Problem med nya patchen

Permalänk

Problem med nya patchen

Jag får upp följande felmedelande med nya patchen.
Nån som har en lösning?
Jag har såklart provat att avinstallera och instalera nytt igen.

The file "C:\Program Files (x86)\StarCraft II\Mods\Core.SC2Mod\Backup.MPQ" could not be renamed to "C:\Program Files (x86)\StarCraft II\Mods\Core.SC2Mod\Backup.MPQ.Trash". If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (ConflictManager::ResolveConflicts/3)

Permalänk
Medlem

run as admin? skrivrättigheter i mappen?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skändarn:

Jag får upp följande felmedelande med nya patchen.
Nån som har en lösning?
Jag har såklart provat att avinstallera och instalera nytt igen.

The file "C:\Program Files (x86)\StarCraft II\Mods\Core.SC2Mod\Backup.MPQ" could not be renamed to "C:\Program Files (x86)\StarCraft II\Mods\Core.SC2Mod\Backup.MPQ.Trash". If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (ConflictManager::ResolveConflicts/3)

Jag har samma J*vla sk*t rent ut sagt! också ominstallerat, mitt antivirusprogg (avast!) klagar på en fil, testat inaktivera det med samma resultat... suck.... *googlar vidare*

Permalänk
Medlem

Jag hade just samma fel. Det gick heller inte att bara avaktivera "sköldarna" i Avast. Fick avinstallera Avast helt och hållet, och installerade MSE istället. Nu kunde jag uppdatera Starcraft 2 utan problem.

Gjorde dessutom en felrapport (false positive). Troligen är det Avast som fått för sig att blizzard_downloader.exe eller vad filen nu hette är en trojan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Jag hade just samma fel. Det gick heller inte att bara avaktivera "sköldarna" i Avast. Fick avinstallera Avast helt och hållet, och installerade MSE istället. Nu kunde jag uppdatera Starcraft 2 utan problem.

Hmm, jag inaktiverade avast realitetsskyddet och körde sedan starcraft.exe som admin, då gick det! ^^ Fint att de funkade för dig med! Happy gaming!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StrydeR:

Hmm, jag inaktiverade avast realitetsskyddet och körde sedan starcraft.exe som admin, då gick det! ^^ Fint att de funkade för dig med! Happy gaming!

Jag kör Win XP, inloggad på admin-konto. Tur att det gick för dig iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Jag kör Win XP, inloggad på admin-konto. Tur att det gick för dig iallafall!

jag va också inloggad som admin men det hjälper tydligen inte alltid.

Permalänk

Jag fick med rätt på det som admin.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, både med .trash och avast.

För mig fungerade det att avaktivera avast i en timmes tid, och samtidigt ominstallera SC2.
Lite väl drygt för att kunna patcha, men tillslut fungerade det ju.

Permalänk
Medlem

Har ett problem nu när jag vill fortsätta med mitt campaign.
Det dyker upp ett meddelande, "this game can only be loaded by previous version of starcraft 2 would you like to logout and load the previous version of starcraft2"", när jag laddar mitt save game. Och det hänger sig när jag trycker på YES.
Har kört 10 uppdrag och vill helst inte börja om med ett nytt campaign.

Vad göra?