Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

xbox 360 kontroll till PC?

Permalänk
Medlem

xbox 360 kontroll till PC?

funkar xbox360 orginal kontroll till PC,
har sett några kontroller på nätet som ska passa till PC specifikt, men undrar om orginal man för med 360 passar till PC ??

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk

Jepp, men är den trådlös måste du ha en adapter. Ganska billiga dock, runt 200 kr.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Avstängd

Exakt samma kontroll med drivrutiner bara, vilket du kan ladda ner på nätet.
Som sagt, trådlös behövs en wireless adapter som du kan köpa lös.

Permalänk

Du kan kolla runt lite efter en bundle som har både kontroll och mottagare i samma paket. JAg har för mig att det är ett rött paket med röda korset reklam på.

Permalänk
Medlem

Funkar skitbra, har en trådad xbox 360 kontroll till min dator (349:- på OnOff). Kollade på trådlös först men det var sjukt dyrt, ca 449:- för kontrollen och cirka 400:- för adaptern

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk

jag va inne på samma sak förut och hittade lite grejer i ett annat forum som kanske kan vara ngt. http://mattbrett.com/2005/11/configuring-your-xbox-360-contro...

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

Den adaptern får alla xbox360 tillbehör att fungera i windows.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrzn
Funkar skitbra, har en trådad xbox 360 kontroll till min dator (349:- på OnOff). Kollade på trådlös först men det var sjukt dyrt, ca 449:- för kontrollen och cirka 400:- för adaptern

Behöver man nån speciell Kontakt till datorn eller är Xbox kontrollen redan kompatibel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izurea
Behöver man nån speciell Kontakt till datorn eller är Xbox kontrollen redan kompatibel?

Xbox-kontrollen är USB

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Medlem

Härligt Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Kan någon länka till adaptern? Hittar den inte någonstans.

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så skulle den sluta säljas för 6månader sen -ish.
Det va sist jag fick ta på den iaf via inet.se

Permalänk

Finns det någonting som även kan få igång MS tillbehöret (tangentbordet) till 360 kontrollen. Märkte just att micken även funkar i skype och det skulle ju sitta fint om man kunde använda typ (alt tab) mm. med det lita t-bordet.

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med kontrollen har laddat ner drivrutinerna och installerat osv pluggar i kontrollen och får det vanliga ljudet, men det verkar inte som om kontrollen är aktiverad endå för jag hittar den inte när jag går in i kontrollpanelen, det är en trådlös men kör med laddnings kabeln i usb:n, trycker jag på xbox symbolen så startar mitt xbox istället.
Någon som har en ide vad jag gör för fel?
Kör med vista 32-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pinbuzz
Har ett litet problem med kontrollen har laddat ner drivrutinerna och installerat osv pluggar i kontrollen och får det vanliga ljudet, men det verkar inte som om kontrollen är aktiverad endå för jag hittar den inte när jag går in i kontrollpanelen, det är en trådlös men kör med laddnings kabeln i usb:n, trycker jag på xbox symbolen så startar mitt xbox istället.
Någon som har en ide vad jag gör för fel?
Kör med vista 32-bit

Ja det funkar inte med laddkabeln i usb, du behöver en mottagare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

okej
Tack för ett snabbt svar

Permalänk
Medlem

medans jag ändå ser tråden så, vet någon vad som hänt med bundlen med en reciever och en handkontroll till pc? inte sett det på ett tag och det gick ju för ett rimligt pris är i behov av en just nu.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
medans jag ändå ser tråden så, vet någon vad som hänt med bundlen med en reciever och en handkontroll till pc? inte sett det på ett tag och det gick ju för ett rimligt pris är i behov av en just nu.

Köpte en sån igår på GAME i Norrköping.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Hört innan att de slutat sälja dessa, förutom de som har dem kvar i butiken då.

Permalänk

Väcker liv i denna tråd en aning. Det jag undrar är om jag skulle köpa en sånhär variant, kommer då mina andra 2 original-kontroller till Xbox kunna spela på samma adapter då på datorn, eller funkar det bara med den speciella?

mvh Rickard

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThatSeger:

Väcker liv i denna tråd en aning. Det jag undrar är om jag skulle köpa en sånhär variant, kommer då mina andra 2 original-kontroller till Xbox kunna spela på samma adapter då på datorn, eller funkar det bara med den speciella?

mvh Rickard

Det ska fungera.

Permalänk
Medlem

Lite halvdöd tråd här men hoppas få svar ändå
Jag har då ett par wierless 360 kontroller som jag vill köra på pc:n, köper jag då bara en sån här DealExtreme: $12.99 Wireless Controller Gaming Receiver for Xbox 360 (White) och så e ja good to go?
Hade tänkt använda dom med diverse emulatorer så undrar om man kan ställa in att tex uppåt på joysticen ska vara tangenten W osv.

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk

Japp , en sån är det enda du behöver och då kan du som på xboxen bara trycka in de små knapparna så hittar dina övriga kontroller vilken plats den ska ha.

Jag har "hört" att alla games for windows spel ska vara kompatibla med 360 kontrollen och det funkar ju i de spel som handkontroll ska funka i men sen finns det program tex "xpadder" (men det finns flera program) där du kan välja själv vilken knapp på kontrollen som ska göra vad ( så man kan använda handkontrollen som en mus även i windows ).

Permalänk
Medlem

360 kontroll

Hejsan!
Inskaffade Dead rising 2 igår på steam men kan inte ändra kontroller...
Så installerade Xbox 360 Accessories MEN hittar inte kontrollen.
Använder mig av den laddningsbara kabeln via USB , kontrollen blinkar och inget mer

Funkar det inte genom USB eller är det en adapter som gäller?

Surt ändå betala en adapter för bara ett spel jag kommer lira på datan :/

Tacksam för svar

Permalänk

Ja tyvärr fungerar det bara med trådlöst via adaptern, om de nu inte löst det. det var ett tag sen jag läste nåt om det.

Permalänk

Det går inte och kommer aldrig gå att köra trådlös 360-handkontroll till PC utan gaming receivern. USB-kabeln man laddar med är bara ett sätt att mata kontrollen med spänning och synca den mot konsollen, all input från kontrollen sker fortfarande trådlöst.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av superboss:

Det går inte och kommer aldrig gå att köra trådlös 360-handkontroll till PC utan gaming receivern. USB-kabeln man laddar med är bara ett sätt att mata kontrollen med spänning och synca den mot konsollen, all input från kontrollen sker fortfarande trådlöst.

Ok. Hittade en PC kontroll här och laddade ner drivrutinerna till den så löst sig till en del haha men tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående PS2 kontroll till Xbox360. Är det någon som hittat någn lösning. Teambox är en lösning. Finns det fler?

(En PS3 kontroll kan jag tänka mig att köpa åxå)

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP