Free communitys online? Help please!

Permalänk

Free communitys online? Help please!

Hej allihopa,

Jag är rätt så ny här så jag hoppas att jag postar i rätt forumsdel.

Jag undrar om någon utav er där ute vet om det finns något slags gratis online community på nätet alt. nedladdningsbart?

Mina krav är att
*Man kan forma det i stort sett hur man vill utan svårare koder
*Bör finnas ett registreringsverktyg där medlemmar kan regga sig och skapa sin egen profil sida.
*Skriva inlägg till varandra samt maila
*Sökmotor där man kan skriva in vissa kriterier och den då söker efter denna beroende på om medlemmen har anget det i sin profil.

Lite flummigt skrivet men jag tror ni förstå idéen.

Funderar på ta och lära mig PHP, om DET nu är det bästa tillvägagånsättet för att skapa ett sådant community.

Tacksam för all svar!

Mvh

Observera att annonsering i forumet är förbjudet.
Permalänk
Medlem
Skrivet av slasher09:

Jag undrar om någon utav er där ute vet om det finns något slags gratis online community på nätet alt. nedladdningsbart?

Jag känner inte till något, tyvärr.

Skrivet av slasher09:

*Man kan forma det i stort sett hur man vill utan svårare koder.

Det är lite "vill kunna allt, snabbt, enkelt, men det får inte finnas något krav i form av motprestation". Jag vågar gå så långt att jag säger att det inte finns några communitys som lever upp till det kravet.

Skrivet av slasher09:

*Bör finnas ett registreringsverktyg där medlemmar kan regga sig och skapa sin egen profil sida.
*Skriva inlägg till varandra samt maila
*Sökmotor där man kan skriva in vissa kriterier och den då söker efter denna beroende på om medlemmen har anget det i sin profil.

Låter som funktionalitet som finns i ett forum. Det fina med forum är att det är innehållsdrivet (trådar/inlägg är huvudsaken), så där finns det mängder. phpBB exempelvis.

Skrivet av slasher09:

Lite flummigt skrivet men jag tror ni förstå idéen.

Ett klassiskt, gigantiskt felsteg. Nej, det finns inga magiska lösningar som "förstår din ide". Du måste lära dig vara extremt tydlig i det du lägger fram.

Skrivet av slasher09:

Funderar på ta och lära mig PHP, om DET nu är det bästa tillvägagånsättet för att skapa ett sådant community.

Lär dig gärna Php, så får du lite mer insikt i vad jag menar med föregående citat. Det är också ett roligt språk om man gillar att meka med hemsidor. Var dock noga med att inte vara slapp i din programmeringsstil.

Jag får någon form av negativ placebo av sånna här trådar... Aja, lycka till!

Kommentar till borttagen del av tidigare inlägg borttagen.
Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Juste, HTML och CSS (presentationen av hemsidan) finns det fullt av utdaterade sidor på nätet. Du kan gå rakt på specifikationenerna för båda, men det kan bli tungt som nybörjare. Böcker är ofta mer utdaterade än utdaterade hemsidor.
You har skrivit webboken vilken ska vara aktuell, den kan du börja med:
Webboken
Sedan tycker jag nästan att det är lika bra att köra på specifikationen (som inte är allt för tung om du skummar)
Cascading Style Sheets Level 2 Revision 1 (CSS2.1) Specification
HTML 4.01 Specification

Ang. Php så vet jag inte någon lämplig bok. Att gå direkt på dokumentationen kan vara aningen tungt om du är helt grön men du kan kika ändå:
PHP: PHP Manual - Manual (delen Language Reference)

Kommentar till borttagen del av tidigare inlägg borttagen.
Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Tackar, ska kika in dem länkarna.

Permalänk
Medlem

Ts, du borde ta en titt på vbulletin! kostar dryga 2000 för den fullfjädrade versionen och det är riktigt billigt. Tror till och med att sweclockers är byggt med vbulletin som grund. Enkel att modda hur man vill.

Permalänk

vbulletin? Har du någon länk?
Berätta mer, tack

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Vänligen notera att annonsering inte får förekomma i forumet.

Permalänk
Medlem

Open Source CMS Demos & Information - opensourceCMS

Bara att testa sig runt tills man hittar nått skoj.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för svar allihopa, ska genast kika in dem länkarna!

MVH