Permalänk

Haha, är nog ett av dom fulaste chassi ja sett
Men snyggt jobbat iaf

Permalänk
Medlem

Härlig ide. E man lite äldre med barn i datorspels-åldern är detta ett perfekt medel. Ge dom en sån här. Vrid upp klockan till 30min så har dom speltiden/dag de förtjänar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av psymania:

Härlig ide. E man lite äldre med barn i datorspels-åldern är detta ett perfekt medel. Ge dom en sån här. Vrid upp klockan till 30min så har dom speltiden/dag de förtjänar.

Tyvärr så driver ju timern endast lampan inuti mikron, men att sätta strömtillförseln till den timern hade nog inte vart jättesvårt.. Tyckte personligen det skulle vara för jobbigt ifall man glömde, så jag skippade det..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Haha, skön idé, när kommer kylskåpet?

Permalänk

Opraktiskt haha

Snart kommer väl frågorna om man kan bygga in en dator i en frys/kyl och om de klarar hålla nere värmen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Opraktiskt haha

Snart kommer väl frågorna om man kan bygga in en dator i en frys/kyl och om de klarar hålla nere värmen

Vadå opraktisk?

Den kan nog passa ganska bra som köksdator, den smälter ju iallafall in.

(Tills någon slänger in en panpizza utan att kolla..)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

5/5 Mycket kreativt och innovativt!:) Dock undrar jag:): går det att flytta runt datorn/micron utan att delarna faller isär? Skulle den klara av en transport mellan LAN:en tex.?:) *Bara nyfiken*:)

Som någon sa: "Den smälter in i miljön"...:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

5/5 Mycket kreativt och innovativt!:) Dock undrar jag:): går det att flytta runt datorn/micron utan att delarna faller isär? Skulle den klara av en transport mellan LAN:en tex.?:) *Bara nyfiken*:)

Som någon sa: "Den smälter in i miljön"...:D

Japp, allting sitter fastskruvat så det skulle gå alldeles utmärkt!

Visa signatur

Permalänk

Kamouflerad köksdator helt klart

Visa signatur

TiTaN SLI

Permalänk
Medlem

Du får hoppas barnen inte slänger in en pan pizza på datorn då

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Grymt =D
Men skulle haft kvar originaldelarna i micron, lite engångsspecialeffekter!

Permalänk
Medlem

ajajaj! om det är något man inte ska leka med så är det ju microvågsungnar!

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Du skulle ju behållit magnetronen och haft hårddisken inuti som en säkerhetsfunktion när Ifpi sparkar in dörren och begår olaga intrång.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Du skulle ju behållit magnetronen och haft hårddisken inuti som en säkerhetsfunktion när Ifpi sparkar in dörren och begår olaga intrång.

Stek datan!!!!!!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skogsvilden:

Höhö, de lär knappast leta efter en hårddisk inuti mikron till att börja med, så jag är säker

Visa signatur

Permalänk

Rikitigt roligt o se! Har själv länge funderat på samma idé. Har tänkt att börja bygga så fort jag får tag i en micro!

Permalänk

Jag kom på en bra ide, bygg in en dator i kylskåpet, vore kul....kanske.....eller inte. :'(

Permalänk

Du borde lägga upp en video på Youtube. Riktigt bra bygge som inte kompromissade på micro sidan.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andyboy88:

Du borde lägga upp en video på Youtube. Riktigt bra bygge som inte kompromissade på micro sidan.

Vad hade du tänkt skulle vara i den videon?
Bara en liten visning eller?

Visa signatur

Permalänk

Vore Nice om du visar timer funktionen och typ öppnar dörren. Inget måste men, Chassin är bäst förklarade genom videos då det handlar om konst och inte fakta.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Jag tycker du borde modda in en skärm i luckan, den kanske inte blir så stor men med ett litet tangentbord plus mus som lgår att stoppa in i "matutrymmet" så har du en färdig allt-i-ett..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HaboMaster:

Jag tycker du borde modda in en skärm i luckan, den kanske inte blir så stor men med ett litet tangentbord plus mus som lgår att stoppa in i "matutrymmet" så har du en färdig allt-i-ett..

Tänkte över möjligheten att sätta en skärm i luckan, och visst, det hade varit coolt, men dels så fanns det inte plats för en skärm i min budget för detta projektet, sedan så var ju originaltanken att den skulle vara så lik en riktig mikro på utsiden, men dölja annat på insidan.

Rörande att lägga grejer på insidan så vet jag inte om det är en så bra idé, moderkortet skulle nog inte gilla det..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Tänkte över möjligheten att sätta en skärm i luckan, och visst, det hade varit coolt, men dels så fanns det inte plats för en skärm i min budget för detta projektet, sedan så var ju originaltanken att den skulle vara så lik en riktig mikro på utsiden, men dölja annat på insidan.

Förstår tanken. Som jag ser det skulle en skärm i dörren innebära en väldigt liten skillnad i avstängt läge (Den vita plasten ska ju helst vara så original som möjligt) och ett användbart komplett datorpaket när den är igång.. (Som bakgrundsbild lägger man ju självklart en bild på en tom mikro )

Skrivet av Leifson:

Rörande att lägga grejer på insidan så vet jag inte om det är en så bra idé, moderkortet skulle nog inte gilla det..

Aha, jag trodde bara dvdn låg i "matutrymmet" och allt annat var i utrymmet för mikrovågselektroniken.

Permalänk
Medlem

Haha, Klockren !! xD Snyggaste bygget jag sett tror jag =p

Permalänk
Medlem

Haha riktigt häftigt

Visa signatur

Asus Z370-A | 850 evo | i5 8600K 5GHz | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Corsair vengeance 16GB 2666Mhz | 2x GTX 980 SLI

Permalänk
Medlem

Asnice grej! Har faktiskt aldrig sett något liknande.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

fan va coolt troligen mest originella chassit här på hela sweclockers.
full pott ! 5p

Permalänk

Hur kopplade du om powerknappen till micro-reglaget och hur kopplade du in orginal lampan? Drivs de av 220 volt eller går lampan på 12?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Hur kopplade du om powerknappen till micro-reglaget och hur kopplade du in orginal lampan? Drivs de av 220 volt eller går lampan på 12?

Powerknappen är ganska enkel. När man vrider på knappen trycks en plastgrej upp på insidan. Jag monterade knappen så att den trycks in när man når full "effekt" på vridreglaget.

Angående lampan så drivs den av 220 volt, alltså en egen sladd. Timern drivs även på detta sätt, och enda sättet att skippa det hade varit att sätta nätagget längre ifrån bakväggen och lägga en liten förgrening inuti datorn. Det hade varit möjligt, men hade blivit besvärligt.

Valde därför bort denna lösningen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbart bygge! Ger den gamla termen "mikrodator" en viss återupprättelse!

/Olle