Varför ligger Gigabyte GeForce GTX 460 1:a på prisjakts ranking

Permalänk

Varför ligger Gigabyte GeForce GTX 460 1:a på prisjakts ranking

Grafikkort (PCI Express) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Är det verkligen så poppis eller låter man sig bli lurad av rankingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Grafikkort (PCI Express) - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
Är det verkligen så poppis eller låter man sig bli lurad av rankingen?

Det är billigt och fabriköverklockat, skulle säga att det är det de flesta söker efter som de inte letar efter specifika märken (som jag gör, jag kör ASUS t.ex.) Sedan så gör Gigabyte bra saker, dock så är det lite jobbigt om du ska vattenkyla kortet då det inte finns något vattenblock till det.

Så för att svara på frågan kort, ja det är Poppis

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Det är billigt och fabriköverklockat, skulle säga att det är det de flesta söker efter som de inte letar efter specifika märken (som jag gör, jag kör ASUS t.ex.) Sedan så gör Gigabyte bra saker, dock så är det lite jobbigt om du ska vattenkyla kortet då det inte finns något vattenblock till det.

Så för att svara på frågan kort, ja det är Poppis

Men som singelkort kanske man ska satsa på ett GTX 470 eller någon som har något annat förslag till mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Men som singelkort kanske man ska satsa på ett GTX 470 eller någon som har något annat förslag till mig?

GTX 460/Radeon 6850 är väldigt prisvärda kort, och det beror på om du vill ha 2 kort från början eller ett stort kort så att du sedan kan ta 2, jag gör så att jag köper 1 dyrt så att jag senare kan köra 2 dyra

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

GTX 460/Radeon 6850 är väldigt prisvärda kort, och det beror på om du vill ha 2 kort från början eller ett stort kort så att du sedan kan ta 2, jag gör så att jag köper 1 dyrt så att jag senare kan köra 2 dyra

Kanske man ska slå till på ett GTX 580 på en gång då som singelkort? Är det mest bang for the bucks i skrivande stund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Kanske man ska slå till på ett GTX 580 på en gång då som singelkort? Är det mest bang for the bucks i skrivande stund?

Det är det starkaste GTX-kortet som finns men mest bang for the bucks är det inte. Kolla isf på 460/6850

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Mest bang skulle jag nog säga är 6950/6970/570 då 580 är det bästa ATM, men det är inte billigt heller...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Mest bang skulle jag nog säga är 6950/6970/570 då 580 är det bästa ATM, men det är inte billigt heller...

Funderade också lite på 6950 vs. 6970 skiljer ju inte så överdrivet mkt i pris...
kanske det trots allt lutar åt 6970 då jag inbillar mig att det är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Funderade också lite på 6950 vs. 6970 skiljer ju inte så överdrivet mkt i pris...
kanske det trots allt lutar åt 6970 då jag inbillar mig att det är bättre

6970 är något bättre än 6950, men bara typ 5 fps.
Stödjer ditt moderkort SLi elelr CFx?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

6970 är något bättre än 6950, men bara typ 5 fps.
Stödjer ditt moderkort SLi elelr CFx?

Asus Sabertooth X58

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Asus Sabertooth X58

Okej, då stödjer du båda

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Okej, då stödjer du båda

Precis Ett annat alternativ till köpa ett singel 6950 är att köpa 2 st GTX 460 är det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

Precis Ett annat alternativ till köpa ett singel 6950 är att köpa 2 st GTX 460 är det bättre?

2 460 presterar som 1 570/6970, men då har du problemet att om du ska uppdatera så måste du byta ut allt helt, det är därför jag föredrar 1 bra kort till att börja med sedan lägga till om man känner för det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

2 460 presterar som 1 570/6970, men då har du problemet att om du ska uppdatera så måste du byta ut allt helt, det är därför jag föredrar 1 bra kort till att börja med sedan lägga till om man känner för det.

pAcKiE, du tänker precis som jag. Därför har jag bestämt mig för ett 6950 men jag kanske hinner ändra mig en gång till innan beställning av dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av andresthlm:

pAcKiE, du tänker precis som jag. Därför har jag bestämt mig för ett 6950 men jag kanske hinner ändra mig en gång till innan beställning av dator

Bra

Försök att få ett ASUS, för ASUS gillar att arbete med ASUS, mycket program som går hand i hand då

Visa signatur