Permalänk
Medlem

Behöver svar på 3 viktiga frågor!

1: SLI,

Jag hade tänkt köra Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC i SLI men undrar nu om mitt nätaggregat är tillräckligt.
Jag vet att det står SLI-ready på det men kommer man få ut all kraft med det?

Nätaggregat:
https://www.inet.se/artikel/6909439/corsair-tx-650w-80-

2:Pocessor/moderkort

Jag har en AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition som jag clockat till 3.6ghz.
Min fråga är: Är det lönt att köpa en AMD Phenom2 X6 1090T 3,2GHz BE?
Och AMD Phenom2 X6 1090T 3,2GHz BE är en AM3 processor, klarar mitt moderkort av det?
Asus M4N72-E
Trotts att jag läst att det gör det så skulle jag vilja få det bekräftat någonstans och även om det är lätt att eller man behöver ändra något på socketen.

3:
Jag har Corsair 4GB (2x2048MB) 1066MHz XMS-2 8500C5 sittadens i min dator. Är det lönt att köpa ett paket till för 1000kr(vilket jag tycker e lite dyrt) Eller ska man köpa helt nya 8gb minnen som passar för mitt moderkort (Asus M4N72-E).

3 frågor jag tänker på och tänkte först dela upp dem i olika trådar men valde att lägga dem i en och samma! Hoppas ni har lite svar och tankar på det hela!

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

1) Räcker till dubbla 460 ja.

2) Nej, ingen gigantisk uppgradering från din nuvarande prolle, vänta på nästa generation

3) Låter vettigare att köpa nytt/annat om de är så dyra

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

det borde gå att köra sli, kolla sweclockers egna test för att se hur mkt deras system drar med sli gtx 460.

det är inte lönt, du kommer inte att märka så stor skillnad. tror det ska funka, kan behöva uppdatera bios

une lönt där häller. såvida du inte håller på med t.ex bildredigering vilket tar mkt ram