Nästa fråga. hct desire hd lr Samsung Galaxy s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Och där ser vi att DHD är bättre än SGS

vad hade Sgs i Benchmarks?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

vad hade Sgs i Benchmarks?

kolla i slutet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Och där ser vi att DHD är bättre än SGS

Notera att staplarna är vad SGS uppskattas prestera i snitt. En SGS på 2.1 med vsync-grejen deaktiverad presterar såhär. Du kan nog själv lista ut hur utfallet blir när båda lurarna kör 2.2.

Som du kanske vet så presterar x10 mini nästan dubbelt så hög fps i neocore 3d jämfört med desire, men vi kan nog alla vara eniga om att desire är snabbare ändå väl? Min Huawei u8220 krossar också desire/N1 i neocore 3d.

Ta och kika i denna tråden om du undrar ngt mera:

[Q] Unleash the real power of Galaxy S SGX 540 GPU - xda-developers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

kolla i slutet.

Jaha såg inte det. Men Htc dhd kan ju inte vara sådär pass mycket bättre än sgs:en.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Jaha såg inte det. Men Htc dhd kan ju inte vara sådär pass mycket bättre än sgs:en.

Nej, läs mitt inlägg ovan. Benchmarks på mobiler är inte lika enkelt som på datorer, SGS är snabbare än desire HD. Det handlar om optimering av mjukvaran bara. Alla är ju så impade av iphone 4's grafik/spelprestanda, och den har ju i princip samma hårdvara som SGS. Förutom att SGS har 200mhz högre klock på cpu och snabbare gpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Det resultatet du ser i grafen ovanför är så pga. att Samsung kör RFS filssytem och det drar ner betyget som f*n i Quadrant (gissar på runt 700poäng, som du ser i youtube klippet).
Installera Lagfix/Voodoo så ändrar den till ext4 som filssytem som gör att du får ett betyg på ca 2200 - 2300 i Quadrant.
Om du kör Neocore så får du lite lägre fps i SGS pga. av ett flertal begränsningar.

Det är som att jämföra sandkorn =).
Har själv en SGS (Froyo) men jag skulle ha svårt att välja mellan dem

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Som thereal_twisted skriver så är SGS bättre på alla punkter. I de flesta GPU tester så får SGS mellan 55.4-55.7fps då vsync är ställd till 60fps som max då skärmen inte klarar av mera än 68hz.

Permalänk
Skrivet av Screenwalk:

Som thereal_twisted skriver så är SGS bättre på alla punkter. I de flesta GPU tester så får SGS mellan 55.4-55.7fps då vsync är ställd till 60fps som max då skärmen inte klarar av mera än 68hz.

Precis, SGS hårdvara är lite för modern för dom benchmarks som finns. Och neocore 3d är kodat av Adreno Graphics, och det ger väl en liten hint om vilken hårdvara det är optimerat för.

Med lite fix och optimering så presterar SGS 2500-2700 i quadrant under 2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Precis, SGS hårdvara är lite för modern för dom benchmarks som finns. Och neocore 3d är kodat av Adreno Graphics, och det ger väl en liten hint om vilken hårdvara det är optimerat för.

Med lite fix och optimering så presterar SGS 2500-2700 i quadrant under 2.1

Men borde inte htc:n vara lite för modern också då för de benchmarks?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Nej, läs mitt inlägg ovan. Benchmarks på mobiler är inte lika enkelt som på datorer, SGS är snabbare än desire HD. Det handlar om optimering av mjukvaran bara. Alla är ju så impade av iphone 4's grafik/spelprestanda, och den har ju i princip samma hårdvara som SGS. Förutom att SGS har 200mhz högre klock på cpu och snabbare gpu.

Vad jag ser så kör alla 2 på 1GHz (CPU).

DHD har mer internt minne.
DHD har bätte kamera.
DHD är snabbare i 3G/HSDPA.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Men borde inte htc:n vara lite för modern också då för de benchmarks?

Men nej, den har ju exakt lika snabb cpu som vanliga desire. Skillnaden är att den har snabbare gpu.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Vad jag ser så kör alla 2 på 1GHz (CPU).

