Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Radeon HD 6900 Cayman kan försenas

Permalänk
Medlem

Det var ju inte bra, jag som väntat på det här kortet ett bra tag! Släpps det inte allt för sent in i december så kanske det är värt att köpa, men en bit in på nästa år känns inte så rockigt..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Om vi antar att det är sant så är det en rejäl miss av AMD, man hade ju ett riktigt bra läge nu men så verkar man sumpa den chansen, oavsett anledning så är det ett misslyckande.

Permalänk
Medlem

Tycker att AMD i första hand borde gå ut med påståendet om ändrat introduktionsdatum och inte att flera partnertillverkare gör det åt dem. Mycket märkligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

"Ett annat rykte surrar om att förseningen beror på Nvidias plötsliga lansering av Geforce GTX 580 och att AMD:s partnertillverkare anser att den nya Radeon HD 6900-serien inte kan mäta sig med konkurrentens grafikkort."

Vadå trodde AMD att Nvidia bara skulle rulla tummarna? De borde ju räknat med en kontring så det lär ju inte vara orsaken.

Ja exakt, nu lär de ju enbart höja klocken vilket inte hjälper sweclockarna så mkt alls, bara standarsiffror
utan extra klock.

Snart måste man ju börja uppgradera då man ligger efter 2 generationer snart.
Har ju ett GTX 260 som jag är annars mkt nöjd med men börjar bli lite i klenaste laget, speciellt
ifall man vill ha över medel på Full-HD.

Så ska väl bli:
- SSD (intel g3?)
- Nästa gen grafikkort, dock inte topkorten utan de lite under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Får se vad som händer under dagen. Är det bara sweclockers som rapporterar om en försening så tar jag det med en stor nypa salt.

De va tamejfan de roligaste inlägget från dej ever Om en liten oberoende skit site i kina rapporterar att Nvidia har problem (å endast den siten) så nå fan är de sant till 100% - de är skillnad på äpplen å päron...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste i det här är väl ändå att AMD nu senarelägger en lansering som först tidigarelagts.

Eller har jag fått det om bakfoten att dessa kort från början faktiskt skulle släppas i början av nästa år?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

De va tamejfan de roligaste inlägget från dej ever Om en liten oberoende skit site i kina rapporterar att Nvidia har problem (å endast den siten) så nå fan är de sant till 100% - de är skillnad på äpplen å päron...

Jag ger aldrig mycket för rykten. Vet inte vad du fick det ifrån, men vissa har det svårt med läsförståelsen och tolkar lite som de vill.

Spekulerar kan man alltid göra, men rykten är inte värt mycket innan de bekräftats, det gäller alla rykten.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

gud vad arg jag blir

Blir väl till att köpa ett 5870 istället...

Permalänk
Medlem

1-2månader vad gör det egenteligen... GTX 580 lär ju gå på nästan 5tusen, tror inte 6900 kommer göra det direkt. men återstår att se hur det utspelar sig.. Klarar mig med mitt 5870 till 7xxxserien minst iaf

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Detta rykte verkar inte ha snappats upp av andra stora nyhetssajter? De kanske försöker nå AMD för en kommentar och håller på att råta ihop text iofs...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kan inte beskriva min reaktion i ord, så denna filmen får tala sitt tydliga språk för mig. YouTube - darth vader says NOOOOOOO

Permalänk
Medlem

Om förseningen har med Nvidias 580 att göra så är det lite konstigt tycker jag, även om 580 skulle vara bättre så är det ju inte katastrof för AMD, de flesta kunderna är väl ute efter "prisvärdhet" inte dyr extrem-prestandad?. AMD kan kontra med lägre pris helt enkelt.

Men jag tror snarare det handlar om problem i tillverkningen eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Tungt -.-

Hade hoppats på Antilles eller 6970

Kanske får klara mig med 5870 tills julhandeln..

6970 = antilles.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

6970 = antilles.

6970 är väl Cayman & 6990 är Antiless som är DualCard. så tror du läst fel

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Ja vi får hoppas att dom tidigarelägger förseningarna?

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

6970 = antilles.

