Fullt priskrig mellan AMD och Nvidia

Permalänk
Melding Plague

Fullt priskrig mellan AMD och Nvidia

Om några timmar släpps en ny generation grafikkort i Radeon HD 6800-serien. Lanseringen går inte obemärkt förbi utan Nvidia svarar med sänkta priser – och AMD kontrar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu blir det verkligen sjukt billigt. Sen kommer såklart 6950 och 6970 om de skulle kallas så och trycker ner resten.

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga, trevliga nyheter minst sagt. Skall bli oerhört spännande att se hur korten presterar, kanske rent utav blir två kort imorgon!

Permalänk
Medlem

muahahah allt är tillåtet i krig! Roligt det skall bli

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Spännande ser fram emot recensionen som kommer imorgon bitti.! kanske blir ett nytt HD6870 nu när priserna börjar likna något, bara det är tystare än mitt XFX HD4870.. ^^

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

//dance

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Hoppas på en rejäl prissänkning på 5800-serien...

Permalänk
Medlem

gillar när de nya kommer för nmed lite tur kommer man åt ett par 5970 billigt hehhe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Avstängd

Så dom kommer matcha 6870 med ett GTX470?

Det var ju lite annorlunda.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Åh, det här kriget blir intressant och ännu svårare att välja. Vore trevligt ifall GTX470 sjunker i pris så kan man ta Gigabytes version med trippelfläktarna och längre garanti om jag minns rätt.

Någon som har information på pris för 69xx korten? Verkar som att AMD vill inte släppa någon relevant information om dem.

Permalänk

Trevligt när Gigabyte GTX 480 SOC kommer om nån månad så slår jag till på 2 såna hursom helst men det ska bli väldigt spännande att se TDP på Antilles senare.

Permalänk
Medlem

Gief benchmark nu.... Jag behöver nytt grafikkort nu...

Permalänk
Casemod-mästare
Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Hoppas på en rejäl prissänkning på 5800-serien...

Kommer inte hända tror jag. Dem vill att vi ska köpa de nya korten, inte de gamla ^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Trevligt när Gigabyte GTX 480 SOC kommer om nån månad så slår jag till på 2 såna hursom helst men det ska bli väldigt spännande att se TDP på Antilles senare.

varför 2 gtx480 SOC när 2st 6970 kanske blir billigare OCH bättre ??

Visa signatur

here we go!

Permalänk

I feel that something really bad is going to happen!

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk

Kul med priskrig! Det ska bli väldigt intressant att se vad 6800-serien går för.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Skrivet av norrby89:

varför 2 gtx480 SOC när 2st 6970 kanske blir billigare OCH bättre ??

Mycket kanske ja, jag föredrar Gigabyte och nVIDIA så svaret för mig är enkelt.

Permalänk
Skrivet av edda123:

Kommer inte hända tror jag. Dem vill att vi ska köpa de nya korten, inte de gamla ^^

Har för mig att sweclockers skrev i en artikel för några veckor sedan att de skulle sänka priserna på 5850 och 5870 i samband med lanseringen, vill väl fasa ut de gamla korten antar jag? I vilket fall som, en till 5850 i crossfire vore inte alls fel

Permalänk
Medlem

Trevligt, då blir det kanske ett Gigabyte GeForce GTX 460 OC eller rentav ett Gigabyte GeForce GTX 470 SOC

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Medlem

Äntligen blir det ett allvarligt priskrig tykte aldrig AMD sänkte priserna på grafikkorten då fermi kom ut.

Permalänk

Guuuuued vad trevligt Älskar låga priser

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Efter en evighet med obefintlig konkurrens GTX470 för drygt två lax? Det är väl över tusen spänn billigare än vad det var i början? Nvidia börjar bli prisvärda igen (självklart beroende på hur 6000-serien presterar) ^^

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

yay! bra att man ska köpa nya dator i vinter då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Konkurrens är bra trevligt

Permalänk
Medlem

Haha, lagom surt att man köpte ett GTX 460 igår.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

läskigt

Permalänk
Medlem

Vet inte om det blir så mycket till krig då AMD inte har mycket att komma med.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Trevligt med prissänkningar.
Det borde innebära att HD6850 presterar som GTX 460 1gb och HD6870 lite under GTX 470.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vet inte om det blir så mycket till krig då AMD inte har mycket att komma med.

Rolig kommentar med tanke på att du rimligen inte vet vad de två AMD-korten i artikeln kan prestera.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario