Permalänk
Medlem

skumt mail

fick det här idag.

"New Request‏‏ Notification - Change the Login Addressonsdag 3 november 2010 21:30
Från: "donotreply@blizzard.com" <wowaccountadmin@blizzard.com>Lägg till avsändaren i Kontakter
Till: ******@*****.***
Hello,

Blizzard Entertainment recently received a request to change the e-mail address used to log in to the Battle.net account with the username ******@******.***. The e-mail address k***@hotmail.com has been specified as the new username for this Battle.net account. An email has been sent to this new address containing a verification link to complete the change.

Once the new address has been verified, the e-mail address *****@****.*** can no longer be used to log in to this Battle.net account or any World of Warcraft accounts merged with this Battle.net account.

If you did not initiate this request, please click here to contact the Blizzard Billing & Account Services team immediately.

Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy"

Är det bara nå ploj eller är det verkligen från supporten och nån har försökt att hacka? jag var in och bytte lösen iaf

Permalänk

hoppas du inte följde länken för då blir du hackad.. det där är scam mail

blizzard skickar aldrig att du ska logga in på en sida, ALDRIG!

Permalänk

Dra musen dit där det står att du ska klicka och kolla i vänstra botten vad det är för adress det kommer upp där. det brukar vara någon helt wierd länk när det är fake.

Edit: är en exakt kopia på meddelandet som när jag bytte mail på mitt acc. kan vara att dom har bytt länken på "Click here". och mitt var skickat av noreply@battle.net.
Tror detta är fake.

Permalänk
Medlem

Följ aldrig någon länk som kommer i ett mail som har med blizzard att göra, ska du in på ditt acc eller dylikt använd adressfältet och logga in som du gjort tidigare.

Permalänk
Skrivet av Kapten Kattskit:

fick det här idag.

Har fått likadana efter jag vart medlem på Wowinterface för 4 dagar sedan, har fått 2 stycken så far på en helt ny email.

Skrivet av highspeed:

blizzard skickar aldrig att du ska logga in på en sida, ALDRIG!

Fel, fel och åter fel, det gör dom visst.
Förklara för mig varför dom då hänvisade mig till woweu efter jag hade blivit bannad för att ha fuskat? Men som du säger, var säkert ett scam eftersom de trots allt hade mina tidigare gamecards jag hade lagt till, datum endast, vilka expansioner jag har, när mitt gamecard tog slut and so on..

Så myta mera pl0x.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett liknande mail för något år sedan. Visade sig vara någon som hackat mitt konto och sedan försökte byta kontots e-mailadress. Jag kunde inte logga in på kontot så jag mailade Blizzard och skickade bild på min cd-key eller vad de nu krävde, sen fick jag ett nytt lösenord till kontot.

SÅ, mailet KAN vara legitimt. Kolla om du kan logga in på ditt konto, kan du det så byt lösenord för säkerhets skull.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Får sådana mail hela tiden, bara att skita i.

Hello, This is an automated notification regarding your Battle.net account. Some or all of your contact information was recently modified through the Account Management website. *** If you made recent account changes, please disregard this automatic notification. *** If you did NOT make any changes to your account, we recommend you log in to Account Management review your account settings. If you cannot sign into Account Management using the link above, or if unauthorized changes continue to happen, please contact Blizzard Billing & Account Services for further assistance. Billing & Account Services can be reached at 1-800-59-BLIZZARD (1-800-592-5499 Mon-Fri, 8AM-8PM Pacific Time) or at billing@blizzard.com. Account security is solely the responsibility of the accountholder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play. Regards, The Battle.net Support Team Blizzard Entertainment www.blizzard.com/support Online Privacy Policy

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Hände mig med.
Fick samma mail.Och nån hade ändrat mitt pass.Jag fick resseta allt och bytte mail adress.

gör följande gå till wow homepage följ inte länken i brevet.

Logga in och byt mail adress..

