Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem

Inet, så himla bra kundservice! (och swec gratisfrakt)
Dom fick så klart min röst.

Permalänk
Proffsmoddare

Var är Coolingstuff.se?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Webhallen har varit grymt bra när jag har beställt. Har sakerna funnits i lager så har man kunnat hämta ut dem direkt. Deras lagersystem funkar också bra, direkt efter att jag hade beställt så minskade antalet produkter i lager.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

blir lätt komplett för min del skulle aldrig kunna rösta på inet då dom inte vet vad service heter när dom måste laga något..

Visa signatur

9950 3,2ghz asus 4850 1gb asus M3878-T kingston 2048 2st

Permalänk
Medlem

Inet från min sida och dom kommer givetvis också att vinna. Annars tyckte jag Misco också var trevliga. Kan tillägga att jag inte nyttjat supporten av någon av dom förutom för ett år sen när jag skulle kolla läget på 5870 när det var ont om dom men fick bra hjälp då iallaf. (Inet)

Inga konstigheter som sagt men röst på Inet eftersom det uppenbarligen blev dom jag köpte min förra dator hos.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Kan man ens rösta på annat än INET ?

Inet som är butik #1 , så är det bara

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

2:a - Webhallen (nära, bra priser, men inte något vidare sortiment, och hemsidan kunde varit mycket bättre)
3:a - Komplett (Deras 1337-Deals är ofta väldigt bra, och ibland kan man göra klipp. Minus för servicen och frakten)
4:a - Indomo (Mycket roligt sortiment med vattenkylning och annat kul. Dock lite höga priser)

På förstaplatsen kommer ett gäng med kanonbra priser, välsorterad sida, trevlig service, bra utbud av det mesta, leveranstider som inte är utav denna värld och sist med inte minst PINGVINSTÅNGEN som alltid ligger där bland delarna. Finns inget som underlättar datorbygge så mycket som en liten sockerchock

Pratar såklart om SweClockers gullegris Inet

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Entusiast

Inet för datorkomponenter och Webhallen för spel. Jag la min röst på Webhallen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Inet helt klart, gött med ett ungt företag som vet hur dom skall tackla svårare supportfrågor eller leveranser. Dom är helt klart värda att bli utsedda i år igen.

Extra plus i kanten för fraktfritt!

Permalänk
Medlem

Inet klart bäst, konkurrerar ut alla

Permalänk
Medlem

Det stod mellan Inet, Komplett och Webhallen. Inet har dock haft en jädrans trevlig support under året och sjukligt snabba leveranser, så länge varan fanns i lager kom det inom 24h för mig.

Permalänk

Har i år handlat från Inet, Webhallen och Dustinhome. Röstade på Inet, motivering följer.

Webhallens fysiska butik på Sveavägen är så otroligt tråkig att de får minuspoäng för den. Jag har även handlat via nätet, och varan jag beställde kom då 5 dagar efter beställning. Fullt acceptabelt med andra ord, men ingen guldstjärna.

Dustinhome är pålitliga, har bra priser, snabba leveranser och får plus i kanten för sina studentrabatter. De ligger mycket nära Inet.

Jag gjorde en större beställning på Inet i början av sommaren. Jag fick lite bråttom med att hinna lägga beställningen innan 16.00 (Inet skickar samma dag om beställningen är lagd innan dess), men jag hann precis.
20 minuter senare får jag ett mail från Inets kundservice, som informerar mig om att chassit jag beställt inte finns i lager. Det hade jag missat i min hast att beställa innan 16. Inet erbjuder mig dock att byta till ett annat, något dyrare chassi, utan extra kostnad. Sagt och gjort, men efter detta är den slutgiltiga beställningen inte lagd förrän ungefär 16.40. Jag väntar mig alltså inte att få hem grejerna förren tidigast två dagar senare.
Döm av min förvåning när jag sedan får en avi redan nästa dag, och alltså har grejerna i hand mindre än 24h efter att jag beställt.
Dessutom: fri frakt över 500 kr och godis. <3 Inet.

