Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fr1dd:

Vad finns det Kolozzeum's forum inte erbjuder läsaren?
Hoppas det blir seriöst och att han verkligen kommer att må bättre.

Haha, det får man väll hoppas!
Skriv en kommentar vett ja? - Han behöver nog allt stöd han kan få.

Permalänk
Avstängd

Jag kör med P90X och efter deras Schema och tar protein intag -Gold weight 100%- Och Ripper X. Finns inget bättre sätt än att Rippa på.

Äter massa fisk och kyckling samt pasta. Undviker gottis och läsk etc.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddeman:

Jag kör med P90X och efter deras Schema och tar protein intag -Gold weight 100%- Och Ripper X. Finns inget bättre sätt än att Rippa på.

Äter massa fisk och kyckling samt pasta. Undviker gottis och läsk etc.

Öhhh va? Är inte p90x något TV-shop skit?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Finns inget bättre sätt än att Rippa på.

du är inte så insatt i träningsvärlden hör jag;)
finns en massa bättre sätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Yes! 2a träningen på en vecka! Nu kommer jag igång hoppas jag:) Klarade fortfarande att pumpa 70kg i bänk vilket jag är nöjd med på mina 66pannor. Nu vill jag komma i form igen och bli så där rippad som jag var en gång:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips på vilket hemmagym/multigym som är bra? Polaren har en G6B som är riktigt nice men borde finnas andra bra alternativ också?

(Ja jag vet att det är bättre att gå på riktigt gym, ja jag vet att det finns övningar man bör göra för att komma åt muskler multigym inte tar osv osv osv osv)

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om att simma på sina vilodagar? Det kan väl inte va tillräckligt tungt för att musklerna inte ska få den vila dom behöver?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elite:

Vad säger ni om att simma på sina vilodagar? Det kan väl inte va tillräckligt tungt för att musklerna inte ska få den vila dom behöver?

Vad är målet? Simning är bra träning om du vill förbättra kondition och bli bra på simning.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Det bästa på en vilodag är att vila. Simma är långt ifrån vilning. Simning tar ganska mycket på musklerna. Visst det är en mildare form av träning men på viodagarna ska du helst inte göra annat än att vila så att musklerna får bygga upp sig av den träning som du utfört dagarna innan.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har hört att musklerna försvinner snabbare om man använt steroider under uppbyggnaden, hur mycket sanning ligger det i detta påstående?

Skrivet av Crippa90:

Nej, men somliga tror att musklerna försvinner på två veckor om man inte tränar, vilket såklart är fel. Visst kommer dom brytas ner med tiden men det händer inte på en pissekvart. Och håller man proteinintaget högt minskar även netto-nedbrytningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Jag har hört att musklerna försvinner snabbare om man använt steroider under uppbyggnaden, hur mycket sanning ligger det i detta påstående?

Efter en steroidkur går testosteronnivån ner vilket medför att muskelmassa tappas. Man har dessutom antagligen bra mycket mer massa, vilket också då borde medföra att man kan tappa mer.
Att musklerna skulle vara "uppblåsta" som många slänger ur sig tror jag inte ett dyft på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Vad är målet? Simning är bra träning om du vill förbättra kondition och bli bra på simning.

Målet just nu är att bli större, volym helt enkelt. Kör styrka måndag, onsdag, fredag och tänkte simma lite för konditionens skull och för att jag tycker det är skönt för lederna osv men kanske bör avvakta lite med det då. Inte för att jag vill bli jättstor men tänkte lägga på mig ca 10kg så vill ju ändå ha maximal utdelning.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elite:

Målet just nu är att bli större, volym helt enkelt. Kör styrka måndag, onsdag, fredag och tänkte simma lite för konditionens skull och för att jag tycker det är skönt för lederna osv men kanske bör avvakta lite med det då. Inte för att jag vill bli jättstor men tänkte lägga på mig ca 10kg så vill ju ändå ha maximal utdelning.

Kondition minskar effekten av styrketräningen, så om du vill bli beef på kortast tid är simning negativt för ditt mål. Finns en stor tråd om det på kolo om du vill läsa.

Det handlar främst om signaler i kroppen och inte att du tröttar ut musklerna. Kondition ger signaler om att bli snabb och uthållig, styrketräning ger signalen om att bli stor och stark. Sjukt mycket förenklat då såklart.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coltrasten:

Syftar du på att man har använt bola och sedan slutar träna helt? Det går nog snabbare i början eftersom att nedbrytningen (katabol) ökar med större muskelmassa, och uppbyggnaden (anabol) minskar om man slutar träna.

Har även hört att efter en bola-kur så minskar testonivåerna i kroppen , vilket skulle isf sänka uppbyggnaden. Om det stämmer vet jag inte, jag är ingen expert på AAS.

Tilläggas kan göras att doping är inget magiskt. Hård träning, bra mat och god sömn är det viktigaste, doping eller ej.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -Aspen-:

Efter en steroidkur går testosteronnivån ner vilket medför att muskelmassa tappas. Man har dessutom antagligen bra mycket mer massa, vilket också då borde medföra att man kan tappa mer.
Att musklerna skulle vara "uppblåsta" som många slänger ur sig tror jag inte ett dyft på.

Okej, det var de jag misstänkte.

Skrivet av Crippa90:

Syftar du på att man har använt bola och sedan slutar träna helt? Det går nog snabbare i början eftersom att nedbrytningen (katabol) ökar med större muskelmassa, och uppbyggnaden (anabol) minskar om man slutar träna.

Har även hört att efter en bola-kur så minskar testonivåerna i kroppen , vilket skulle isf sänka uppbyggnaden. Om det stämmer vet jag inte, jag är ingen expert på AAS.

Tilläggas kan göras att doping är inget magiskt. Hård träning, bra mat och god sömn är det viktigaste, doping eller ej.

Ja, det var detta jag undrade.

Permalänk
Medlem

Yoyoyo!

Skrev förut i den här tråden att jag skulle börja gymma (Vilket jag gjorde) men för 1 o ½ vecka sen "slutade" (Vet inte vad som hände, men gymmar iaf inte atm). Jag VILL verkligen få snyggare kropp, skulle göra vad som helst. Men nu är det så att jag bor mer eller mindre på landet, och har 15 minuters buss till tåget sen 5 minuters gång väg ifrån tåget till gymmet (Är bara 1 station med tåg)

Jag vet att det EGENTLIGEN inte är någonting, men för mig är det ganska påfrästande, man tappar liksom suget att gå till gymmet för att man vet att man måste först gå på en bilväg där bilarna kör 90 km/h, sen åka lantbuss och sen åka tåg.

Det jag vill säga är, hjälp mig att finna motivation :c
Har även 1 svårt beslut, har hantlar och alla tillbehör, bänk och motionsband hemma, behöver jag verkligen gymma på det lokala gymmet? >.<

Tack för dom som ens orkar läsa igenom allt detta!

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Både i muskelbyggnadssyfte och när det gäller styrkeökningar är AAS verkligen något magiskt. Det är en betydligt mer avgörande faktor än sömn iaf.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

du är inte så insatt i träningsvärlden hör jag;)
finns en massa bättre sätt.

Kom med förslag.

P90X är väldigt bra rippningsprogram. Och en av dom hårdaste hemmaträningen som finns.

Jag har tränat på gym och kastat ut 1000-tals kronor för vad? att svettas med andra?

Sen jag införskaffade P90X och jag har aldrig i mitt liv blivit snabbare rippad eller fått bättre uthållighet samt blivit starkare än vad någons gym har kunnat erbjuda. Dom har nya metoder och träningsmetoder som gör att kroppen kan få ut mer av musklerna.

Ny teknik bättre resultat. Oftast så har dom gamla 70-tals maskiner på gym.

Det jag kan komma på som man kan göra men som _Inte_ är bättre är:

Jogga****Sliter som fan på knäna efter man kan jogga 4mil på en gång.
Gå på gym****** kostar och är äckligt att dela svett och se andra svettas på andra och dela dusch.
Simma******Kostar och är jobbigt med klor etc

'Been there done that'

P90X Slipper man nästan all redskap man har på gym och får ändå en lika fin och uthållig kropp som dom som har tränat på gym i 10års tid.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Mer skitsnack i ett och samma inlägg får man nog leta efter.

Skrivet av Zack_Ersa:

Både i muskelbyggnadssyfte och när det gäller styrkeökningar är AAS verkligen något magiskt. Det är en betydligt mer avgörande faktor än sömn iaf.

Sömnvariabeln kanske var lite överdriven. Men poängen var att för å bygga muskler så krävs hårt arbete, doping eller ej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahahaha, piddeman, jag tror inte du har en helt sund syn på träning och motion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Mer skitsnack i ett och samma inlägg får man nog leta efter.

Sömnvariabeln kanske var lite överdriven. Men poängen var att för å bygga muskler så krävs hårt arbete, doping eller ej.

Tror du grabbarna på din avatar har fått sina armar av 8 timmars sömn istället för 6? Trycker du höga doser testo så kommer du öka explosionsartat både i styrka och muskelmassa, förutsatt att du inte helt missköter din kost/sömn/träning.

