen inte ökar från 6,8 miljarder till 9 miljarder utan istället till bara 8,7 miljarder eller så (på samma sätt som befolkningsökningen har avtagit i i-länder).

Hur kan nya vacciner göra så att det föds mindre barn??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

Och detta sker hur?

Det har inte slagit dig att man kan minska befolkningsökningen på jorden genom att mängden födda barn per vuxen minskar på sikt genom bl a det som nämns? Det handlar inte om att döda människor som redan är födda med vaccin, eller vad tusan det nu är du tror han säger. Som redan sagts ovan så har man sett att mängden födda barn per vuxen sänks ju bättre välfärd som finns i landet. Avvikelser finns men antalet födda per vuxen i u-länder är skyhögt över samma siffra för i-länder.

Förresten, nu slog det mig. Det är ju uppenbart!! Svininfluensa vaccinet var ett försök av Bill Gates att lösa problemet med överbefolkning på jorden! Typiskt att det inte dödade någon. Aja, bättre lycka nästa gång.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheJerk:

Det har inte slagit dig att man kan minska befolkningsökningen på jorden genom att mängden födda barn per vuxen minskar på sikt genom bl a det som nämns? Det handlar inte om att döda människor som redan är födda med vaccin, eller vad tusan det nu är du tror han säger. Som redan sagts ovan så har man sett att mängden födda barn per vuxen sänks ju bättre välfärd som finns i landet. Avvikelser finns men antalet födda per vuxen i u-länder är skyhögt över samma siffra för i-länder.

Förresten, nu slog det mig. Det är ju uppenbart!! Svininfluensa vaccinet var ett försök av Bill Gates att lösa problemet med överbefolkning på jorden! Typiskt att det inte dödade någon. Aja, bättre lycka nästa gång.

Vilken välfärd? Han pratar inte ens om välfärd, vart får du det ifrån? utveckla gärna lite mer hur du tänker.
edit: Polen som inte vaccinerade alls hade mindre % dödlighet än Sverige och inga biverkningar alls
Livet efter SPRUTAN!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

Vilken välfärd? Han pratar inte ens om välfärd, vart får du det ifrån? utveckla gärna lite mer hur du tänker.
edit: Polen som inte vaccinerade alls hade mindre % dödlighet än Sverige och inga biverkningar alls
Livet efter SPRUTAN!

Det märks att du varit borta ett tag. Detta är redan avhandlat i detalj och du har givetvis fel. Igen.

PS: Allt är judarnas fel.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Oväntat att jag skulle kunna trigga igång dig på svininfluensan. Jag raljerade, släpp det.

Till topic. Minskad dödlighet på grund av vaccinering ökar välfärden i ett land och gör det lättare att bygga upp en fungerande infrastruktur, utbildning, industri etc. Det tror jag att du kan hålla med om, snarare kanske att vi definierar väfärd olika. Det du har problem med (antar jag) är hur vaccination, om det nu räddar liv, leder till en minskad befoilkningsökning. Om jag förstått dig rätt så har du redan fått förklarat hur det går till, eller snarare att det är så (exakt varför det är så har inte diskuterats i den här tråden).

Kan DU utveckla hur DU tänker? Vart vill du komma? Du slänger in en länk vid namn Bill Gates EXPOSED och synes förvänta dig att den är självförklarande. Vad anser DU att klippet bevisar?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheJerk:

Oväntat att jag skulle kunna trigga igång dig på svininfluensan. Jag raljerade, släpp det.

Till topic. Minskad dödlighet på grund av vaccinering ökar välfärden i ett land och gör det lättare att bygga upp en fungerande infrastruktur, utbildning, industri etc. Det tror jag att du kan hålla med om, snarare kanske att vi definierar väfärd olika. Det du har problem med (antar jag) är hur vaccination, om det nu räddar liv, leder till en minskad befoilkningsökning. Om jag förstått dig rätt så har du redan fått förklarat hur det går till, eller snarare att det är så (exakt varför det är så har inte diskuterats i den här tråden).

Kan DU utveckla hur DU tänker? Vart vill du komma? Du slänger in en länk vid namn Bill Gates EXPOSED och synes förvänta dig att den är självförklarande. Vad anser DU att klippet bevisar?

Så du får det till att: Vaccinering i tredje världen skulle göra att mindre människor dör men iom att dom är vaccinerade nu så kommer dom bygga upp en infrastruktur, industri mm och det resulterar i att ca en miljard mindre föds? Har jag förstått dig rätt då?

edit: dom som inte va vaccinerade innan och inte dog pga vaccinbrist, varför bygger dom inte upp en infrastruktur, vilket vaccin fixar det sen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

Så du får det till att: Vaccinering i tredje världen skulle göra att mindre människor dör men iom att dom är vaccinerade nu så kommer dom bygga upp en infrastruktur, industri mm och det resulterar i att ca en miljard mindre föds? Har jag förstått dig rätt då?

edit: dom som inte va vaccinerade innan och inte dog pga vaccinbrist, varför bygger dom inte upp en infrastruktur, vilket vaccin fixar det sen?

Nu tänker jag inte svara på dina frågor innan du svarar på min. Vad anser DU att klippet bevisar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

Du har förstått det fullständigt rätt och det ligger till precis så som du återbeskriver det.

Skrivet av damiano:

Wait, what? :S

Alltså.
1. De som _inte_ _var_ vaccinerade (alla)
2. Och inte dog (nästan alla)
3. Varför bygger de (nästan alla, se punkt 1 och 2) _inte_ upp en infrastruktur?
4. Vilket vaccin fixar _det_?

På 1 och 2 svarar jag: Va?
På 3 svarar jag: Jo
På 4 svarar jag: Inget

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Ok, hur tycker du dina länkar ska tolkas?