DHD har mer internt minne.
DHD har bätte kamera.
DHD är snabbare i 3G/HSDPA.

http://chart.apis.google.com/chart?cht=bhg&chbh=r,0.2,1.0&chs...

DHD har 1536mb internt minne.

SGS har 8192mb internt minne.

Nu vet jag inte hur du räknar men jag är ganska säker på att SGS har mer internt minne.

Ja båda går i 1Ghz, men megahertz och megapixlar är inte allt här i världen. SGS cpu är snabbare ändå, du kan inte jämföra olika arkitekturer på så sätt. Som du nog vet så är en Pentium 4@4ghz hopplöst långsammare än en core2 vid samma klock.

SGS har bättre skärm, BT 3.0 etc. Men orka liksom, vill du tro att desire hd har mkt snabbare hårdvara än sgs så är det helt ok för mig. Men jag misstänker att TS är mera intresserad av fakta än av vad du tror/tycker.

Och hur desire HD med sitt 1230mAh batteri(mindre än vanliga desire) skulle hålla längre än SGS 1500mAh är en gåta i sig själv.

Permalänk
Medlem

Och hur desire HD med sitt 1230mAh batteri(mindre än vanliga desire) skulle hålla längre än SGS 1500mAh är en gåta i sig själv.

För att göra jämförelsen med laptops. En dator med en C2D jämfört med en P4EE som vissa har i sin "bärbara", trots ett mindre batteri så håller datorn med C2D ofta betydligt längre tid på batteri. Du verkar missat att det skiljer en del i arkitektur mellan Desire och Desire HD. (Bla. 45nm teknik)

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

DHD har 1536mb internt minne.

SGS har 8192mb internt minne.

Nu vet jag inte hur du räknar men jag är ganska säker på att SGS har mer internt minne.

Ja båda går i 1Ghz, men megahertz och megapixlar är inte allt här i världen. SGS cpu är snabbare ändå, du kan inte jämföra olika arkitekturer på så sätt. Som du nog vet så är en Pentium 4@4ghz hopplöst långsammare än en core2 vid samma klock.

SGS har bättre skärm, BT 3.0 etc. Men orka liksom, vill du tro att desire hd har mkt snabbare hårdvara än sgs så är det helt ok för mig. Men jag misstänker att TS är mera intresserad av fakta än av vad du tror/tycker.

RAM minne: DHD 768MB, SGS 512MB
ROM minne: DHD 1536MB, SGS 2048MB

Produktjämförelse hos Prisjakt

DHD har större skärm men det är ju en SLCD vilket är en smaksak vilket man tycker är bäst, AMOLED eller SLCD.

Detta är fakta, inget jag bara hittar på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

DHD har större skärm men det är ju en SLCD vilket är en smaksak vilket man tycker är bäst, AMOLED eller SLCD.

Nämen titta produktjämförelse på dem båda. haha varför tänkte man inte på det. ja det kommer att bli riktigt svårt att välja nu. Men batteritiden vet jag inte vad jag ska tro på för man vet ju inte vad det är för "kvalitet" på dem båda batterierna. Vet att Htc snålar inte in allt för mycket. Samsung är jag dock osäker. Det är ju ändå Samsung. visst dom har lyckats bra med galaxy modellerna nu senaste tiden. Men den känns en anningens plastig vilket jag tycker är lite oroande. sedan så är det ett stor problem för mig att den inte har någon lampa. Har upptäckt det att det kan vara väldigt anvädbart här uppe i kalla mörka norrland när inte bilen vill samma sak som mig. Men så har man skärmen på sgs vilket bara på att tänka på den så blir man lite "nördkåt". Men ska in till expert och titta på htc:n nu i veckan så får man se. Önskade bara man skulle få provköra dem båda:S Men om man ser i att skicka sms på dem båda då vilken är bäst då tro? Såg att Samsungen har så man behöver aldrig lyfta fingret. Funkar det bra?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Nämen titta produktjämförelse på dem båda. haha varför tänkte man inte på det. ja det kommer att bli riktigt svårt att välja nu. Men batteritiden vet jag inte vad jag ska tro på för man vet ju inte vad det är för "kvalitet" på dem båda batterierna. Vet att Htc snålar inte in allt för mycket. Samsung är jag dock osäker. Det är ju ändå Samsung. visst dom har lyckats bra med galaxy modellerna nu senaste tiden. Men den känns en anningens plastig vilket jag tycker är lite oroande. sedan så är det ett stor problem för mig att den inte har någon lampa. Har upptäckt det att det kan vara väldigt anvädbart här uppe i kalla mörka norrland när inte bilen vill samma sak som mig. Men så har man skärmen på sgs vilket bara på att tänka på den så blir man lite "nördkåt". Men ska in till expert och titta på htc:n nu i veckan så får man se. Önskade bara man skulle få provköra dem båda:S Men om man ser i att skicka sms på dem båda då vilken är bäst då tro? Såg att Samsungen har så man behöver aldrig lyfta fingret. Funkar det bra?

Det finns bra apps för att lysa upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Oki, nu är det bekräftat direkt från taiwan release av Desire HD/Z.

HTC Desire HD = vanlig TFT skärm
Desire Z = SLCD

Förklaringen från HTC produkt chef är att SLCD finns inte i sån stor skärm som HD har 4,3" och därför vanlig TFT.
Desire Z däremot är SLCD.

※ 先前小編對於 Desire HD 的螢幕材質有點疑問,今天詢問了一下產品經理,得到下面的回覆:Desire Z 的螢幕材質是 SLCD(Super LCD),不過 Desire HD 並沒有採用 SLCD,而是一般的 TFT,原因是「SLCD 目前還沒有這麼大的面板」,不過產品經理表示 Desire HD 的螢幕支援 1670 萬色,色彩效果也很優。

*ta copy och paste i google översätt för dom som vill*

????? - ePrice ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregerW:

Oki, nu är det bekräftat direkt från taiwan release av Desire HD/Z.

HTC Desire HD = vanlig TFT skärm
Desire Z = SLCD

Förklaringen från HTC produkt chef är att SLCD finns inte i sån stor skärm som HD har 4,3" och därför vanlig TFT.
Desire Z däremot är SLCD.

※ 先前小編對於 Desire HD 的螢幕材質有點疑問,今天詢問了一下產品經理,得到下面的回覆:Desire Z 的螢幕材質是 SLCD(Super LCD),不過 Desire HD 並沒有採用 SLCD,而是一般的 TFT,原因是「SLCD 目前還沒有這麼大的面板」,不過產品經理表示 Desire HD 的螢幕支援 1670 萬色,色彩效果也很優。

*ta copy och paste i google översätt för dom som vill*

????? - ePrice ???

Skrivet av mannyb - Swedriod:

Betänk även att det är många som menar att Super LCD bara är en marknadsföringsgimmick för att AMOLED plötsligt fick all uppmärksamhet och hype. De klistrar på Super framför LCD och plötsligt tror folk att det är en helt ny teknik, vilket det inte är.

De drar vidare till med lite siffror som säger "x gånger bättre kontrast" eller något, men de säger inte hur de har mätt eller vad de jämför med. Ingen säger emot. Super LCD är inte nödvändigtvis något annat än en bra LCD-skärm med ett tuffare namn.

Lite kritiskt tänkande efterfrågas, samt att avvakta med att dra några förutfattade slutsatser tills dess att det finns x antal rediga recensioner ute, eller tills dess att ni har kunnat testa telefonen i fråga själva.

jag tror det inte gör någon märkvärd skillnad mellan SLCD och LCD och AMOLED.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gusalm:

Det finns bra apps för att lysa upp

Jo det gör det. dock så har inte sgs någon lampa/blixt alls. :S

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av Henrik21:

För att göra jämförelsen med laptops. En dator med en C2D jämfört med en P4EE som vissa har i sin "bärbara", trots ett mindre batteri så håller datorn med C2D ofta betydligt längre tid på batteri. Du verkar missat att det skiljer en del i arkitektur mellan Desire och Desire HD. (Bla. 45nm teknik)

Desire och Desire HD har exakt samma cpu arkitektur, skillnaden är att DHD tillverkas i 45nm. Vilket gör den strömsnålare, men den större skärmen drar sannolikt mera kräm än desire också. Hummingbird tillverkas också i 45nm, det är dock en annan arkitektur än snapdragon.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Den har mera RAM, thats it. Du skrev internminne så jag trodde du menade det. SGS har ca 1,8gb ledigt för apps och ca 5,8gb internt lagringsutrymme ledigt(gäller 8gb versionen)

Fö. bra att dom utökat totala ROM minnet så man får in fler apps innan det tar slut, vanliga desire har ju på tok för lite med dagens mått mätt.

