Permalänk
Medlem

haha! tråden ligger på Existenz!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Musikälskare

ROFFEL på denna tråden

Men ja rip mobot och kanske övrig komponent, bara att börja felsöka där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

tja, va fan. själv spillt en fet kopp kaffe rakt ner i takfläktarna... dä skvätte kaffe lite här o var men komponenterna överlevde allihop. De va väl förra veckan tror ja.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninnuam:

tja, va fan. själv spillt en fet kopp kaffe rakt ner i takfläktarna... dä skvätte kaffe lite här o var men komponenterna överlevde allihop. De va väl förra veckan tror ja.

En anledning att jag ALDRIG tänkte ha min dator på golvet även om sambon vill de hhaa xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

En anledning att jag ALDRIG tänkte ha min dator på golvet även om sambon vill de hhaa xD

har liiiiiite väl stora chassin för att ha stående på bordet iaf hahaha

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ninnuam:

har liiiiiite väl stora chassin för att ha stående på bordet iaf hahaha

Jag har ett Silverstone TJ09 på bordet, så allt går.

Golvet är inget alternativ pga mängden katter (och tillhörande hår).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sjukaste tråden, hoppas agent57 blir portad från Swec iaf för sitt fina ordval.

När det gäller datorn i sig med gräddfil så hade jag faktiskt gjort så att jag hade tvättat det och hoppats på det bästa. Glöm inte ta ut batteriet dock. Chansen är liten men endå.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har ett Silverstone TJ09 på bordet, så allt går.

Golvet är inget alternativ pga mängden katter (och tillhörande hår).

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/silve...

Den vill jag ha

Visa signatur

Besök Gothenburg Guide för att hitta fakta om Gothenburg hotels, Gothenburg restaurants och mycket mera!

Permalänk

Ner med moderkortet i en hink med varm vatten. Sen kör hårtork en stund sen funkar skiten igen. Tro mig har själv gjort detta när en kompis hund pissade in i lådan. Fungerade utan problem efter det.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Skön tråd, den har dock gått lite Off.
Hur gick det nu då? Fungerar något av CPU, GPU eller minnena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninnuam:

har liiiiiite väl stora chassin för att ha stående på bordet iaf hahaha

Kolla ett av mina galleriet på Trash case får du se att de går att ha på bordet xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Kolla ett av mina galleriet på Trash case får du se att de går att ha på bordet xD

mjo, har sett hehe men jag har 1st Corsair 800D, 1st Lian-Li A77. Det är väl den lilla servern då som kan stå på ett bord men den står ändå skyddad i ett hörn... så att säga hehe

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Underhållande tråd även om jag hoppas det löser sig för TS. Jag kanske borde överväga att flytta upp mitt chassi från golvet :).

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninnuam:

mjo, har sett hehe men jag har 1st Corsair 800D, 1st Lian-Li A77. Det är väl den lilla servern då som kan stå på ett bord men den står ändå skyddad i ett hörn... så att säga hehe

Det går utmärkt att ha sitt 800D på bordet

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Äh, bara o hålla sig till att inte ha något käk vid datorn.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem

Datorprylar tål en hel del misshandel... så jag skulle inte säga att det är hopplöst ännu. Tvätta efter bästa förmåga (varmt vatten, diskmedel) och låt torka ordentligt, en vecka eller två stående på ett element eller liknande. Sen finns det en hygglig chans att det hoppar igång igen.

Jag har moderkort som har varit dränkta i snö och andra dumheter, de överlevde på något lagom mirakulöst sätt.

Sen vill jag be alla som skriver i den här tråden att tänka sig för vad de skriver och på hur de beter sig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

pic or never happened

Permalänk

Ett moderkort dör inte av gräddfil, om du inte har j*vligt med otur.

peace

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Avstängd

Allt får plats på bordet, jag har mitt CoolerMaster ATCs 840 värre är det dock när man är och Lanar med bror då vi byggde ett lite klent bord till mig så det ser mer ut som en typ Halfpipe när min dator står där, men nog fukar det allt

Permalänk
Medlem

Det sprider sig sa brorsan som tappa gräddfilen i fläkten haha xD.

Tyvärr så är det bara torka rent med papper, ta det sista med nått lösningsmedel som dunstar och hoppas på att allt är helt. helt klart dagens skratt!

Permalänk
Medlem

Jag tycker man rent generellt är lite för negativa här! Lite gräddfil behöver inte betyda att moderkortet är dött. Ett moderkort kan kortslutas på flera punkter utan att det går sönder. Dock finns det punkter som kan skada moderkortet, så allting handlar om tur.

Jag själv fick inte på min processorkylare ordentligt så jag använde en tång och slant så jag gjorde en 4 cm lång rispa i moderkortet och trodde att det var helt kört, datorn fungerade helt utmärkt efter det!

