Första bilderna på Fractal Design Define XL

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Uppvärmningen blir nog marginell, men det är upp till användaren att avgöra vilken lösning som han/hon föredrar. Nätdelen ligger relativt tätt mot bottenplåten, det finns dock en liten luftspalt.

Det ryms en ODD ovan den fläkten ja.

Har ni tittat på möjligheten att passa in Antecs CPX-nätdelar? Vet inte om det går att montera dem med en insats. De hade passat perfekt till lösningen med avdelad nät/HDD-sektion om man väljer att inte använda sig av plattan som avskiljer utrymmet.
Alternativ att ni själva lanserar ett nätagg med insug på motstående sida från utblåset.

Jag har inte sett hur designen på de nedre diskracken ser ut riktigt men jag hoppas att upphängningen av de löstagbara slädarna är så öppet som möjligt för att kunna låta luft passera med så lite hinder som möjligt. Att göra dem löstagbara också hade varit grädde på moset.

/henrik

*edit*
Slänger in en länk till nätdelarna i fråga

Antec.com - Category: CPX Form Factor

Visa signatur

FT02 | Asrock Extreme4 | 2500K @ 4.6 GHz | NH-D14 | 16Gb G.Skill RipjawsX F3-12800CL7D-8GBXH | GTX 780 Ti | Intel 520/510 | Corsair AX850 | 2x Dell u2410

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Korben Dallas:

Har ni tittat på möjligheten att passa in Antecs CPX-nätdelar? Vet inte om det går att montera dem med en insats. De hade passat perfekt till lösningen med avdelad nät/HDD-sektion om man väljer att inte använda sig av plattan som avskiljer utrymmet.
Alternativ att ni själva lanserar ett nätagg med insug på motstående sida från utblåset.

Jag har inte sett hur designen på de nedre diskracken ser ut riktigt men jag hoppas att upphängningen av de löstagbara slädarna är så öppet som möjligt för att kunna låta luft passera med så lite hinder som möjligt. Att göra dem löstagbara också hade varit grädde på moset.

/henrik

*edit*
Slänger in en länk till nätdelarna i fråga

Antec.com - Category: CPX Form Factor

Som det ser ut nu kommer vi inte att bygga in stöd för Antecs CPX-nätdelar, av diverse olika konstruktionsskäl.

Upphängningen på de nedre hårddiskracken är generös, det går dessutom att ta bort slädarna för optimalt luftflöde.

Permalänk

När kommer Define XL?