ie 9, något att ha`?

Permalänk

ie 9, något att ha`?

Finns det något som gör ie 9 bättre än chrome?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Egentligen inte nej.

Permalänk

njae, tycker jag inte. Känns som en b-kopia faktiskt

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Prova betan och få en uppfattning, personligen så tycker jag nej jag föredrar Chrome över alla andra webläsare men har ändå provat alla + IE9 betan

Permalänk
Medlem

Det har den där sjukt coola featuren som chrome inte har, nämligen att man kan ta "öppna" på en ex .torrent fil utan att den ska behöva sparas i en mapp. (Nej det är inte kul att rensa en hel hög med .torrent filer konstant)
Denna feature har dock alla webläsare förutom chrome så det är kanske inte så jättefräckt.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit trogen IE andvändare, alla versioner genom åren har ju inte vart lyckade och vissa inte alls något att ha.. Men IE9, den känns uppfräschad och fungerar riktigt bra, enligt mitt tycke iaf.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Har alltid varit trogen IE andvändare, alla versioner genom åren har ju inte vart lyckade och vissa inte alls något att ha.. Men IE9, den känns uppfräschad och fungerar riktigt bra, enligt mitt tycke iaf.

Du kan känna dig speciell, inte många som gillar IE i dagsläget!

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Det har den där sjukt coola featuren som chrome inte har, nämligen att man kan ta "öppna" på en ex .torrent fil utan att den ska behöva sparas i en mapp. (Nej det är inte kul att rensa en hel hög med .torrent filer konstant)
Denna feature har dock alla webläsare förutom chrome så det är kanske inte så jättefräckt.

Tror inte firefox har den funktionen heller utan man måste ladda hem ett plugin Helt sjukt att ingen använder den featuren, den är klockren!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Webbläsarna fyller olika behov, men IE fyller inget.
Chrome och Safari är väldigt trevligt när det kommer till snabb access och stilrenhet. Firefox med dess tillägg förenklar webbutveckling. Internet Explorer 9 har egentligen inte mycket att tillföra till vad de andra redan uppnått.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Lika speciell som en som kör Chrome då?

För mig flyter IE9 helt otroligt smidigt.

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Medlem

Det behövs inget plugin, om du i fliken program under inställningar anger att torrentfiler skall öppna av ditt torrentprogram så slipper du mellanlagra.

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

http://www.sweclockers.com/image/red/2010/10/04/September2010...

Ie kommer med när du installera windows eller köper en dator de flesta vet inte ens att det finns alternativ och ie hade över 30% förra året och chrome 6%

och sen så har nästan alla företag ie eftersom dom får inte byta enligt avtal med mera.

Back to topic : NEJ

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Tycks ju vara mode att hata IE9 betan trots att den inte är så pjåkig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Ie kommer med när du installera windows eller köper en dator de flesta vet inte ens att det finns alternativ och ie hade över 30% förra året och chrome 6%

och sen så har nästan alla företag ie eftersom dom får inte byta enligt avtal med mera.

Back to topic : NEJ

Nu vet ju dock majoriteten som faktiskt besöker sweclockers att det finns mer än 1 webläsare.
Och även att det kommer upp när man installerar en update i windows7.
Att chrome hade bara 6% förra året är inte så konstigt när det var rätt okänt.

Permalänk
Medlem

IE 9 betan tycker jag har kommit närmare konkurrenterna men de når fortfarande inte ända fram. Jag hade valt chrome framför IE 9.

Skrivet av KurreKula:

Tror inte firefox har den funktionen heller utan man måste ladda hem ett plugin Helt sjukt att ingen använder den featuren, den är klockren!

Om jag i firefox tankar ner en torrentfil och även en del andra filtyper kan jag välja om jag vill öppna eller spara den. Jag kan även välja "gör även det här i fortsättningen för den här filtypen"

Permalänk
Medlem

Firefox och alla andra webläsare kräver inget för att öppna torrent filer utan att dom sparas.
I chrome dock sparas dom ALLTID i mappen där man har satt att den ska lägga filer, även om du tar öppna alltid denna typen av filer.
Dvs dom sparas i mappen du har som nedladdningsplats.

Självklart har man att torrent filer öppnas med sin torrentclient, inte det jag syftar på.

Detta är anledning nog för mig att inte ens röra chrome igen, avskyr även nerladdningshistoriken och diverse andra saker

Tyvär gillar jag inte riktigt upplägget på Ie9 men annars verkar den rätt ok.
Firefox för mig som webbläsare nr1 iaf fortfarande, med stor marginal.

Permalänk
Medlem

Man kan ändra så att man får välja varje gång var man vill spara nedladdade filer med chrome.

Permalänk
Medlem

Säger som de andra; Nej!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiner:

Man kan ändra så att man får välja varje gång var man vill spara nedladdade filer med chrome.

Men det är ju ännu jobbigare.

För mig är en utav de största sakerna som gör att Firefox > Chrome att man kan ha så att man varje enskild gång kan välja att bara öppna t. ex. en zip fil. Ibland så vill jag bara kolla igenom en fil inne i arkivet och sen inte behöva bry mig längre, medans jag med chrome måste välja en mapp att spara den i först, eller ha en default mapp för allt, men det skulle bli enormt rörigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

http://www.sweclockers.com/image/red/2010/10/04/September2010...

Lite synd att det finns användare där ute som inte ens vet att det finns andra webläsare, köper du en dator med Windows så följer IE med, klart som fan att siffrorna höjs då.

Permalänk
Medlem

IE 9 har inte direkt något som lockar.
Att det tar extremt lång tid mellan IE-releaserna, och att det heller inte finns något vettigt addon-system gör ju inte det hela bättre.

Permalänk

Har testat IE9 betan och vart inte imponerad av den.
Tycker inte direkt det finns någonting som IE är bättre på än konkurrenterna.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Annars finns ju ChromePlus om du har beslutsångest, funkar helt ok.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

20% av de som kör IE är skolor och folk som har 0 koll på datorer överhuvudtaget eftersom det är standard läsaren...

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Jag tycker IE 9 verkar lovande. Annars kör jag Chrome men det finns ju typ inga bankcertifikat som stödjer Chrome så jag håller mig till IE ett tag till. Tror faktiskt det är lite mode att inte gilla internet explorer. 8an är verkligen inte dålig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Jag tycker IE 9 verkar lovande. Annars kör jag Chrome men det finns ju typ inga bankcertifikat som stödjer Chrome så jag håller mig till IE ett tag till. Tror faktiskt det är lite mode att inte gilla internet explorer. 8an är verkligen inte dålig iaf.

Mode? Det är snarare så att kunniga datoranvändare har vett nog att använda bättre alternativ.

8an är långsam och har dåligt stöd för standarder. Förstår inte varför man skulle välja att använda den frivilligt..

Permalänk

Ie9 är grym, bästa jag har provat. Den är även helt otroligt snygg och stilren!

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

3 flikar på rad på en 19" skärm med upplösning 1440x900 Vs Chrome som jag kan ha 7 på rad utan problem..
Sen att bakåtpilen inte är helt runt suger ju också tycker jag.

I övrigt verkar det en vettig läsare faktiskt, dock är jag förälskad i Chrome