Det finns fö. ett lite modernare(tyngre) benchmark prog. som heter Nenamark, det verkar vara mer anpassat för modern hårdvara. N1 ca 16fps, DHD ca 33 fps, SGS ca 50fps

Permalänk
Medlem

Den har mera RAM, thats it. Du skrev internminne så jag trodde du menade det. SGS har ca 1,8gb ledigt för apps och ca 5,8gb internt lagringsutrymme ledigt(gäller 8gb versionen)

Fö. bra att dom utökat totala ROM minnet så man får in fler apps innan det tar slut, vanliga desire har ju på tok för lite med dagens mått mätt.

Det finns fö. ett lite modernare(tyngre) benchmark prog. som heter Nenamark, det verkar vara mer anpassat för modern hårdvara. N1 ca 16fps, DHD ca 33 fps, SGS ca 50fps

Dom 8GB är ju ett SD kort eller hur (alltså ett kort som man själv kan utöka)?

Vart hitttar du nenamark score för DHD?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här

nenamark scores - xda-developers

Permalänk
Medlem
Skrivet av GregerW:

Tyvärr måste jag säga att du har fel i nästan allt du skriver.

Galaxy S har bättre Cpu / gpu,
Galaxy S har bättre Bluetooth 3.0 medan desire hd har bara 2.0
Galaxy S har bättre WiFi n/b/g medan desire dh har bara b/g
Galaxy S har bättre mutlitouch klara av 5 fingrar medan Desire Hd klarar av bara 4

Desire HD vs Galaxy S - Android Forums här kan du se skillnad i hastighet på processorn

Och tyvärr så måste jag säga att du har lite fel du med.

Htc:n har n/b/g

Sedan så finns det lite saker som jag har börjat fundera också på.

T.ex 3,0 bluetooth har väl jag förståts vara lite komponenter som stödjer ännu?
Sedan vem tusan ska använda alla fem fingrar på mobilen? Man kommer MAX använda tre. Så jag tycker multitouch som klarar "bara" fyra fingrar borde vara tillräcklligt.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Sedan hur är det med batteriet på dessa två? Är det så att man kan byta det själv eller är det som på iphonen att det är inbyggt?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

http://img545.imageshack.us/img545/9767/benchmarkpro.jpg

Kan vara ute och cykla nu men tror att det är inbyggt de åtta gb. fFinns även som 16 gb.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Sedan hur är det med batteriet på dessa två? Är det så att man kan byta det själv eller är det som på iphonen att det är inbyggt?

Du kan själv byta batteri på Desire HD och Galaxy S

Permalänk

Jag skulle känna på dem. Personligen tycker jag redan min Galaxy är i största laget innan den blir otymplig som telefon, men plastskalet gör att det märks mindre eftersom den väger lite. HDn väger nästan 50% mer och är bredare och kommer att kännas betydligt mer i fickan.

Permalänk
Skrivet av Orici:

http://img545.imageshack.us/img545/9767/benchmarkpro.jpg

Nä, det är 8gb inbyggt alltså som du inte kan ta ut, eller möjligen med en lödkolv men det är knappast meningen Det finns en 16gb version också, båda har även plats för ett microSD, så upp till 48gb kan man klämma in med 16gb versionen +32gb SD.

Såklart så hittar jag inte benchmarket nu, återkommer

Permalänk
Medlem

Var in på the phone house och frågade ut dem lite om de båda modellerna och enligt dem så skulle htc:n vara bättre än sgs. Vet dock inte riktigt om man ska lite på dem för de är sådanna föräljare som inte riktigt vet vad dom säljer ibland:P

Visa signatur

Citera om ni vill något!