HTC rullar ut nya värstingtelefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Htcs förra mobiler med tangentbord hade ju en special knapp för ÅÄÖ. Man tryckte på denna och sedan t.ex. "O" för att skriva "Ö". Verkar ju hyfsat smidigt. Antar att denna med har det.

Det är ju samma sak som en fn-knapp.
Jag gillar verkligen fysiska tangentbord på telefoner. Fysiska knappar är överlägsen touch-diton på alla sätt utöver just att de kräver plats. Men då vill jag även att användningen av dessa ska vara unison. Att behöva byta användningssätt för att gå in via någon meny eller använda någon knappkombination är bara krångligt. Med andra ord: Finns övriga bokstäver direkt via knappar så vill jag ha åäö via egna knappar också. Helst egna, men en direktknapp fungerar också. Min nästa lur blir nog en X10 mini pro just för att tangentbordet är bättre anpassat. Fast jag skulle ju hellre ha en HTC med motsvarande tangentbord

Det är lite som ett tillbehör jag har till datorn här hemma. En Belkin Nostromo. Den har ett litet tangentbord med 16 knappar eller så. Med diverse olika kombinationer och makron kan man rent tekniskt sett ersätta ett vanligt tangentbord, men varför när det finns vanliga tangentbord?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Desire Z ser ju riktigt billig ut.. Kunde de inte bara slängt på ett tangentbrod på vanliga Desire?
Nokia E7 får alla andra telefoner att blekna för tillfället sett till utseende och hårdvara.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Z behöver åäö på tangentbordet innan jag köper den, eller i alla fall en separat knapp för de tre. Vägrar använda någon form av växel-läge för vanliga bokstäver.

Det kanske är möjligt att använda sig utav dessa, så kallade 'shortcut buttons', för just svenska bokstäver, om detta är möjligt vet jag ej, men om det vore skulle det vara kanon!

Permalänk

Det som är riktigt trevligt med desire HD är ju att den har uni-body chassi, som legend fast bättre misstänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

aka "rådjursdräpare"

Vanligt förekommande smeknamn på gigantiska mobiltelefoner under 90-talet.
Krockar du med ett rådjur som skadas och uppenbarligen inte kommer överleva så tar du det största du har och avslutar lidandet. I detta fallet använder du en HTC Desire HD.

Mycket möjligt att det är ett uttryck som främst florerade i de småländska skogarna, men bevisligen lika aktuellt 2010.

Blir så less på sån smutskastning. Det är bara larvigt att skriva sådant då det är rätt uppenbart att du är en apple-fanboy och alltid kommer att hitta negativa småsaker på andra telefoner.

Den är dessutom inte så mycket större än iPhone 4, så du kan nog dräpa rådjur med iPhonen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Blir så less på sån smutskastning. Det är bara larvigt att skriva sådant då det är rätt uppenbart att du är en apple-fanboy och alltid kommer att hitta negativa småsaker på andra telefoner.

Den är dessutom inte så mycket större än iPhone 4, så du kan nog dräpa rådjur med iPhonen också.

Ptja, den är ju faktiskt i runda slängar 20% tyngre om inte annat.

Permalänk
Skrivet av aejt:

Blir så less på sån smutskastning. Det är bara larvigt att skriva sådant då det är rätt uppenbart att du är en apple-fanboy och alltid kommer att hitta negativa småsaker på andra telefoner.

Den är dessutom inte så mycket större än iPhone 4, så du kan nog dräpa rådjur med iPhonen också.

Faktum är att iphone 4 och resten av HTC´s portfölj håller sig inom normen, Desire HD är gigantisk i smartphonemått mätt, det borde man inse även om man inte är "applefanboy".

Själv så tycker jag att Desire Z ser intressant ut, men som det diskuteras i tråden, så hänger det på svenskt tangentbord.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keso:

Ptja, den är ju faktiskt i runda slängar 20% tyngre om inte annat.

20% tyngre, och det blir vad? 30g max? Min ficka skulle nog klara 30g extra iallafall.

Skrivet av in a bodybag:

Faktum är att iphone 4 och resten av HTC´s portfölj håller sig inom normen, Desire HD är gigantisk i smartphonemått mätt, det borde man inse även om man inte är "applefanboy".

Själv så tycker jag att Desire Z ser intressant ut, men som det diskuteras i tråden, så hänger det på svenskt tangentbord.

Resten av HTCs portfölj? Nu har jag inte kolla upp exakta måtten för denna, men från vad jag har fattat så är den rätt identisk med HTC Evo 4g och HTC HD2? Den är inte gigantisk, den må vara stor, men gigantiskt är en rejäl överdrift. Sålänge den slinker ner i fickan så ser jag inga större problem.

Permalänk
Skrivet av aejt:

20% tyngre, och det blir vad? 30g max? Min ficka skulle nog klara 30g extra iallafall.

Bra gissning, HD är 29g tyngre(135g vs 164g), anmärkningsvärt liten viktökning med tanke på att skärmen är .6" större och den har unibody chassie helt i lättmetall.

Permalänk
Medlem

Men för helvete. Dx
Såklart dom ska ut med nya telefoner när jag precis skaffat en Legend och typ det ända jag stör mig på är att skärmen är för liten för att man ska kunna skriva ordentligt på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sai:

Men för helvete. Dx
Såklart dom ska ut med nya telefoner när jag precis skaffat en Legend och typ det ända jag stör mig på är att skärmen är för liten för att man ska kunna skriva ordentligt på den.

Det har varit känt ett tag att Desire HD skulle komma nu i höst.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite roligt att telefonen inte har täckning?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rosslan:

Är det bara jag som tycker det är lite roligt att telefonen inte har täckning?

Ingen täckning?????

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agemman:

Jag tycker nog att vanliga Desiren ser bättre ut än båda. Men alltid fint med nytt!

aa HTC Desire är riktigt snygg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nfskillen:

Desire HD är min nästa lur

+1