Permalänk

Ny inköp dator startar inte

Jag har nyligen köpt delar för att bygga ihop en server dock gick det inte som jag tänkt mig att koppla ihop den eftersom den inte startar över huvudtaget.
Nätaggregat
DELTACO 500W ATX12V REV2.2 PCI-E 120MM FAN
Processor
INTEL CORE I3 540 3.06GHZ 4MB S-1156
Moderkort
INTEL DH55HC H55 S-1156 ATX
Chassi
COOLER MASTER FULLTOWER HAF 932 EATX BLACK

När jag kopplat in elsladden och trycker på start knappen så händer inget med undantag till att en lampa på moderkortet lyser upp när elen är inkopplad(för jag trycker igång den). Lyckades hitta manualen för moderkortet som pdf men hitta inget som hjälpte.
http://downloadmirror.intel.com/18506/eng/DH55HC_ProductGuide...

Permalänk

Jag har för mig att man måste ha RAM minnen för att den ska kunna starta men det kanske är annorlunda när det gäller servrar eller så har jag missuppfattat något totalt

Permalänk

Asså jag har ram minne och grafikkort i den tyckte bara inte det var värt att ta upp vilka eftersom det inte är relevant för problem. För om jag inte haft ram minne så hade datorn startat men jag hade fått pip ljud om att det är något fel.

Permalänk

Tänkte väl det;)

Det enda jag kommer på som kan var fel är väl att den där lilla sladden som går till start knappen på chassit är fel kopplad på moderkortet men annars kan jag tyvärr inte hjälpa dig

Permalänk

Jag fundera på front panel header i manualen (sidan 50) så står det att det ska finns en pin det ska sitta el på denna har jag lämnat tom för tillfället för jag har inte hittat någon sladd som pass där. Men kan den vara felet borde inte moderkort förse den delen med el då huvudsladden till moderkortet är inkopplat.

Permalänk
Medlem

Sitter alla distanser rätt? du kan testa starta datorn med en skruvmejsel över power sw piggen på modekortet. Funkar inte det testa ett annat nätagg.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d