GTX 470, får dem plats i SLI?

Permalänk

GTX 470, får dem plats i SLI?

Jag har läst/hört någonstans att; Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inte får plats att köras i SLI om man inte har lediga platser imellan dem, är detta sant? Det skulle isåfall vara Gigabyte GA-P55A-UD4 som jag skulle vilja montera dem i.

Ideas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Jag har läst/hört någonstans att; Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inte får plats att köras i SLI om man inte har lediga platser imellan dem, är detta sant? Det skulle isåfall vara Gigabyte GA-P55A-UD4 som jag skulle vilja montera dem i.

Ideas?

De får fysiskt plats men det övre kortet kommer att bli överhettat då det inte får tillräckligt med luft.

Det moderkortet borde fungera förutsatt att du har bra luftflöde mellan/runt korten.

Permalänk

dem får plats då vissa kör det här på SweC, sen så har jag sett 470 SOC 3-way SLI på en mässa så ja det får plats

Permalänk

Är ni säkra på att det går? Hur skulle man kunna ordna effektiv och säker kylning till det övre kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Är ni säkra på att det går? Hur skulle man kunna ordna effektiv och säker kylning till det övre kortet?

Ptja, vad har du för chassi till att börja med?

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Ptja, vad har du för chassi till att börja med?

Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Vattenkylning eller tokbra luftflöde

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Vattenkylning eller tokbra luftflöde

Skulle man kunna vända på sidoplåtens insugs fläkt kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Cooler Master HAF 932

Borde fungera med den stora sidofläkten.

Permalänk
Skrivet av era909:

Borde fungera med den stora sidofläkten.

Får hoppas det, skulle man kunna byta till ett moderkort med större plats mellan korten? Hur stor plats kan behövas? Vet någon ett bra moderkort med mycket plats mellan dem?

Permalänk
Medlem

Grejjen e den att på grund av fläktarnas utformning kommer det översta kortet att få lite svårt att suga in luft ordentligt. Så helst inte, men korten får plats i SLI. Ett av korten kommer få högre temperatur.

Permalänk
Skrivet av Racka:

Grejjen e den att på grund av fläktarnas utformning kommer det översta kortet att få lite svårt att suga in luft ordentligt. Så helst inte, men korten får plats i SLI. Ett av korten kommer få högre temperatur.

Tror du att temperaturen blir skadligt hög? Kan man få ner temperaturen genom att vända på sidofläkten och därmed skapa utsug istället för insug?

Permalänk
Medlem

Bara att testa vad som ger bäst resultat av utsug och insug. Tempen borde hålla sig inom rimliga nivåer så länge du inte övervoltar för mycket.

Permalänk
Skrivet av era909:

Bara att testa vad som ger bäst resultat av utsug och insug. Tempen borde hålla sig inom rimliga nivåer så länge du inte övervoltar för mycket.

Du har nog rätt Tack

Permalänk
Medlem

eller köra x8

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Tror du att temperaturen blir skadligt hög? Kan man få ner temperaturen genom att vända på sidofläkten och därmed skapa utsug istället för insug?

Nej, jag tror knappast att temperaturerna kommer bli skadliga, inte i det chassit. Se bara till att sidofläkten tuffar på i bra fart. I värsta fall så kan du sätta ytterligare en fläkt vid slutet av grafikkorten eller använda afterburner för att ställa in hastigheten på GPU fläkten manuellt.

Permalänk

Tack allehopa! Nu känns det bättre inför mitt kommande SLI

Permalänk
Medlem

ha sidofläkten så den skickar ut värmen. absolut bäst med denna typen av grafikkort, plus att cpu tempen blir lägre pga mindre varmluft i lådan.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Skrivet av Tommie_l:

ha sidofläkten så den skickar ut värmen. absolut bäst med denna typen av grafikkort, plus att cpu tempen blir lägre pga mindre varmluft i lådan.

Japp ska göra det och se hur det funkar

Permalänk
Medlem

¨
du ska ha fläkten pumpa in luft! har dessa kort i sli på samma moderkort som dig med haf x låda. har testat alla olika lösningar och jag får i alla fall bäst resultat med in blås på sidan mellan korten..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smyglunden:

Japp ska göra det och se hur det funkar

nä kall luft ska in!!! annars blir det under tryck i lådan och familjen dammtuss hälsar på

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av newbi:

¨
du ska ha fläkten pumpa in luft! har dessa kort i sli på samma moderkort som dig med haf x låda. har testat alla olika lösningar och jag får i alla fall bäst resultat med in blås på sidan mellan korten..

Ok har du fläktarna som in och respektive utstug enligt lådans standard? Om inte vad har du? Tror standarden är insug fram och på sidan, utsug på baksidan och ovansidan

Permalänk
Medlem

jag har 1 fläkt som blåser in i framsidan och 2 som blåser ut i toppen. sido fläkten blåser in. sedan har jag vatten kylning h50 som blåser push and pull in bak i chassit till processorn. detta fungerar kanon har lekt med tanken att sätta någon liten 80mm fläkt inne i chassit som blåser luft i mellan korten men det e överkurs då temps är ok redan

Permalänk