Dock tycker jag alltid man skall köra utan doping då man kan komma långt utan, men det kommer garanterat ta mycket mycket längre tid tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -Aspen-:

Tror du grabbarna på din avatar har fått sina armar av 8 timmars sömn istället för 6?

Öööööhhhhh, nej? Trodde precis jag skrev att så inte var fallet. Men Arnold har jobbar bra hårt för sina gunz ska du se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Öööööhhhhh, nej? Trodde precis jag skrev att så inte var fallet. Men Arnold har jobbar bra hårt för sina gunz ska du se.

Samtidigt skriver du "Mer skitsnack i ett och samma inlägg får man nog leta efter." när det ända han hävdade var att AAS ÄR magiskt och att det är en mer avgörande faktor än sömn.
Att Arnold tränade hårdare än de flesta andra är det inget som helst tvivel om :p, men jag tror inte han hade varit "Arnold" utan doping.

Permalänk
Skrivet av -Aspen-:

Samtidigt skriver du "Mer skitsnack i ett och samma inlägg får man nog leta efter." när det ända han hävdade var att AAS ÄR magiskt och att det är en mer avgörande faktor än sömn.
Att Arnold tränade hårdare än de flesta andra är det inget som helst tvivel om :p, men jag tror inte han hade varit "Arnold" utan doping.

tror att han syfftade på inlägget ovanför och inte det angående ASS;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av -Aspen-:

Samtidigt skriver du "Mer skitsnack i ett och samma inlägg får man nog leta efter." när det enda han hävdade var att AAS ÄR magiskt och att det är en mer avgörande faktor än sömn.

Han syftade inte på mitt inlägg, utan Piddemans.

Crippa har rätt, doping eller ej så är det hårt arbete som gäller. Sen får man inte glömma att AAS dessutom tillåter en att träna betydligt hårdare än en ren individ. Min erfarenhet av personer som dopar sig är dock att den absoluta merparten slänger bort möjligheterna de spiceade hormonnivåerna ger. Man tränar inte med nog hög volym, man sköter inte kosten och man festar på som vanligt. Man har dessutom oftast ingen som helst koll på bieffekter.

Låt dem dopa sig. Man tar sig ingen vart med det ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Han syftade inte på mitt inlägg, utan Piddemans.

Crippa har rätt, doping eller ej så är det hårt arbete som gäller. Sen får man inte glömma att AAS dessutom tillåter en att träna betydligt hårdare än en ren individ. Min erfarenhet av personer som dopar sig är dock att den absoluta merparten slänger bort möjligheterna de spiceade hormonnivåerna ger. Man tränar inte med nog hög volym, man sköter inte kosten och man festar på som vanligt. Man har dessutom oftast ingen som helst koll på bieffekter.

Aha, inte jättetydligt, men det stämmer nog.
Som sagt, förutsatt att man helt inte missköter kost/sömn/träning. Det är efter kur dom seriösa skiljer sig från de oseriösa. Då det krävs att exemplariskt sköta kost/sömn/träning för att minimera muskel-/styrkeförlusterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Min erfarenhet av personer som dopar sig är dock att den absoluta merparten slänger bort möjligheterna de spiceade hormonnivåerna ger. Man tränar inte med nog hög volym, man sköter inte kosten och man festar på som vanligt. Man har dessutom oftast ingen som helst koll på bieffekter.

Antingen är man tävlingsinriktad och seriös och då får man säkerligen resultat därefter eller så är man kategorin som du nämner, dvs ett nöt utan fokus, och blåser upp sig några månader för att sedan återgå till vad man var igen. Dit hör de flesta som dopar sig av min erfarenhet.

Blev 9 styrketräningsdagar i följd nu och jag måste säga att den nionde dagen var ryggen nära att ge upp men det känns bra att man pressat sig och testat gränsen Hoppas ni tränar tungt i höst/vintermörkret!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som använder / har använt EAA-XX, vad har ni att säga om detta tillskott?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rich:

Är det en vanlig EAA-produkt vi pratar om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Jag har använt EAA FX i 7-8 månader nu kanske. Resultatmässigt kan jag inte direkt svara på om det är preparatet eller allt runt omkring som gett resultat. Jag har kört kreatin ibland, proteinbars, proteindrinkar samt gainers. Enligt studier så är EAA/BCAA en av få tillskott som faktiskt fungerar samt det är inte så jävla dyrt heller med tanke på hur lite man tar varje gång. Personligen rekommenderar jag det.