Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

? kan inte se...
ah ok, hittade...

Komplett.se - 6970
Komplett.se - 6950

Visa signatur

Intel 9700K // EVGA RTX 2080 XC // Corsair LPX 16GB 3200MHz // Samsung 860 EVO 500GB // GIGABYTE Z390M // Corsair RM750X // Noctua NH-U12S // Asus 27" ROG PG278QR // Logitech G Pro // Ducky One 2 TKL

Permalänk

Stora frågan för mig och många andra som tittar på kort runt 3500 i dagsläget är ju då 6970 eller 570?

Personligen kan jag mycket väl tänka mig att köpa ett 6970 då det förhoppningsvis får förbättringar med kommande drivrutiner och då klår 570 prestandamässigt. Ngra spekulationer?

Min tankebana: Eyefinity eller 3d kommer förmodligen inte att användas. Bättre bräkningsenhet och PhysX är trevligt, men inget som inte avgör om prestandan inte är ett dött lopp, vilket det just nu verkar vara. Ett kort gäller, kommer att överklockas. Köper man ett ASUS så har väl problemet redaktionen hade med spänningen redan lösts

Något jag missat som skulle kunna underlätta valet?

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på att Webhallen ska få 6970 helst Asus!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Väntar ivrigt på att Webhallen ska få 6970 helst Asus!

mm, jag med, dom godkände inte mitt köp på komplett, tydligen ökat så man inte får handla på kontot längre :S, så går det som student... lyckas bättre på klarna hos webhallen ist kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

mm, jag med, dom godkände inte mitt köp på komplett, tydligen ökat så man inte får handla på kontot längre :S, så går det som student... lyckas bättre på klarna hos webhallen ist kanske...

Jävligt tråkigt att höra I feel for you
Har ett nyöppnat konto på Webhallen och brukar endast betala i butik. Dock lite svårt att "levla" trend på webhallen.. efter 8855kr är jag fortfarande på Bronze.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jävligt tråkigt att höra I feel for you
Har ett nyöppnat konto på Webhallen och brukar endast betala i butik. Dock lite svårt att "levla" trend på webhallen.. efter 8855kr är jag fortfarande på Bronze.

mmjo, har också handlat väldigt mycket på webbhallen, men bronze fortfarande tror jag :S
Ni postar väll här när det dyker upp där runt 3,5k?

Permalänk

Då va det beställt ett Gigabyte hd 6970 från inet 3390kr hoppas det presterar bättre än mina 2 hd 4970 CF på 512mb var...annars får man väll inhandla ännu ett till 6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

mmjo, har också handlat väldigt mycket på webbhallen, men bronze fortfarande tror jag :S
Ni postar väll här när det dyker upp där runt 3,5k?

Är inne på Webhallen och uppdaterar sidan frekvent så hojtar till när det dyker upp ^^

Förresten någon som kan svara på ett par frågor som jag är lite osäker på..

Har man en Asus mobo och köper ett Asus grafikkort, kommer det prestera bättre när det gäller överklockning med deras egna verktyg?

När brukar verktygen för volt-tweaking släppas? Vet att Asus var först med det till 6870 av tillverkarna.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Hoppas Inet har powercolor 6970 så räcker bara. Beställt 2st
Det kommer ju bli ett rejält lyft från 2st 4580.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Hoppas Inet har powercolor 6970 så räcker bara. Beställt 2st
Det kommer ju bli ett rejält lyft från 2st 4580.

OK nice..
Kan du berätta sen om man får med crossfire brygga?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Det borde man få. Det har jag fått med dom senasta 6-8 ati korten jag köpt sedan HD2600 korten.
Det jag undrar över är dock ifall man får med en "Mini DP to DP Cable" som det stå något om på Powercolors hemsida.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni köpt Gigabyte 6970 eller powercolors. Hittar inte vilket som är bäst bundlat med dvs krimskrams. Kostar samma.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Vad skulle ni köpt Gigabyte 6970 eller powercolors. Hittar inte vilket som är bäst bundlat med dvs krimskrams. Kostar samma.

2x6950 powercolor beställda.
alla kort är referensdesign.

troligen få kort som är bundlade.
hörde att sapphire tror jag skulle ha BC2 vietnam med.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Värt att byta till 6970 CF från 6870 CF? Nästan värt att lägga 2000:- till och få 580 sli känns det som?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vivalaboeg:

Värt att byta till 6970 CF från 6870 CF? Nästan värt att lägga 2000:- till och få 580 sli känns det som?

kör du normal upplösning så nej.
eyefunity ja.
beror lite på spel man spelar.

men pris/prestanda så är dessa kort uppenbart en bra deal.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vad skulle ni köpt Gigabyte 6970 eller powercolors. Hittar inte vilket som är bäst bundlat med dvs krimskrams. Kostar samma.

Jag beställde Powercolor för att dom har inne flest av dom och därför är chansen störst att man får några. Med tanke på att dom kan ta slut när man beställer.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Moderator
Moderator

Grym OC på den där, hela 10 Mhz/+1% på Core

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Grym OC på den där, hela 10 Mhz/+1% på Core

Haha noterade det också.. men Asus brukar ha "bättre" klockfrekvenser på sina kort men i en liten skala men det här va ju sjukt lite

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Då vars mitt kort skickat ifrån Inet.se otroligt snabbt må jag säga! Ska bli intressant och testa när det kommer hem

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sarevok:

Haha noterade det också.. men Asus brukar ha "bättre" klockfrekvenser på sina kort men i en liten skala men det här va ju sjukt lite

Känns lite onödigt att släppa ett OC-kort som detta öht, lika bra att låta det ligga på ref-frekvenserna, men det är klart bara det har "OC" i namnet så får de väl några extra kunder som inte läser så noga

Swec skrev
"Flaggskeppet Radeon HD 6970 har inga större marginaler när det kommer till överklockning"
Antar att de menade allvar

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Känns lite onödigt att släppa ett OC-kort som detta öht, lika bra att låta det ligga på ref-frekvenserna, men det är klart bara det har "OC" i namnet så får de väl några extra kunder som inte läser så noga

Swec skrev
"Flaggskeppet Radeon HD 6970 har inga större marginaler när det kommer till överklockning"
Antar att de menade allvar

haha

Läste på ocuk tidiga benchmark att den har stora överklocknings möjligheter

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd

folk pratar om extremt väl överklockningsvänliga 6900 serien.
1ghz lär vara minimum oavsett kort.

sms från inet, ordern plockas

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

vart 2st gigabyte tror jag det var från webbhallen hoppas dom kommer så fort som möjligt...
tog dom billigaste bara, inte värt med oc varianten med 10 mhz överklock haha

Permalänk

Hittar ingen recension på Asus EAH6970 än... De skall ju tydligen ha Voltage Tweak på det, vilket borde betyda att det klockar högre.
Man vill ju ha det som klockar bäst

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Hittar ingen recension på Asus EAH6970 än... De skall ju tydligen ha Voltage Tweak på det, vilket borde betyda att det klockar högre.
Man vill ju ha det som klockar bäst

Features
Factory overclocked to perform at 890MHz, 10MHz higher than stock performance

50% faster with ASUS exclusive Voltage Tweak

Full aluminum cover dissipate surface heat evenly and rapidly

Expand visual horizon across six displays with AMD Eyefinity technology

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Features
Factory overclocked to perform at 890MHz, 10MHz higher than stock performance

50% faster with ASUS exclusive Voltage Tweak

Full aluminum cover dissipate surface heat evenly and rapidly

Expand visual horizon across six displays with AMD Eyefinity technology

Yes, jag sa ju det? Men det verkar inte som att någon sida recencerat just detta kort så man vet ju inte hur mycket bättre det faktiskt är...
Det verkar ju inte finnas i lager nånstans heller så det kanske är asus som är sega

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Yes, jag sa ju det? Men det verkar inte som att någon sida recencerat just detta kort så man vet ju inte hur mycket bättre det faktiskt är...
Det verkar ju inte finnas i lager nånstans heller så det kanske är asus som är sega

Ah sorry trodde att du var osäker på om den kom med. Försöker själv ringa Webhallen och kolla när de får in de på lager för de verkar ju finnas uppe på hemsidan.

MSI kortet är ju sjuk dyrt jämtför med de andra uppemot en tusing mer.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Enligt komplett så ska de får in 3st den 17e dec.
Fast man vet ju hur komplett är med sina leveranstider, men man kanske ska lägga in en beställning ändå ^^

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikrokiwi:

Hittar ingen recension på Asus EAH6970 än... De skall ju tydligen ha Voltage Tweak på det, vilket borde betyda att det klockar högre.
Man vill ju ha det som klockar bäst

referens design på alla kort.
så de lär klocka relativt lika.
Om inte asus lagt till extra komponenter men det är tveksamt.

kan alltid hoppas få mina kort innan helgen

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)