Mina Koss Porta Pro gått sönder !!

Permalänk
Medlem

Mina Koss Porta Pro gått sönder !!

Hej
Har bara använt lurarna en enda gång
Hur skall man göra med garantin när plast"pinnen" har gått sönder.
Har köpt dom på Tradera och får inte tag i säljaren
Men dom var helt nya, i plastförpackning.
se bild

Edit
Pinnen är den som gör att man kan vika in luren under bygeln

närmare förklaring
Visa signatur

Hawk

Permalänk

Många porta pros som man köper på tradera, ebay mm kan vara fake.

Reklamera de gör man här:
MyPortaPro - Välkommen

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkwingduck:

Många porta pros som man köper på tradera, ebay mm kan vara fake.

Reklamera de gör man här:
MyPortaPro - Välkommen

Dom är säkert äkta, det var ett grymt bra ljud
Läste på sidan du länkade till
"Som ägare till ett par Koss Porta Pro har du livstids garanti.
Garantin gäller endast för privatpersoner och den gäller endast för den ursprungliga köparen. "

Hur tusan gör man då?

Visst kan jag limma ihop med nått superlim (eller smältlim), det håller kanske ett tag, men då kan jag ju inte vika in dom.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Porta pro har en lika lång livstid som en trollslända ungefär. Schyssta lurar för den billiga pengen men kvalitén är ju lika med noll. Är uppe i mitt sjätte par nu.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Porta pro har en lika lång livstid som en trollslända ungefär. Schyssta lurar för den billiga pengen men kvalitén är ju lika med noll. Är uppe i mitt sjätte par nu.

Rätt märkligt, när dom skickar med en skinnpåse som är "för liten", man måste ju nästan använda våld för att få i och upp lurarna.
Jag kände direkt att man fick "ta i" när man skulle fälla ihop dom !

Du skriver"Är uppe i mitt sjätte par nu." !!
Om dom nu är så kass, varför fortsätter du att köpa dom då.
dom är ju inte gratis...

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Rätt märkligt, när dom skickar med en skinnpåse som är "för liten", man måste ju nästan använda våld för att få i och upp lurarna.
Jag kände direkt att man fick "ta i" när man skulle fälla ihop dom !

Du skriver"Är uppe i mitt sjätte par nu." !!
Om dom nu är så kass, varför fortsätter du att köpa dom då.
dom är ju inte gratis...

Jag tycker sjukt mycket om dom, det är en sjuk bas man för, för den inte allt för höga summan. Sen är dom jävligt praktiska också, inga jätte lurar direkt.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

lagade ett par åt en kompis, där var det dock kabeln som gått av. men jag var inte speciellt imponerad av basen vilken var väldigt tunn om man jämnför med inear eller riktiga "kåp" lurar.

kanske kan du laga dom genom att smälta in en nål eller liknande i plasten om du vill ha kvar vik funktionen. men det kan ju vara allt för pilligt? annars är det nog bara limma med något bra lim.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

På mina så har bara det mjuka som man har mot örat gått sönder och jag har haft mina i 2 år, tänkte försöka få in högtalarna i mina steelseries lurar, har bara inte orkat ta tag i det:P steelseries köper jag alldrig igen då dom gick sönder efter 2 veckor.
edit: köpte ett bar billiga lurar från clasohlson när mina steelseries gick sönder och jag tycker att dom från clasohlson verkar hålla högre kvalite än steelseries lurar.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem

Hej
Jag fick ny bygel på garantin

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Hedersmedlem

Hade haft mina i omkring 10 år innan ena elementets pigg blev utsliten så att den lossnade från bygeln. Fick nya element på garantin, så vette katten vad ni gör med era lurar (mina har flitigt används till träning mm).