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Du uppvisar verkligen en hel del tecken på en stereotyp konsprirationsteoretiker. Ett av adelsmärkena är oförmågan att konkretisera sina påståenden, eller till och med vad själva konspirationen handlar om. Du vänder på det och gör det till en "utmaning" att hitta den "röda tråden". Säg vad det är du påstår istället. En rad borde räcka. Men det vill du väl inte för konkreta påståenden kan vederläggas. Istället droppar du information med den underförstådda poängen "vad sa ni nu då?!". Ja, det beror lite på det. Vad är det du säger egentligen? Det är helt lönlöst att ha en debatt när du inte vill/kan säga vad det är du påstår.

Nästa stereotypa tecken. "Eliten". Vilka är det? Bekvämt flummigt, eftersom ingen enskild någonsin då kan freda sig från att vara med eller inte med i "Eliten". Eliten är ett löst sammansatt nätverk som innehåller precis de personer som passar in i teorin och inte de som man kan visa inte deltar i konspirationen. Precis som "de andra", eller "myndigheterna" eller "organisationen".

Med det sagt så ska jag hjälpa dig. Jag borde inte men jag kan inte hålla mig. Bill Gates och hans kompisar i "Eliten" planerar att mörda ca 1 miljard afrikaner genom "vaccin" och genmanipulerad mat för att rädda jorden från överpopulation. Ungefär så?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av damiano:

Se om du hittar den röda tråden...

Ja! Den röda tråden är att det finns obegränsad tillgång till dumhet på internet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hahaha!
DU ÄR SÅ JÄVLA DUM!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haricots:

Hahaha!
DU ÄR SÅ JÄVLA DUM!

Word. Det är komiskt att man inte ens vet vad det är som ska bemötas, så det går ju liksom inte att svara med något vettigt.

[d]amiano, vi är fler som kan "argumentum ad youtube": YouTube - Magnus & Brasse - Svordomsvisan (live) HQ

Detta är väl andra gången jag förärar dig med denna länk?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja allt är en gigantisk konspiration iscensatt av Bill Gates såklart, med målet att döda så många som möjligt och uppnå ett fullständigt världsherravälde!!! Mohahahahhahahha!

Visa signatur

moops

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Word. Det är komiskt att man inte ens vet vad det är som ska bemötas, så det går ju liksom inte att svara med något vettigt.

Mmmm, han/de har bara samlat allt de är emot och sedan mentalt skapat någon entitet som skulle vara ansvarig för allt detta.
Det är så infantilt och så DUMT.

Permalänk

Fan, jag skrattar så jag grinar.. This thread made my day!

Skrivet av damiano:

För att göra det hela enkelt för dig så snor jag Roslings beskrivning nedan:

Den första miljön var när människan levde i balans med naturen, då fanns det ca 10miljoner människor. Då beräknas det att varje människa fick ganska många barn. Vi kan räkna på sju barn per vuxet par.
Föräldarna skapade 7 barn men i den mijö de levde i så var det farligt att växa upp viljet gjorde att 5 av de sju barnen dog. Kvar blev då att lika många föds som dör.
2 vuxna => (7 - 5) barn = 2 barn som överlever till nästa generation.

Sen kom människans många innovationer vilket gjorde att dödligheten minskade drastiskt. Bättre mat och hygien gjorde att väldigt få av barnen dog så vi får;

2 vuxna => (7-1) barn = 6 barn överlevde. Detta ledde till en ganska stor befolkningsökning under en kort period. Men här kommer det intressanta.

När dödligheten minskar så börjar börjar även antalet födslar att minska. En stor faktor i detta är att familjer kan "lita" mer på att barnen kommer växa upp. Kom ihåg att pension och liknande kommer först tidigast på slutet av 1800-talet vilket gör att det är viktigt för personer under 1800-talet att ha barn! Av ekonomiska/praktiska anledningar så kommer nu familjernas storlek att minska så att;
2 vuxna => (2-0) barn = 2 barn som överlever.

Vaccin är här en relativt stor anledning till varför barndödligheten går ner. Och därför även en anledning till varför det kommer födas färre över en längre period. Självklart kommer enbart vaccin inte ha någon större effekt utan det faktum att vaccinet tillsammans med andra lösningar tryggar tillvaron för människor är det som gör att befolkningen minskar.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

Gates sa " Om vi gör ett bra arbete genom nya vacciner sjukvård och FÖDELSEKONTROLL???
så borde vi kunna sänka befolkningstalet med 10-15%"
Och miljonfrågan är då vad händer med 680000000-1000000000 människor?? Flyttar dom bara från jorden då eller??
edit: om det föds lika många som det dör hur kan befolkningen minska då, missade jag nåt på matte A?

Varför är födelsekontroll stavat med stora bokstäver?

Om födelsetalen är lägre än totala dödstalen så sjunker befolknigsmängden utan att man för den skull aktivt har mördat av skillnaden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av damiano:

Hur kan nya vacciner göra så att det föds mindre barn??

http://www.svenskaplanb.se/PB4_SvenskaPlanB.pdf

Läs kapitel 7 så lär allt klarna för dig. Du kan för övrigt roa dig med att läsa hela boken.
Tyvärr är den skriven för en amerikansk publik men om man bortser från det är det rätt intressant läsning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Tror ni att Sverige kränktes av utländska Ubåtar under 80 och 90 talet?

Man lyckades ju aldrig sänka eller tvinga upp en ubåt trots alla resurser som sattes in.
Varför drabbades just Sverige? Vad jag vet så vara det aldrig något stort pådrag i t.ex. Finland, Norge eller Danmark.

Vad tror ni?

Visa signatur

Why? I was bored.