Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem

Ikonerna, var kan man få tag på dessa? De var grymt snygga!

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent. Hur har du fått till taskbaren så "clean"? Direkt i Windows eller med ett tredjepartprogram?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hyffsat enkelt, rocketdock o en fin wallpaper

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Ikonerna, var kan man få tag på dessa? De var grymt snygga!

Token by ~brsev on deviantART

Skrivet av Poison:

Riktigt stilrent. Hur har du fått till taskbaren så "clean"? Direkt i Windows eller med ett tredjepartprogram?

Använder Deep 7 temat, som fixar till lite. dEEP 7 3.0 by ~seahorsepip on deviantART
Sen har jag Window Color eller vad man nu kan kalla det på "Sky"-färgen, transparent, och reglaget ungefär i mitten.

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

Tack för väggpappret som någon innan fixa, grymt!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Token by ~brsev on deviantART

Använder Deep 7 temat, som fixar till lite. dEEP 7 3.0 by ~seahorsepip on deviantART
Sen har jag Window Color eller vad man nu kan kalla det på "Sky"-färgen, transparent, och reglaget ungefär i mitten.

Du har ingen lust att berätta hur man installerar det? Har försökt nu i en halvtimme utan någon som helst framgång förutom en ny bakgrundsbild och en lite mörkare taskbar.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Hur får jag äganderätten så jag kan ändra explorer filen

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Du har ingen lust att berätta hur man installerar det? Har försökt nu i en halvtimme utan någon som helst framgång förutom en ny bakgrundsbild och en lite mörkare taskbar.

Du måste först patcha windows med "universal theme patcher" om du har Windows 7. Om du har annat OS så vet jag faktiskt inte. Länk till patchen: http://soft3.wmzhe.com/download/deepxw/UniversalThemePatcher_...
Du måste köra alla 3 patcher sen starta om datorn.

Sen kopierar du in temat i C:\Windows\Recources\Themes, och sedan aktiverar du det genom att klicka på någon av "deep 7.theme" filerna i Theme-mappen. Du kopierar alltså in det som ligger i Visual Styles mappen till Themes mappen på C:\

Fixade lite stavfel.

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Du måste först patcha windows med "universal theme patcher" om du har Windows 7. Om du har annat OS så vet jag faktiskt inte. Länk till patchen: http://soft3.wmzhe.com/download/deepxw/UniversalThemePatcher_...
Du måste köra alla 3 patcher sen starta om datorn.

Sen kopierar du in temat i C:\Windows\Recources\Themes, och sedan aktiverar du det genom att klicka på någon av "deep 7.theme" filerna i Theme-mappen. Du kopierar alltså in det som ligger i Visual Styles mappen till Themes mappen på C:\

Fixade lite stavfel.

Säker att det var rätt skit du länkade? Min dator vägrade nämnligen starta efter att jag patchat dom 3 filerna. Så fick gå in i felsäket läga och ta tillbaks allt som det var. Och nu är dator skitseg men funkar iaf...

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Säker att det var rätt skit du länkade? Min dator vägrade nämnligen starta efter att jag patchat dom 3 filerna. Så fick gå in i felsäket läga och ta tillbaks allt som det var. Och nu är dator skitseg men funkar iaf...

Jag använde själv exakt samma program jag länkade till. Säker på att du körde rätt .exe? Alltså 64/32bit?
Har du Windows 7?

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Jag använde själv exakt samma program jag länkade till. Säker på att du körde rätt .exe? Alltså 64/32bit?
Har du Windows 7?

Okej, ja jag gjorde som det stod. Kör windows 7 Ultimate (32-bit) så jag körde "UniversalThemePatcher-x86.exe" som Administratör och tog English som språk och sedan kom jag till menyn där man patchar. Klickade på varje "Patch" knapp och direkt stog det nånting liknande "Succefully patched!" på alla 3. Sen startade jag om datorn men efter login skärmen var allting svart. Fanns bara en muspekare, inga tangentbords-kommandon fungerade (t ex. Ctrl + Alt + Del osv.) Så vad har jag gjort fel?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Okej, ja jag gjorde som det stod. Kör windows 7 Ultimate (32-bit) så jag körde "UniversalThemePatcher-x86.exe" som Administratör och tog English som språk och sedan kom jag till menyn där man patchar. Klickade på varje "Patch" knapp och direkt stog det nånting liknande "Succefully patched!" på alla 3. Sen startade jag om datorn men efter login skärmen var allting svart. Fanns bara en muspekare, inga tangentbords-kommandon fungerade (t ex. Ctrl + Alt + Del osv.) Så vad har jag gjort fel?

Du har gjort rätt, förstår inte varför det inte fungerar...
Har faktiskt ingen aning, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Inte det roligaste skrivbordet kanske, hehe

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Du har gjort rätt, förstår inte varför det inte fungerar...
Har faktiskt ingen aning, tyvärr.

Hade han något fel på burken innan patchen kördes tro

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk

Har inte varit nöjdare på länge!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Mitt nuvarande då
Har fortfarande inte orkat fixa rainmeter

Tema: Deep7
Bakgrund: For the love of orange
Ikoner: Token
Ikoner i dock: Lucid
Dock: Rocketdock
Tillägg i dock: Stack docklet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så jäkla snyggt

Jag ÄLSKAR ditt skrivbord men vad heter din dock samt hur fick du till ikonerna. Måste ha det så (a)

Tacksam för svar

Mvh

Erik

Permalänk
Avstängd

Senaste på mitt skrivbord.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Gillar att ha det rent och även ha andra ikoner än de vanliga.
Chuck Norris är ju dessutom ett MÅSTE!

Skall även ändra startknappen till någon annan ikon men det kommer senare.

Länk till Bakgrund:

Wallpaper space planets (#334011) - Wallbase.net

Missade information
Permalänk
Skrivet av Troberg:

text och bild

Tror du man skulle kunna få en Länk eller liknande till den där bakgrundsbilden? :>

Permalänk
Medlem

Mah Desktop!

Här är mitt skrivbord, inte mycket gjort eftersom till stor del sitter jag på min Ubuntu snart Arch OS

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Här är mitt skrivbord, inte mycket gjort eftersom till stor del sitter jag på min Ubuntu snart Arch OS

http://dl.dropbox.com/u/2137335/desktop.png

Finns den bakgrunden till single screen? och 1920x1080?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Hej mitt första inlägg här, skit bra forum här på Sweclockers.

Iaf här är mitt nuvarande skrivbord:

Med mer grejer:

Har en fråga dock, jag har aktivitetsfältet med små ikoner, låst och dolt. Men varje gång jag startar upp datorn så är själva fältet stort men ikonerna små. Då får jag ta ur små ikoner, tar ner storleken på aktivitetsfältet igen sen ta små ikoner. En liten sak att störa sig på men, vore skönt om det var som jag ville varje gång jag startar datorn. Något tips??

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Vad är det för program längs upp i mitten på skärmen?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av E.Nik:

Hej mitt första inlägg här, skit bra forum här på Sweclockers.

Iaf här är mitt nuvarande skrivbord:

Edit: det där blev inge bra, varför kommer inte bilden med?

Ta en titt på bildlänken...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Vad är det för program längs upp i mitten på skärmen?

ObjectDock Plus :D.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweFox*:

ObjectDock Plus :D.

Tackar blev ganska bra:

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Finns den bakgrunden till single screen? och 1920x1080?

Finns bara för tripple skärmar dock är det bara att croppa den
Triple Monitor Backgrounds | Abstract | Andromeda Rising

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.