Permalänk
Medlem

Några GB fattas...

Jag har haft problemet innan, men glömt hur jag fixade det

Min ena partition är på ca 24 GB, men kollar jag med tex utforskaren hur mkt som är använt så står det 23 GB, men markerar jag alla filer där finns så är det bara 19 GB.
Vad sak jag göra?
OBS! jag har systemåterställning inaktiverad, inga dolda filer som kan ta plats...så be mig inte kolla det

Permalänk
Medlem

Låter som om det är dags att köra scandisk eller nåt liknande.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

Hmmm..kollat "pagefile"?
Temp mapparna?
Eller om du har Norton Protection papperskorgen, kolla där också?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion

Eller om du har Norton Protection papperskorgen, kolla där också?

Yes! Det var det, kom på det i samma sekund jag såg ditt inlägg, det var det ja!
Skrev upp det nu...rensade 8GB på alla mina partitioner genom att kasta alla Norton Protected files...
Thanx m8!!

Permalänk
Medlem

Re: Några GB fattas...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beater
Jag har haft problemet innan, men glömt hur jag fixade det

Min ena partition är på ca 24 GB, men kollar jag med tex utforskaren hur mkt som är använt så står det 23 GB, men markerar jag alla filer där finns så är det bara 19 GB.
Vad sak jag göra?
OBS! jag har systemåterställning inaktiverad, inga dolda filer som kan ta plats...så be mig inte kolla det

Kör scandisk och defrag, det kan trolla fram lite oanvänd plats.
Annars så kan det ha att göra med klusterinställningarna. Har man stor klusterstorlek och många småfiler så försvinner lätt en massa plats.

Ett lite gammalt men kanske intressant dokument finns att läsa på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q1403...

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar, men kolla i inlägget ovan ditt så ser du att det löste sig