Nu får jag liknande mail fast med min gamla mail adress så big fail av hackern =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Sånt där får jag varje dag, åker snabbare än blixen till papperskorgen.... Akta dig för att klicka på någon länk.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Jag får nog 1 sån om dagen ungefär det roliga är ju att jag inte har något konto registrerat på den mailen xD

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Kapten Kattskit:

"donotreply@blizzard.com"

Blizzards email är donotreplyeu i europa om jag kommer ihåg rätt förresten har jag fått exakt samma email.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Blizzards email är donotreplyeu i europa om jag kommer ihåg rätt förresten har jag fått exakt samma email.

spelar ingen roll dom kan fejka dom också^^ saken är den att Blizzard ALDRIG ger länkar till deras sidor i sina mail...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Jag får nog 1 sån om dagen ungefär det roliga är ju att jag inte har något konto registrerat på den mailen xD

samma här.. vet dock att 3 polare också har precis samma sak men dom har det efter att ha köpt guld... vet dock inte vart mitt kommer från men troligtvis efter att ha kört på någon privat server

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Oj tack för svaren, jag har givetvis inte klickat på nån länk i mailet utan var direkt in och bytte lösen på mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Får sådana mail hela tiden, bara att skita i.

Hello, This is an automated notification regarding your Battle.net account. Some or all of your contact information was recently modified through the Account Management website. *** If you made recent account changes, please disregard this automatic notification. *** If you did NOT make any changes to your account, we recommend you log in to Account Management review your account settings. If you cannot sign into Account Management using the link above, or if unauthorized changes continue to happen, please contact Blizzard Billing & Account Services for further assistance. Billing & Account Services can be reached at 1-800-59-BLIZZARD (1-800-592-5499 Mon-Fri, 8AM-8PM Pacific Time) or at billing@blizzard.com. Account security is solely the responsibility of the accountholder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play. Regards, The Battle.net Support Team Blizzard Entertainment www.blizzard.com/support Online Privacy Policy

Får samma, men inte till den e-mail som jag har mitt account på

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Får samma, men inte till den e-mail som jag har mitt account på

Haha, nu när du nämner det så får jag inte heller till den mailen som mitt Bnet account är reggat på xD

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Får såna här spam mail nästan dagligen i olika former av "blizzard", allt åker i papperskorgen för det är bara scams.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Blizzards officiella nyhetsbrev ser bra annorlunda ut än scam mailen iaf

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Nåt intressant jag testat ett par gånger är att använda en HELT ny e-postadress (senast en telia-adress bytad direkt på eu.battle.net via mobilen). Två timmar efter att jag ändrat min adress får jag nya scam-mail skickade till den. Datorn är helt ren från virus och dylikt skräp, så det är inget som ligger och trycker i bakgrunden.

Varje gång jag påpekat detta för Blizzard låses tråden utan något som helst svar.
Stinker dålig säkerhet från Blizzard's sida.

Permalänk
Medlem

Fick denna också. Och givetvis är det scam så det är bara att ignorera.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av norrby89:

spelar ingen roll dom kan fejka dom också^^ saken är den att Blizzard ALDRIG ger länkar till deras sidor i sina mail...

Möjligen - men alla, ALLA spammail jag fått har haft den amerikanska adressen!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Vafan gör ni eftersom ni tycks får hundra scam mails per dag? Jag har ett WoW-konto och jag har ALDRIG fått ett enda scam-försök. Jag har även ett Steam-konto och ALDRIG fått ett enda scam-försök där heller...

Som sagt, vad fan gör eller har ni gjort? Porrsurfat eller letat cracks på sidor som slutar på *.ru eller?

Permalänk
Skrivet av Tropikhoe:

Har fått likadana efter jag vart medlem på Wowinterface för 4 dagar sedan, har fått 2 stycken så far på en helt ny email.

Fel, fel och åter fel, det gör dom visst.
Förklara för mig varför dom då hänvisade mig till woweu efter jag hade blivit bannad för att ha fuskat? Men som du säger, var säkert ett scam eftersom de trots allt hade mina tidigare gamecards jag hade lagt till, datum endast, vilka expansioner jag har, när mitt gamecard tog slut and so on..

Så myta mera pl0x.

Ja men då hade du gjort något också, men dem skickar aldrig sådana här mail helt random till folk där kontot funkar som det ska.

Permalänk

Fick typ 200 sådana mail i veckan förut ^^ tur att man kan blocka, vart grymt iriterad!

Edit: Spelade på private kanske därifrån jag fått dessa mail? bara en tanke, testade bara då jag typ aldrig spelat WOW.