Permalänk
Medlem

Alina ska ha ett hedersomnämnande men min röst gick till Webhallen för deras skrumpelfria service, konkurrenskraftiga priser, maxade utbud och "närhet" (Uppsala).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag la min röst för netonnet för sin fantastiska service! Lämna in vad som helst och säg att det är trasigt så får du en ny utan tjafs!
På andra plats lägger jag Inet för bra priser och sortiment.
På tredje plats kommer webbhallen för trevlig personal och snabb och billig frakt.
På fjärde plats kommer komplett för bra priser men höga frakt och expeditions avgifter

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

computer care också? P:

Permalänk
Medlem

Webhallen <3

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Inet! Hade Komplett haft lite lägre fraktpriser för oss på sweclockers iaf hade de kanske kunnat bli tufft!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Dustin och Inet har bäst service enligt mina erfarenheter, inga löjliga frågor utan man får fraktsedel utan tjat när något är trasigt. Bra service är a och o för fortsatt handlande. Min röst faller på inet då inte alla är studenter för gratis frakt som krävs på dustin, men dustin å andra sidan skickar självhäftande fraktsedel på posten istället för inets mail man måste skriva ut. Inets metod går ju snabbare men det kan vara lite jobbigt om man inte har tillgång till skrivare.

Permalänk
Medlem

Inet. Dustin på andraplats.

Permalänk
Medlem

Inet, superb support och fraktfritt

Permalänk

utklassning inet!?

Permalänk
Medlem

Dustin är och förblir min favorit.

Permalänk

Inet har ju något kopiöst dåligt sortiment, skulle inte handla därifrån bara av den anledningen.

Tilläggas bör kanske att jag arbetar på en av de andra större..

Permalänk
Medlem

Inet får min röst. Grymt bra support, kunnig och schyst personal som alltid är på topp vid kontakt och diverse serviceärenden. Väldigt ofta så har dem de billigaste priserna och frakttiden är ju den bästa i landet! Tänker fortsätta handla på Inet ett bra tag framöver, för i dagsläget finns det inga jämnlika konkurrenter.

Permalänk
Medlem

Inet. Deras gratis frakt över 500:- är avgörande för min del.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Jag tycker hela upplägget för den här "tävligen" är mycket märklig. Om det nu heter "Årets datorbutik 2010" så borde det handla om just butiker och inte företag som har en hämtbutik. Det är ju två helt olika saker. Det är en väldig skillnad på att kunna gå in på en hemsida och se att grejen man vill köpa finns i butiken och kunna sticka ner och få grejerna med sig hem direkt. Dustin och Komplett må vara snabba, men dom är inga butiker.

Därför tycker jag att ni borde ha två eller flera kategorier i denna "tävling" så att alla kan vara med och tävla på samma vilkor.

Sedan är det bara att gratulera Inet som ser ut att leda ganska ordentligt. Själv har jag mest tragiska minnen från tiden då Inet hade en butik i Halmstad med århundradets sämsta service.

Permalänk
Medlem

Dustinhome är billigare än Inet på mycket samt fri frakt (oavsett köpsumma), om man har studentrabatten. Utan studentrabatten skulle jag säga att Inet är bättre, rent prismässigt.
Gällandes reklamationer så skulle jag säga att det finns en skillnad. Dustinhome har givit mig relativt mycket "goodwill", Inet har bara nekat.
1. Dustin
2. Inet

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Inet.se helt klart, snabba leveranser, bra priser och bra kampanjer (dessutom får man alltid med ett häxvrål:P).

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Det gäller ju vad man ska handla! xD
datordelar = Inet
Vattenkylning = Indomo
Spel = Webhallen
ingenting = komplett (tack vare deras fraktpriser ^^) kostar fan mindre att åka tåg till stockholm och hämta ut skiten än att beställa. -.- (beroende på vad man beställer)

Precis det som får mig att inte handla hos komplett, pinsamt att ha 230kr i frakt på ett chassi när i princip alla andra har en fast kostnad som nästan alltid är lägre en 100kr.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Musikälskare

Undrar om inet vinner? *joke*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?