Permalänk
Medlem

Folding med 8800 GTS 512

Hej

Har foldat typ ett år nu, endast via processor kraft.
Datorn är typ på hela tiden, och jag spelar mindre och mindre.

Så hitta denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Vill börja folda med mitt 8800 GTS 512 kort, men när jag går in på denna länk:
Folding@home - DownloadWinOther

Har jag ingen aning om vilken av dessa jag ska välja (fil att tanka och använda alltså)

Hjälp mig hjälpa världen och sweclockers!

Mvh
Simon Eriksson
Kanel123

Permalänk
Skrivet av Kanel123:

Hej

Har foldat typ ett år nu, endast via processor kraft.
Datorn är typ på hela tiden, och jag spelar mindre och mindre.

Så hitta denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Vill börja folda med mitt 8800 GTS 512 kort, men när jag går in på denna länk:
Folding@home - DownloadWinOther

Har jag ingen aning om vilken av dessa jag ska välja (fil att tanka och använda alltså)

Hjälp mig hjälpa världen och sweclockers!

Mvh
Simon Eriksson
Kanel123

Vet du inte vilket operativsystem du har???

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Kanel123:

Hjälp mig hjälpa världen och sweclockers!

Mvh
Simon Eriksson
Kanel123

Den översta.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag konsolvarianten (Vista/W7 | XP) (terminal-/DOSfönster), tycker man har bättre överblick med den. Men båda funkar lika bra, så länge du inte använder Viewern till Systray-varianten.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Noob fråga vad tusan är folda ? Trodde jag hade hyfsad koll på termer inom data men har uppenbarligen missat detta..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Noob fråga vad tusan är folda ? Trodde jag hade hyfsad koll på termer inom data men har uppenbarligen missat detta..

Folding@home - Main

Permalänk
Medlem

Okej då är jag med på vad det är. Då kanske man skulle delta för att göra en god gärning då! Inte för att jag vet hur mycket nytta en laptop gör i sån process sen så är väl datorn säkert obrukbar när den väl kör det där antar jag ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Okej då är jag med på vad det är. Då kanske man skulle delta för att göra en god gärning då! Inte för att jag vet hur mycket nytta en laptop gör i sån process sen så är väl datorn säkert obrukbar när den väl kör det där antar jag ?

Nej, programmet använder all CPU som inte behövs, du kan reglera hur mycket av CPUn den ska max använda också.

Permalänk
Medlem

Tack! precis ett sånt svar jag var ute efter

Förlåt för sega tillbaka svaret!

mvh
Simon Eriksson