IDE HD Kontollerkort

Permalänk
Medlem

IDE HD Kontollerkort

Är inte så haj på Kontoller kort hoppas på att anledningen är den att jag inte har haft något

Men frågan är följande ett IDE HD Kontoller kort har ju tex 4 IDE "Portar" på kortet är det bara att sätta HD i dem och sen sätta in lite strömming till diskarna så funkar det eller är jag helt ute och fiskar

tacksamm för svar:

Visa signatur

[ If It Ain´t Broken Don´t Fix It ]

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Promise ATA100 kort för några veckor sedan. När jag installerade W2K så lade jag in drivrutinerna som följer med under installationen (genom att trycka F6). Sedan tidigare satt redan kortet i och en SG Baracuda 40Gb på den. Sen var det bara att köra. Har inte haft ett endaste litet problem. Kanonnöjd så här långt.

Kan rekommendera folk som har gamla moderkort med ATA33 att betänka en dylik uppgradering. Det blev en jäkla skillnad!

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Jag har ett Promise FastTrak100 som jag har 2st 80GB diskar på i RAID 0.

Detta kort köpte jag för att kunna köra stora diskar i min gammla server(233MMX 128 RAM osv). Diskarna med kort flyttade jag sedan över till en P2 333 256 RAM utan att installera om OS.

Nu går den som står i min SIG(server).Även denna gång slapp jag installera om OS!

Vid instalation gjorde jag precis som ovanstående sade. Det hela är mycket enkelt att göra.

Visa signatur

Workstation:P4 2.6@3.2 || 2x 256MB DDR 3200 || Abit AI7 || POV GeForce3 Ti200 || 1xWDC40GB || 1xWDC 80GB
Htpc:P4 1.6 || Asus P4S533 || 2*256MB DDR 333 || 1x3.5GB || 1xWDC 80 GB HDD