Fullt priskrig mellan AMD och Nvidia

Permalänk
Medlem

Helt jävla underbart!!!11!!!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vet inte om det blir så mycket till krig då AMD inte har mycket att komma med.

Vad baserar du detta på?

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Rolig kommentar med tanke på att du rimligen inte vet vad de två AMD-korten i artikeln kan prestera.

Skrivet av xyllian:

Vad baserar du detta på?

Vakna inte det sovande trollet, tack

Permalänk
Hedersmedlem

Helt galet. Fantastiska priset. 6870 är ju billigare helt nytt på marknaden än vad mitt 4870 var när det funnits på marknaden i månader. Jag antar att det presterar en hel del bättre också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

yay! bra att man ska köpa nya dator i vinter då

haha ja det kan ju vara dags om du sitter på specen i din sign:D

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Hur kan folk bli så till sig av 150 kr? Herregud..

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

många bäckar små...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Vakna inte det sovande trollet, tack

Ord

Men dessa korten från ATI(duh!) är väl budgetkort och dom värre kommer om ett par månader? Det är vad jag fattat, bekräfta plox så man inte sitter här och väntar på high-end-stuff i onödan

Antagligen så kommer "kriget" att fortsätta, sen är 150kr just 150kr, vad hade du förväntat dig? 650kr? Priset är fortfarande sjuuukt billigt för prestandan man får. (syftar på Nvidia i nuläget)

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

För att de flesta här är entusiaster och konkurrens driver utvecklingen, ergo vi är glada + snåla

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Rolig kommentar med tanke på att du rimligen inte vet vad de två AMD-korten i artikeln kan prestera.

Jag ser bara till vad dom gjort innan. Alltså dom är ju inte dålig rent hårdvarumässigt, men med tanke på priset förväntar man sig mycket mer.

Edit: Jag ber om ursäkt om jag gjort AMD-fanboys upprörd med min kommentar.

Att jag redan efter en ofarlig kommentar blivit kallad för troll ser jag bara som en kul grej.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Mitt gamla 5850 var ju sjukt prisvärt när de kom. Sen att det var dyrare månader efter release trots att Nvidia släppt välpresterande grejer billigare var ju bara pinsamt. Hoppas de inte gör samma sak igen.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Ord

Men dessa korten från ATI(duh!) är väl budgetkort och dom värre kommer om ett par månader? Det är vad jag fattat, bekräfta plox som amn inte sitter här och väntar på high-end-stuff i onödan

Nya budget grejer kan ju vara bättre än det gamla extremsegmentet, men efter att ha fått prata lite om 68xx med en informerad person(don't ask) så tror jag faktiskt att 6xxx överhuvudtaget kommer visa riktigt fina siffror något jag inte trodde tidigare. Sen är väl den gamla klichén närvarande, hur blir drivers'erna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

gillar när de nya kommer för nmed lite tur kommer man åt ett par 5970 billigt hehhe

Sitter i samma tankar, men det verkar inte vara så bra att köra 4 gpuer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Skrivet av Hund:

Jag ser bara till vad dom gjort innan. Alltså dom är ju inte dålig rent hårdvarumässigt, men med tanke på priset förväntar man sig mycket mer.

Edit: Jag ber om ursäkt om jag gjort AMD-fanboys upprörd med min kommentar.

Att jag redan efter en ofarlig kommentar blivit kallad för troll ser jag bara som en kul grej.

Sorry, ville inte vara otrevlig men alltför många trådar spårar ur när det pratas om dem tre stora.

Själv kan jag erkänna att jag är en fan-boy i vissa avseenden men jag är en hårdvaru antusiast så att diskutera, lära och få reda på nyheter är ju alltid kul vad det än gäller

Permalänk
Medlem

Åter igen, det är alltid kul att läsa de officiella priserna! Eller?
Kan Sweclockers vara lite mer praktiska också och skriva hur man kan anta att det kommer påverka priserna? Till exempel kan vilken 5 åring som helst knappa in på prisjakt och märka att 460GTX 1Gb redan kostar ~1800 kronor; då är det väl inte så troligt att den kommer att kosta lika mycket efter prissänkningen? Vare sig om återförsäljare får sätta egna priser eller ej.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

bra för oss som konsumenter då amd sätter priset efter Nvidia.

kan alltid hoppas att 6970 hamnar i samma sits.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Äntligen blir det köparens marknad igen!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nya budget grejer kan ju vara bättre än det gamla extremsegmentet, men efter att ha fått prata lite om 68xx med en informerad person(don't ask) så tror jag faktiskt att 6xxx överhuvudtaget kommer visa riktigt fina siffror något jag inte trodde tidigare. Sen är väl den gamla klichén närvarande, hur blir drivers'erna ?

Intressant, bara att hoppas. Men än så länge så verkar ju allt vara ganska bra, fast jag gillar inte namnen på dom, det är ganska vilseledande. 5870 - 6870, du vet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

(Klistrar in det jag skrev i en annan tråd.)

GTX-korten har redan börjat gå ned på vissa håll här.

Prisförändringar hos Inet

Exempelvis
Gigabyte 470 SOC -180 :-
Gigabyte 460 OC -190 :-
KFA2 Geforce GTX 470 EX OC -300 :-
KFA2 Geforce GTX 460 EX OC -200 :-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nu är det bara en sak som fattas: krävande spel som är roliga! Men av någon dum anledning blir man ändå sugen fast man knappt spelar nåt tror jag börjar bli en hårdvarumissbrukare >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Men av någon dum anledning blir man ändå sugen fast man knappt spelar nåt tror jag börjar bli en hårdvarumissbrukare >.<

Just say no!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Leedow:

Haha, lagom surt att man köpte ett GTX 460 igår.

Bara att gilla läget

Det börjar bli riktigt trevliga priser!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Bra! Nu är det riktigt konkurrens!
Riktigt trevligt för oss konsumenter.

Att nvidia sänker priser, i förväg dessutom hör inte till det vanliga. De måste verkligen känna sig hotade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Haha, lagom surt att man köpte ett GTX 460 igår.

/facepalm

När du visste att 6850 o 6870 va på g

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Klart possitivt

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt! Dags för nytt graffa till sambon, hennes 4770 är för slött för henne, så detta lila prisbuseri är välkommet.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Nu hopps vi på 5870 för ett bra pris så jag kan ha 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Nu hopps vi på 5870 för ett bra pris så jag kan ha 2!

är det inte redan ett bra pris?
Grafikkort (PCI Express) med Radeon HD5870 - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

drygt 3000 kr för xfx's 5870 på misco är väl ganska billigt?

Permalänk
Medlem

GTX 470 för 2189 kr inklusive mafia 2 på inet är väl ett kanonpris. Trevligt, Trevligt för oss konsumenter, mer av sånt här och gärna på fler områden, cpu krig vore nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nu är det bara en sak som fattas: krävande spel som är roliga! Men av någon dum anledning blir man ändå sugen fast man knappt spelar nåt tror jag börjar bli en hårdvarumissbrukare >.<

Välkommen, klubbmedlemskapet är gratis.

Visa signatur

9950X3D | 5080