Permalänk
Entusiast

Uppgradering ~4250kr

tänkte mig nått sånt här, datorn jag har ligger i sign. kan jag spendera pengarna på ett bättre sätt eller ser det bra ut? den kommer drivas av ett Corsair 550W.

tack på förhand!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ser bra ut (men om du kör sånt som kräver 8GB eller kan uppgraderas till 16GB kanske du vill satsa på en i7 870 från början).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Ser bra ut (men om du kör sånt som kräver 8GB eller kan uppgraderas till 16GB kanske du vill satsa på en i7 870 från början).

Vad menar du? Han har ju 8gb i det packet han valt. Och vad skulle en annan prcoessor göra för skillnad även om han nu skulle få för sig att uppgradera ramet senare?

I övrigt kan jag inte mer än rekommendera OPs val. Mycket bra kraft för 4000 kr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henrikj82:

Vad menar du? Han har ju 8gb i det packet han valt. Och vad skulle en annan prcoessor göra för skillnad även om han nu skulle få för sig att uppgradera ramet senare?

I övrigt kan jag inte mer än rekommendera OPs val. Mycket bra kraft för 4000 kr.

Han menar nog att om han behöver 8GB(+) till sin dator så kanske inte CPUn är tillräckligt kraftfull för hans ändamål.

OT: Uppgraderingspaket Core i5 - Inet.se
Så när som på minnet (och ESD) så har du samma kit

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan de inte va värt att kolla på detta?

Uppgraderingspaket Core i7 + Stormrise - Inet.se

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

Skulle nog tagit det i delar hellre, så man får en 950 istället för 930.

Edit: Eller kompletts paket kanske, som har en 950.
Komplett.se - Uppgraderingspaket - Intel Core? i7 950

Såg att deras i5-paket hade samma mobo som motsvarande på inet också ^^
Komplett.se - Uppgraderingspaket Intel - Core i5 760

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ant3:

jag tänker inte lägga 5300 på uppgraderingen så det är bara å glömma.

och angående minnet. jag streamar live en del när jag spelar vilket är min tanke bakom 8GB, är det onödigt pga prollen eller vad menar ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/nydator.png

tänkte mig nått sånt här, datorn jag har ligger i sign. kan jag spendera pengarna på ett bättre sätt eller ser det bra ut? den kommer drivas av ett Corsair 550W.

tack på förhand!

Ser väl helt ok ut men glöm inte https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

EDIT: Om du ska ha 8GB kanske dessa är lika bra? Billigare åxå https://www.inet.se/artikel/5305468/corsair-8gb-4x2048mb-1600...

Sen finns ju alltid AMD-alternativ som t.ex. 1055T...........

Permalänk
Entusiast

hur är skillnaden mellan 2st 4GB stickor, framför 4st 2GB'are? om det inte är nån skillnad alls så kör jag såklart på de billigare alternativet, tack

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

hur är skillnaden mellan 2st 4GB stickor, framför 4st 2GB'are? om det inte är nån skillnad alls så kör jag såklart på de billigare alternativet, tack

Har hört många ha problem med minnen när de kör många stickor, så 2 är nog att föredra.
Även om det inte ställer till några problem så lämnar det ju mer utrymme för eventuell uppgradering i framtiden. Landar väl ungefär på en hundring i prisskillnad.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Skrivet av TheDaemon:

Har hört många ha problem med minnen när de kör många stickor, så 2 är nog att föredra.
Även om det inte ställer till några problem så lämnar det ju mer utrymme för eventuell uppgradering i framtiden. Landar väl ungefär på en hundring i prisskillnad.

Stämmer nog bra my bad......kör på 2x4GB istället lämnar utrymme för uppgradering

Permalänk
Medlem

skulle offrat en tusenlapp till för ett x58-system med 950 och 6gb ram!

Permalänk

Jag tror man kan få en UD3R 1100kr istället för UD3 lol. UD3 är biligare som kostar omring 750kr.
Man kan köpa Core i5 750 som kostar omring 1500kr istället för 760. De är samma saker om du ska överklocka.
Corsair är bra. Men G.skill är biligare.

Jag vill välja seasonic 620w eller 520w istället för corsair 550w. Antec är bra också.

Permalänk
Entusiast

Jag har dock redan en Corsair VX550 från min nuvarande dator, det är väl onödigt att byta ut den då? Och jag har även tänkt på att välja en annan kylare än stock denna gången, tänker klocka 760'n till 3.2ghz om det är möjligt med kalla temperaturer. Räcker en Hyper 212 till det, eller ska jag välja tex en Mux-120? Den får gärna vara enkel att installera, då jag blir väldigt nojig annars.

Pallar moderkortet och minnena en överklockning från 2.8 till 3.2?
Finns även en möjlighet att jag kommer lira oklockat, ifall stock-hastigheten duger till mina ändamål, är en vad för temps kan man räkna med på en H212 oklockat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag sitter och kikar efter ett uppgraderingspaket i samma prisklass som trådskaparen men jag tror jag kommer köra på 4 GB ram och så satsar jag dom extra pengarna på ett lite dyrare moderkort som stödjer SLI istället. Har ingen nytta av det nu då jag har ett Radeon-kort men man vet aldrig vad man kommer ha i framtiden.