Visa signatur
Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air
Hejsan! Hittade min gamla P75'a på vinden och tänkte att jag skulle leka lite å se om den går att få igång. Först startade allt igång och det enda som verkade paj var hårddisken. Försökte förjäves att patitioneraden och formatera men det sket sig. När jag efter några försök skulle starta om den så pep den till och nu när man startar den så står det efter ett tag: NO ROM BASIC; SYSTEM HALTED. Jag bytte HD för att försöka lösa problemet. Denna HD funkar fint å man kan precis som förut starta med floppy och komma åt den men problemet består. Den går inte att starta på HD'n. Varför? Sen knattrar det numera helatiden ur PC-speakern när man skriver och det blir dubbla bokstäver 90% av ggrna. Har någon en idé om vad som är fel med min antikvitet? Tack så mycket på förhand!
Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.