Skrivet av necry:

6970 är väl Cayman & 6990 är Antiless som är DualCard. så tror du läst fel

Precis?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

fan blir väl till att vänta då

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Skrivet av smacked:

Den nedre stämmer ja

Permalänk
Medlem

då blir det ett 580gtx för mej nu då, satt och väntade på att 6990 skulle komma så man kunde köpa kortet (580/6990) som presterade bäst men orkar inte vänta tills nästa år med det =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Den nedre stämmer ja

Ruskigt tråkigt det här...

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Troligtvis så vill väll AMD vänta på 580'ns tester, för att se hur mycket dom kan skruva upp klocken på sina kort, och om dom behöver nya kylare för att kunna göra det.
Det kommer antagligen bli samma visa som med 68xx serien, hårt klockade kretsar som spöar Nvidia,,precis. Med ganska lite utrymme för Overclocking. Lite trist om man gillar att klocka. =(

Permalänk
Medlem

Vafan måtte de komma ut innan julhandeln iaf, hade ju siktat in mig på en julklapp här

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

På andra sidor står det att det är TSMC som har problem med tillverkningen.

Förövrigt så är jag vääldigt nyfiken på 580 GTX, det känns som den dök upp väldigt plöstligt och det vore ju inte första gången Nvidia papperslanserar ett kort. Jag skulle iaf inte sätta pengar på att det finns någon stor tillgång i November.

Och före fanboy anklagelserna kommer, har nog haft lika många ATI som Nvidia kort och sitter på GTX 460 i SLI just nu.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

De här nya korten är ju de som bygger på nyutvecklade shaders, så det kan ju tänkas att det uppstått problem hos TSMC (igen).

Men iövrigt låter det lite som repris från Fermi-rapporterna, jag menar, yields i single digits, wow, låter nästan som fud.
Men, om det här inte är sant så antar jag att AMD dementerar detta isf.
VI får vänta och se helt enkelt.
Tråkiga nyheter för oss som väntar på tester, och för AMD ifall de missar julsäsongen med dessa kort.

Permalänk
Medlem

Någon som någonstans sett ett 580 som man kan beställa?

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smacked:

Tungt -.-

Hade hoppats på Antilles eller 6970

Kanske får klara mig med 5870 tills julhandeln..

Driver du eller? Själv sitter man på ett 8800gt o inte f*n tycker man det är så himla långsamt. Sådana som dig som fortfarande bor hemma hos mamma o pappa.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för oss som gillar priskrig. Men i o f s. så kanske det inte heller kommer att finnas många 580 på hyllorna till jul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får väll bli ett 580gtx istället som verkar ganska bra. Lite tråkigt.

den som väntar på nått gottväntar aldrig förlägne

kan hålla med om att det var j'vligt trist
själv sitter jag och spelar bad company 2 med ett gammalt 8800GTX och drömmer om att få stoppa in ett nytt graffekort ( minst ett 5970)

men nog tänker jag vänta tills alla nya kort kommer ut så att man vet vilket som är bäst
jag skulle aldrig köpa ett nytt kort innan alla korten ligger på bordet så man vet vad dom presterar
och när jag vet det så ska jag slå till på det kort jag tycker är värt pengarna

nog för att jag har ett gammalt kort men har jag väntat så här länge så kan jag vänta en stund till

tjoo flöjt

Senast redigerat av bryggarn idag klockan 19:48.

jag tänker att dom fått reda på vad nvidias kort presterar och att amd´s kort inte var lika bra
och att dom då gör om det hela och tillsätter flera streamprocessorer eller vad det heter och ökar på MHz på diverse saker så att det blir en riktig nvidias nya kort dräpare . om man säjjer så så att säjj jo däe som flicka sa .

och detta gör det ännu mer spännande att vänta ut alla korten på bordet

kan inte tänka mig att det är många här på forumet som köper ett nytt kort nu innan alla fakta är framme

ock så nu ennu ett TJOO flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Spännande om det beror på GTX580. Då är nvidia med i matchen.

Kan också vara att de har svårt att få ihop mjukvaran med den nya arkitekturen. Mindre spännande isf.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Fail på ATI faktiskt Lika snabb på att dissa Nvidia som på ATI är jag (fine, whatever.. AMD då..)