HTC rullar ut nya värstingtelefoner

Permalänk
Melding Plague

HTC rullar ut nya värstingtelefoner

Tillverkaren HTC lanserar två nya telefoner i värstingklassen. Under skalet rullar version 2.2 av Googles operativsystem Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

varför sätter dom en sämre processor i desire Z? den skulle jag köpt hade jag tänkt,, men blir de inte 1GHz så blir de inget för mig.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat köpa HTC Desire HD om det visar sig att det är en bra skärm. Presentationen av telefonerna (videon) visar att HD:s skärm ser riktigt dålig ut (om man jämför med Z). Jag hoppas på att det är en dålig prototyp.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

varför sätter dom en sämre processor i desire Z? den skulle jag köpt hade jag tänkt,, men blir de inte 1GHz så blir de inget för mig.

Håller totalt med, men ifall det är samma batteri så blir det ju bättre batteritid ?

Permalänk
Medlem

Ser väl rätt så ok ut, men inte något jag tycker jag saknar från min Desire jämnfört med Desire HD Trevligt dock om priset är rätt för de som ska köpa nytt.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att vanliga Desiren ser bättre ut än båda. Men alltid fint med nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

varför sätter dom en sämre processor i desire Z? den skulle jag köpt hade jag tänkt,, men blir de inte 1GHz så blir de inget för mig.

Detta är den andra versionen av Snapdragon-processorerna gjorda i 45 nm. Dessa har bättre prestanda per clock än de förra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

varför sätter dom en sämre processor i desire Z? den skulle jag köpt hade jag tänkt,, men blir de inte 1GHz så blir de inget för mig.

Denna processor är inte samma som den i tex. Nexus One eller vanliga Desire. Detta är en ny generation 45nm som har bättre energispar funktioner(sämre batteri samma batteritid som förra generationen) och är snabbare + att GPU delen är en Adreno 205 tillskillnad från Adreno 200 som sitter i Nexus/Desire. Adreno 205 är 4 gånger snabbare än Adreno 200.

Så även om Desire Z ligger på 800 Mhz är de snabbare än förra generationen på 1 GHz. Btw såg ni endgadget videon? Desire Z bootar på 5 sekunder! Det tillsammans med nya htcsense så blir dessa 2 de bästa androidmobilerna där ute anser jag.

Jag kommer klocka min Desire Z till 1Ghz+ precis som jag gjort med min N900 idag

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Båda är mycket intressenta mobiler, men frågan är väl om man skall invänta HTC Scorpion? Det har sagts att den kommer Q4 2010 under en längre tid.

Permalänk
Medlem

Z behöver åäö på tangentbordet innan jag köper den, eller i alla fall en separat knapp för de tre. Vägrar använda någon form av växel-läge för vanliga bokstäver.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Indikation på priset finns t.ex. här:

WEBHALLEN.com - HTC Desire HD (3G)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Kul att se att HTC förvaltat termen "rådjursdödare" iom Desire HD

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Kul att se att HTC förvaltat termen "rådjursdödare" iom Desire HD

Rådjursdödare? Care to explain?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen HTC Desire får uppgraderingen av HTC Sens som Desire HD har... Verkar nice.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

varför sätter dom en sämre processor i desire Z? den skulle jag köpt hade jag tänkt,, men blir de inte 1GHz så blir de inget för mig.

Den är "optimerad", vad det nu betyder. Alltså så borde den klara sig rätt bra ändå.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

processorn är bättre optimerad och med det får du bättre batteritid. Det är rent ut sagt dumt att välja bort en mobil enbart för att den inte passerar en vis mhz gräns.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Touchknappar... :'(

Permalänk
Medlem

Desire HD är min nästa lur

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Desire HD är så jäkla nice förutom 2 saker ... ingen bluetooth 3.0 och En SLED istället for AMOLED. Det är nästan en dealbraker för mig

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Blir nog en Desire Z. Fullkomligen hatar touch-tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

varför sätter dom en sämre processor i desire Z? den skulle jag köpt hade jag tänkt,, men blir de inte 1GHz så blir de inget för mig.

Yes, min pentium 4 3.6 ghz äger sönder allt vad i7 heter.

Permalänk
Skrivet av pellen:

Rådjursdödare? Care to explain?

+1

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Hoppas verkligen HTC Desire får uppgraderingen av HTC Sens som Desire HD har... Verkar nice.

Htc har officiellt gått ut och sagt att det nya sense inte kommer komma till de gamla mobilerna. Alltså endast i desire z och HD

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Htc har officiellt gått ut och sagt att det nya sense inte kommer komma till de gamla mobilerna. Alltså endast i desire z och HD

EDIT: Källa: Gamla HTC-modeller får inte nya Sense - Mobil.se

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av pellen:

Rådjursdödare? Care to explain?

aka "rådjursdräpare"

Vanligt förekommande smeknamn på gigantiska mobiltelefoner under 90-talet.
Krockar du med ett rådjur som skadas och uppenbarligen inte kommer överleva så tar du det största du har och avslutar lidandet. I detta fallet använder du en HTC Desire HD.

Mycket möjligt att det är ett uttryck som främst florerade i de småländska skogarna, men bevisligen lika aktuellt 2010.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Ser väligt bra ut, beroende på vad den kommer att kosta (desire hd) så blidet nog ett köp.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Z behöver åäö på tangentbordet innan jag köper den, eller i alla fall en separat knapp för de tre. Vägrar använda någon form av växel-läge för vanliga bokstäver.

Ladda ner, Slide IT.
Grymt bra tangentbord som finns på svenska och svensk ordlista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Ladda ner, Slide IT.
Grymt bra tangentbord som finns på svenska och svensk ordlista.

Hur ska ett nerladdat tangentbord bota frånvaron av en knapp på ett fysiskt dito?
Har telefonen en fysiskt tangentbord så är det ju det jag vill använda.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Hur ska ett nerladdat tangentbord bota frånvaron av en knapp på ett fysiskt dito?
Har telefonen en fysiskt tangentbord så är det ju det jag vill använda.

Htcs förra mobiler med tangentbord hade ju en special knapp för ÅÄÖ. Man tryckte på denna och sedan t.ex. "O" för att skriva "Ö". Verkar ju hyfsat smidigt. Antar att denna med har det.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg