Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AM3 moderkort med SATA 6GB/S USB 3.0 och SLI?

Permalänk
Medlem

AM3 moderkort med SATA 6GB/S USB 3.0 och SLI?

Hejsan har kollat runt lite på Inet bland annat men kan inte hitta något kort som har SATA 6,USB 3 och SLI.

Finns dock ett kort som har stödjer SLI men den har inte usb 3.0 och sata 6gb och sen andra vägen runt.

Det ska vara ett AM3 moderkort som har stöd för USB 3.0,SLI samt SATA 6GB/s.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Finns inte än vad jag vet, det som finns just nu är det som jag har och det stödjer tyvärr inte Sata 6 och usb 3.0.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Ok. Jo jag hittade ett par stycken som hade SLI stöd men varken usb 3.0 eller sata 6gb/s... Tråkigt :/

Permalänk
Medlem

CF?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel i7 4690k | Fractal Design R4 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DX | Corsair 750W | SSD Samsung 500GB + WD 1 TB | Corsair 16GB 1600MHz | Sennheiser PC360 | LG W2753VC |

Permalänk
Medlem

Endast CF på den va?

Permalänk
Medlem

nej den ska ha både sli och cf.

edit: Hårdvaruegenskaper OC Dial, stöd för NVIDIA SLI-teknik, MSI Winki, OC Genie, USB Safeguard, USB 3.0, All-Solid Capacitor motherboard Design, ATI CrossFire-teknikstöd, MSI Active Phase Switching (APS)

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Endast CF på den va?

Läs detaljerad produktspecifikation "stöd för NVIDIA SLI-teknik"

Visa signatur

| Intel i7 4690k | Fractal Design R4 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DX | Corsair 750W | SSD Samsung 500GB + WD 1 TB | Corsair 16GB 1600MHz | Sennheiser PC360 | LG W2753VC |

Permalänk
Medlem

Stödjer SLI? Första i sitt slag i så fall...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

nej den ska ha både sli och cf.

edit: Hårdvaruegenskaper OC Dial, stöd för NVIDIA SLI-teknik, MSI Winki, OC Genie, USB Safeguard, USB 3.0, All-Solid Capacitor motherboard Design, ATI CrossFire-teknikstöd, MSI Active Phase Switching (APS)

Skrivet av pLaze:

Läs detaljerad produktspecifikation "stöd för NVIDIA SLI-teknik"

Lita aldrig på en säljare. Kolla alltid på tillverkarens sida för korrekt information

SLI.................N/A
3-way SLI........N/A
Hybrid SLI.......N/A
CrossFire.........Y
Hybrid CrossFire.N/A

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Nice! Så SLI funkar möjligtvis på det här kortet Gigabyte GA-890GPA-UD3H - Inet.se

Permalänk

Visst kan man på vissa kort fixa och trixa tills sig SLI.
Men AMD moderkort med AMD chipset vill så klart använda AMD (ATI) grafikkort, därför
finns det egentligen inga AMD moderkort för SLI, endast crossfire.
Helst ska man bestämma sig, är man ett Nvidia eller ATI freak och därefter välja moderkort.
AMD och SLI = nforce chipset på moderkortet.

AMD kort med SLI

ASUS M4N75TD
USUS M4N98TD EVO

Visa signatur

GA-990-fXA-UD3, AMD FX-8350 , Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5,
Corsair vengeance 8GB 1600Mhz, Intel SDD 330 180GB, Corsair TX 650W.