Stream till webbsida från lokal server

Permalänk
Inaktiv

Stream till webbsida från lokal server

Hej alla!
Så här är scenariot:
Vi har en webbsida där vi på lördag ska kunna visa en film vi spelat in från ett bröllop. Sidan är en enkel sida gjord i WordPress. Hur ska man smidigast kunna göra detta? Vi tänkte direkt efter att vi filmat klart ska åka till en kompis och lägga filmen på en server han har.
Kan jag på något sätt koppla filmen från min webbsida som jag har på min domän så att man kan se den från webbsidan? Man ska alltså INTE ladda ner filmen utan "streama" den från hans server via webbsidan.

Är det någon som har en smart och smidig lösning på detta?

Mycket tacksam för svar!

//Andreas

Permalänk
Medlem

Lättast är att lägga upp en webserver på hans server och på den stoppa in en hemsida med random flashplayer för att spela upp videon.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Tack för svar!
Som sagt ligger webbsidan uppe på min domän och webbhotell just nu. Hur kan jag bädda in en spelare på webbsidan som spelar filmen som ligger på den lokala servern?

Permalänk

Jadu, antingen får du bädda in hans film på ett domän som du sedan hyperlänkar från din websida med hans IP, annars får du på något sätt skriva ett script där han streamar filmen till din server och på något sätt överför den.
Rekommenderar dock den första