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk
Medlem

Står det att ni ska följa länken i mailet till ex battle.net. Ignorera och slå in manuellt i webbläsaren så är det ingen fara, dvs gå in på sidan manuellt så ni inte hamnar på någon lurendrejeri site.

Permalänk
Medlem

Jag har fått massvis med scam-mails genom åren.
Det första jag gör är att kolla egenskaper för själva mailet, där man åtminstone i Windows Live Mail kan se närmare på meddelandekällan. Således märker man ofta att avsändaren noreply@battle.net i själva verket kommer ifrån 1337@haxx0r.org eller nått i den stilen.

Snyggaste länken jag fått i ett av dessa mail, "wor1dofwarcraft.com" om jag inte minns fel. Dom bytte iaf ut ett L mot en etta.
Jag gör helt enkelt så nu mera att jag insta-skräppostar allt som ens nämner blizzard, wow eller battle.net

Permalänk
Medlem

jag har också fått sådana här mail, kunde inte logga in så jag gjorde en support ticket på blizzards sida och de hjälpte mig reseta lösen och sånt, jag frågade samtidigt vilka blizzardadresser som är giltiga och fick som svar att dessa e deras adresser som de använder.

* wowtecheu@blizzard.com
* wowgmeu@blizzard.com
* techeu@blizzard.com
* wowpaymentsupporteu@blizzard.com
* WoWaccountreviewEU@blizzard.com
* WoWbillingsupportEU@blizzard.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

jag har också fått sådana här mail, kunde inte logga in så jag gjorde en support ticket på blizzards sida och de hjälpte mig reseta lösen och sånt, jag frågade samtidigt vilka blizzardadresser som är giltiga och fick som svar att dessa e deras adresser som de använder.

* wowtecheu@blizzard.com
* wowgmeu@blizzard.com
* techeu@blizzard.com
* wowpaymentsupporteu@blizzard.com
* WoWaccountreviewEU@blizzard.com
* WoWbillingsupportEU@blizzard.com

Men inte heller detta är säkert att gå på då man hur enkelt som helst kan bara skriva in en av ovanstående adresser som avsändar-adress i mailet. Det bästa är att anta att varenda mail som ser ut att komma från Blizzard är fejkat skräpmail. Om man är osäker så går man manuellt till battle.net och loggar in och kollar, följ aldrig länkar i mail.

Vill man däremot ta kontakt med Blizzard så kan det ju vara bra att använda ovanstående adresser, men anta inte att det är ett legitimt mail bara för att den har en av ovanstående adresser som avsändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

jag har också fått sådana här mail, kunde inte logga in så jag gjorde en support ticket på blizzards sida och de hjälpte mig reseta lösen och sånt, jag frågade samtidigt vilka blizzardadresser som är giltiga och fick som svar att dessa e deras adresser som de använder.

* wowtecheu@blizzard.com
* wowgmeu@blizzard.com
* techeu@blizzard.com
* wowpaymentsupporteu@blizzard.com
* WoWaccountreviewEU@blizzard.com
* WoWbillingsupportEU@blizzard.com

Jag får phising mail nästan varje dag, det är jättelätt att fejka så att det ser legitimate ut. Men om du sätter musen över en länk i ett mail och kollar den verkliga URL:en står det typ "battle-eu.wow.com-net.com"

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Men inte heller detta är säkert att gå på då man hur enkelt som helst kan bara skriva in en av ovanstående adresser som avsändar-adress i mailet. Det bästa är att anta att varenda mail som ser ut att komma från Blizzard är fejkat skräpmail. Om man är osäker så går man manuellt till battle.net och loggar in och kollar, följ aldrig länkar i mail.

Vill man däremot ta kontakt med Blizzard så kan det ju vara bra att använda ovanstående adresser, men anta inte att det är ett legitimt mail bara för att den har en av ovanstående adresser som avsändare.

Skrivet av Mo0rbid:

Jag får phising mail nästan varje dag, det är jättelätt att fejka så att det ser legitimate ut. Men om du sätter musen över en länk i ett mail och kollar den verkliga URL:en står det typ "battle-eu.wow.com-net.com"

japp, mycket sant de ni säger, ser mailet det minsta misstänksamt ut så ska man kolla en gång till, och gå in manuellt om det nu skulle vara nåt lurt med länkarna

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX