Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Fick precis reda på att lillebrorsan kört min bil i diket. 4k självrisk och förhöjd premie i två år, precis vad jag behövde. Suck...
Inga personskador som tur var.

Tur att man tecknat trygghetspaket så man åtminstone får hyrbil, annars hade man vart billös jul och nyår. Alltid nått iaf.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Äh, det har man haft sen i fredags
Beställt lite grejor till en surfdator från Inet, men dom får in moderkortet den 14 Januari nästa år... Finns inte så mycket att välja på i den prisklassen heller som har integrerat grafikkort...

Skönt, vad är det för moderkort du väntar på ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Skönt, vad är det för moderkort du väntar på ?

Nä, ska bygga en surfdator åt en herre. Det är Gigabyte GA-880GM-UD2H jag väntar på...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Nä, ska bygga en surfdator åt en herre. Det är Gigabyte GA-880GM-UD2H jag väntar på...

nehe, det finns väl en hel del moderkort att välja mellan. Zotac brukar ha bra mini itx moderkort, kolla dom ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

nehe, det finns väl en hel del moderkort att välja mellan. Zotac brukar ha bra mini itx moderkort, kolla dom ?

Nu måste det ju inte vara Mini ITX utan det går ju bra med vanligt ATX. Enda kraven är väl integrerad grafik och 4 minnesplatser.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Tenta imorgon i linjär algebra. Känner mig tämligen osäker på om jag kommer klara det eller inte. Men skitsamma. När tentan är klar så är det jullov som ska börjas med Tron 3D

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Nu måste det ju inte vara Mini ITX utan det går ju bra med vanligt ATX. Enda kraven är väl integrerad grafik och 4 minnesplatser.

har tyvärr inget bra tips. Hoppas posten är snabba så jag får mina beställda grejer den här veckan

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Varför i helvete gick jag ut idag.
På apoteket fick så klart överasskärringarna i päls och hatt gå före för dom var ju för korkade för att kunna trycka på knappen för att få ett nummer och vänta på sin tur lilla poteksludret skulle såklare kvittra med diom och förklara att jag minsan inte var önskvärd där mitumer stog utan i stället skulle gå till en intorkade kärring somtrodde hon var läkare och viste vad jag minsann skulle ha för medecin och att det var mitt fel att hon vare så korkaD ATT HIB IBYNTE VISTE HUR MABN HITTADE DEN Jag skule ha och som var sluyt fast den inte var utand fanns men det var ju mitt fel att hon inte viste hurman gjorde oc h att eftersomhon varläkare så kun de ju inte min lä'kare vet något om vad jag ska ha förmedecon och istället sklle hon skälla på mig för att han slkrivit ut mför många
på onsum ska så klar hala kasapesonalen hjälpa folk med självbetjäningskassorna som aldrig funkar och som är komplett obegripliga för dom flest eftersom det aldirg går att förutsäga hur dom ska funka. sjävlklar en till vöerklaskärring i päls och hatt som var för dålig för att kuna handla med kort men som skule göra det än då men inte kunde för hion var för dåöig men skule åndpg göra det för hon varså kass att hon skelly e handla med kort ändpå gast hon var så dfålig att hong si i alk all fall så skule fula tjej i kassan läsa mina varor men läste in återinstopning av kärringens varor så då tycke kassan jag kulle betala för dom varaona fast inte var jag som keule han dom och det var ju mitt fel för jag var ju och hnadlade och hade stoåt i sama ikö som överklaasköärringen med päls och hatt och
enda bra ute var att det var ensma lampa med bra oskckel

Lät som någon vaknat på så pass fel sida och haft så stora bekymmer på apoteket och på konsum att hela huvudet har gått sönder;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

jäkla skit, för första gången på säkert 5 år har jag fått en rejäl virus attack :S
kom över mitt youtube konto, min bilddagbok och värsta av allt, min mail :/

Nu får jag banne mig skylla mig själv att jag inte kommer ihåg svaret på min hemliga fråga..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Vet ej om jag går in under någon av kategorierna sur, galen eller ledsen, jag känner mig mer krossad. Fick för tre timmar sedan reda på att min flickvän sen fyra år tillbaka har varit otrogen mot mig med en sex år äldre kollega. Hur gör jag? Var tar jag vägen? Hon var allt.......

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krippe91:

Vet ej om jag går in under någon av kategorierna sur, galen eller ledsen, jag känner mig mer krossad. Fick för tre timmar sedan reda på att min flickvän sen fyra år tillbaka har varit otrogen mot mig med en sex år äldre kollega. Hur gör jag? Var tar jag vägen? Hon var allt.......

Prata med henne och se vad hon känner,har det hänt flera gånger under de 4åren och hur fick du reda på det?

Gör det som känns bäst för dig, lycka till iaf även om de känns tungt.

Permalänk
Medlem

Det var första gången och hon berättade det själv. Det hände i måndags...

Permalänk
Medlem

En slyna är en slyna är en slyna.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Krippe91:
Gör det som du själv tycker känns rätt. Personligen skulle jag varit så in i * förbannad på både flickvän och kollega. Hur fan kan man vänsterprassla i flera år bakom ryggen på nån? Helt sinnes..

