Nytt PS3 NAT problem, ingen DMZ på routern

Permalänk

Nytt PS3 NAT problem, ingen DMZ på routern

Tja där. köpte precis ett Ps3 och har väldans problem med att komma in på banor online i bla. Bad Company 2. Försökte sätta Ps3:et i DMZ men kom fram till att det inte fanns i min Zyxel P-320w router och försökte då öppna diverse portar men kan inte få något att fungera.

När jag kör test inne i menyn så lyckas allt utom NAT o de står att tiden har gått ut, vill helst inte dra igång upnp av säkergetskäl heller.

Någon som har en lösning på detta? Eller om nån vet hur man öppnar alla portar för en konsoll i en router utan DMZ?

Mvh Westman

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Tja! Det absolut lättaste sättet för att få dina spel att fungera online med din PS3a är tyvärr att köra uPnP, kör du inte med uPnP kommer du få öppna olika portar för varje spel i stort sett då dom inte använder några standardportar.
Vill du nu inte köra med uPnP aktiverat rekommenderar jag dig att kontrollera EA's hemsida för information om vilka portar BC2 använder på PS3.

Edit: Kollade upp vilka portar som används och enligt detta så är det följande

Online Ports:
o UDP 3658 (peer to peer)
o TCP 6000 (VOIP)

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk

ok men går de att få igång upnp bara på ps3:et eller de är så om jag sätter igång de i routern så aktiveras de även för alla datorer i nätverket?

EDIT: Lyckades foxa de genom att sätta fast ip på ps3:et och sedan lägga de som "default server" i zyxel routern.

Någon som vet om jag kan få fler ip som default på nått sett? då jag även vill ha en massa öppna portar för datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit