Western Digital diskar & KT7A?

Permalänk
Medlem

Western Digital diskar & KT7A?

Som topic lyder, nån som testat WD 8MB cache diskar (80gb disken speciellt) med KT7A moderkort? Läste på datorbutiken att dom kunde ha problem att hittas men jag har samtidigt läst att det berodde nog på nån bugg i tidigare revisioner av disken, med nyare så ska det tydligen fungera. Så, nån som testat?

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Re: Western Digital diskar & KT7A?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Som topic lyder, nån som testat WD 8MB cache diskar (80gb disken speciellt) med KT7A moderkort? Läste på datorbutiken att dom kunde ha problem att hittas men jag har samtidigt läst att det berodde nog på nån bugg i tidigare revisioner av disken, med nyare så ska det tydligen fungera. Så, nån som testat?

Gör som jag..
Jag har köpt 2st WD800JB och får nästa vecka mitt Abit KD7 KT400 som jag skall ha mitt Mushkin PC3200+ och XP1600+ AGOIA upplåst på

röj!

Om det krånglar med ditt KT7A så kan du ju bara köpa någon lodig IDE controller så är nog problemet löst..

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Hedersmedlem

Som du sa så är problemet löst på nyare modeller.
Sedan har jag för att att inte alla gamla var "trasiga" heller. Endast en del fick detta fel. Iofs är det kanske lite tråkigt att chansa och upptäcka att det inte går.
Men annars är det ju som sagt endast att köpa ett kontrollerkort för några hundringar.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag hade inte testat om jag vore du. det finns massvis med dom gamla diskarna kvar i butikerna fortfarande så har du otur så.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.