Min andra dator, där tog av heatspreadern och hade problem att få på kylaren, av någon anledning blev det ett hål rakt in i processorkärnan. Jag var helt overtygad om att processorn var död, använde min gamla några dagar, sen bara ville jag testa den igen, och ALLT fungerade!

Jag hade vattenkylning och fick allger i systemet (trots att jag hade häften antialg medel och destilerat vatten) och då hängde sig datorn och när jag öppnade var det fullt med vatten i datorn, moderkortet var lite blött. Jag drog ur sladden, torkade alla komponenter med lite papper och testade och allting fungerade!

Min nuvarande dator lyckades jag också misshandla, råkade komma åt processorpinnarna med ena sidan av processorn och tre pinnar blev helt böjda, jag lyckades inte böja tillbaka dem, men jag testade datorn och allting fungerade perfekt, datorn rullar fortfarande utan problem (inköpt 2006)

Min slutsats är förutom att jag är ett riktigt "klantarsle" att datorer tål mer stryk än vad man tror. Fast dock inte alltid, räckte att jag kliade mig i skrevet innan jag bytte minne en gång och minnena var paj (vet dock inte om det var DOA)

EDIT: Just det ja, hade med min "slit och slänglaptop" till Bulgarien, förutom att datorn blivigt tappad så fick den grogg över tangentbordet, jag torkade av den med papper medan den var igång och den fungerade perfekt och rullar fortfarande (inköpt 2001)

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Det går utmärkt att ha sitt 800D på bordet

absolut inte på det här minimala

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Det behöver nödvändigtvis INTE vara trasigt. Jag råkade spilla yoghurt i min datorn för några år sedan och den stendog också.

Rengjorde moderkortet med tops och var väldigt noggrann med att få bort exakt allting. Jag lyckades iallafall få igång moderkortet och jag använder det än idag, allting fungerar och jag kör min prolle klockad utan problem också.

Men mitt grafikkort dog dock. Eller ja, det kanske fungerar för jag har inte rengjort det till 100%. Men det är bara ett radeon 1900 så jag orkar inte hålla på med det. ^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Vore inte fel att se någon bild!

Hur går det annars?

Permalänk

Känns som ännu en anledning till att ha outtake i toppen med ev. filter Nej men såna här trådar älskar man verkligen! Synd på kortet, men ändå rätt roligt för väldigt många personer Lagom kombination av nytta och nöje

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Den här tråden påminner mig om den här gamla klassikern! http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Avstängd

Stackare!!!
Jag skulle av besta förmåga be bror om en liten slant för att sen byta moderkortet. typ halva vägen var. Otur kan alla ha

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har spillt cola ner i mitt fläkt hål 2 gånger. Varav en gång väldigt mkt och skärmen blev svart direkt.

Jag tvättade ut alla cola och torkade rent så gott det gick, lät det torka över natten och sen funkade datorn som vanligt.

Så oroa dig inte, tvätta den HELT rent och se till att den är HELT torr när du startar den, den kan ha klarat sig.

Vet inte vad för slags medel du ska använda dig av, men kanske T-sprit och vatten? själv använde jag bara vatten till datorn.

Visa signatur

8700K@4.8GHZ, CorsairH80i v2, G.Skill 32GB CL14 3200mhz RBG, Corsair RM750x, Geforce 2080 TI, 2x Samsung 960 EVO(Raid 0), Intel 750 400gb, MSI Z370 KRAIT GAMING. Samsung oddesey G9 49"

Permalänk

testa FLU

Det finns ett kemiskt ämne som heter FLU.

Man använder det bland mekaniska produkter.

Det är en form av rengöringsvätska som går att skölja moderkortet med utan att komponenterna tar skada.

Det är det man använder när en dator har ramlat i vatten eller liknande.

Visa signatur

Intel Core i7 - 920 || Intel 520 SSD 128GB || Corsair Dominator 12GB DDR3 / 1600Mhz || 2 * 640B WD Black || GTX 580 3GB || Asus P6T SE || Cooler Master HAF || Asus Xonar 7.1 DX ||

Permalänk
Medlem

svar på tal !

jag spilde ett helt glas rödvin i min bärbara dator och plockade ut allt tog bort mordekortet badade det i bad karet torkade det med en hårfön i ca: 2 dagar. Sen funkade det 100% så alla idioter som som antyder att det inte går att fixa det med vatten , borde gå en EL linje först innan ni börjar tjabba och tror ni vet nått .

Visa signatur

gigabyte G1.sniper.2 motherboard/ intel core i7 2600k/gigabyte gtx 590
/ vengeance corsair 8gig 2000Mhz/ corsair h80/ western digital 2tb black
/ corsair ssd gen2 64 gb/ NZXT 850W gold. Im ready for BF3