Annars har väl jag inte haft nåt jätteflyt idag. Blev först en tur in till skolan för att "plugga" lite (Modellera i Maya). Bussturen som brukar ta 10 minuter tog ca 30 minuter då busschauffören åkte (väldigt) fel... Sedan krånglade Maya en hel del och krashade konstant. Mot kvällen gick jag från skolan till ett köpcentrum för att fixa sista julklapparna. Kallt som fan var det.. Väl i affären lyckades jag välta allt jag gick nära kändes det som. Skyltar på Siba osv, fattar inte hur jag lyckades. Tar en sväng till mataffären och lyckas självklart hamna i kön bakom en handikappat långsam gubbe med en sinnessjukt överpackad kundvagn och en snigel i kassan. Avslutar dagen med att timea bussen hem riktigt perfekt. Missar den med 3 minuter och får vänta en halvtimma i den härliga värmen.

Klarade iof precis Majoras Mask och ser att jag tillslut fick VG på en hemtentamen så alltid nåt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

Krippe91:
Gör det som du själv tycker känns rätt. Personligen skulle jag varit så in i * förbannad på både flickvän och kollega. Hur fan kan man vänsterprassla i flera år bakom ryggen på nån? Helt sinnes..

Annars har väl jag inte haft nåt jätteflyt idag. Blev först en tur in till skolan för att "plugga" lite (Modellera i Maya). Bussturen som brukar ta 10 minuter tog ca 30 minuter då busschauffören åkte (väldigt) fel... Sedan krånglade Maya en hel del och krashade konstant. Mot kvällen gick jag från skolan till ett köpcentrum för att fixa sista julklapparna. Kallt som fan var det.. Väl i affären lyckades jag välta allt jag gick nära kändes det som. Skyltar på Siba osv, fattar inte hur jag lyckades. Tar en sväng till mataffären och lyckas självklart hamna i kön bakom en handikappat långsam gubbe med en sinnessjukt överpackad kundvagn och en snigel i kassan. Avslutar dagen med att timea bussen hem riktigt perfekt. Missar den med 3 minuter och får vänta en halvtimma i den härliga värmen.

Klarade iof precis Majoras Mask och ser att jag tillslut fick VG på en hemtentamen så alltid nåt

Underbart när allt går åt helvete under dagen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Underbart när allt går åt helvete under dagen...

Ännu värre när det gör det på natten också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ala_95:

Ännu värre när det gör det på natten också

Say what

Själv gick jag ur sängen för nån timma sen, ska snart hämta syrrans julklapp sen får vi se hur dan går åt skogen.

Permalänk

Galet glad idag, köpte ny dator igår som är bra mycket bättre än min gamla

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Say what

Själv gick jag ur sängen för nån timma sen, ska snart hämta syrrans julklapp sen får vi se hur dan går åt skogen.

Härlig inställning :). Folk tycker ibland jag är negativ. Jag kallar mig realist!

Btw. Såg fiskleverolja (kapslar) i affären och tänkte att fan, nu när jag är student äter jag aldrig fisk. Värt att köpa kanske. Gjorde misstaget att lukta på skiten. Satan vad vidrigt alltså!

För att göra ytterligare en helomvändning.
Folk snackar om jullov och grejer nu. Polarna jag delar lägenheten med har redan stuckit hem. Några stack redan förra veckan. Jag åker hem imorgon och får nog åka hem 26'e. Massa inlämningar den 4'e Januari. Känns lagom motiverat, men och andra sidan vet jag inte vad man ska göra hemma. Trivs här. Och uppgifterna består av 3D och skissteknik så det är rätt kul grejer :).
Hoppas att nåt kul dyker upp på nyår bara!

Permalänk
Medlem

Beställde skor i måndags.... givetvis har dom sänkt priserna igår eller idag haha Assholes!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Känner mig brutalt avslappnad, from Hero to Zero. Betald arbetstid i hemmet tills efter nyår. Första jul/nyårs-helg på 5 år som inte skall spenderas på ett jobb, tjohooo!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Varför i helvete gick jag ut idag...+ en massa text

Hehe lite halvt obegriplig text men det fick mig att le(inget illa menat).

Själv har jag bara haft en "incident" på apoteket när jag satt och väntade för att hämta ut receptbelagt medicin. En morsa med unge som försökte bli betjänad före mig fast jag observerade att hon kom in i butiken efter mig pga sin gnälliga unge.

Hur som helst när apotekaren tryckte på nummer-knappen hoppade hon fram och började snacka varav jag steg fram och sa "ursäkta men såvida damen inte har dubbelbokat är det min tur *visar upp nummerlappen* varav jag fick en sur blick ifrån tanten, gladare blev hon inte när jag också sa något i stil med "du kanske missade det men nummerlapparna trycker du fram där borta *pekar mot entrén*".

Annars var det längesedan jag haft någon som trängt sig i en kö, tror det var en 10år sedan sist på Swedbank, en jeppe som gled emellan nummerbetjäningen och skulle väl bara fråga något kort varav jag fysiskt föste honom åt sidan och han började säga "Jag ska bara.." då jag avbröt honom och sa "Hörru Alfons Åberg "jag-ska-bara" (med lätt sarkastisk ton) ställ dig i kö som alla andra!" Han vart ganska förvånad då jag gissar att han vanligtvis träffar på trevliga bemötande människor som på sin höjd knyter näven i byxfickan och tyst muttrar något om "folk som tränger sig" men den dagen hade han otur och träffade på mig, "herr-burdus-på-mindre-bra-humör" haha

-Ha det gött!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

Härlig inställning :). Folk tycker ibland jag är negativ. Jag kallar mig realist!

Btw. Såg fiskleverolja (kapslar) i affären och tänkte att fan, nu när jag är student äter jag aldrig fisk. Värt att köpa kanske. Gjorde misstaget att lukta på skiten. Satan vad vidrigt alltså!

För att göra ytterligare en helomvändning.
Folk snackar om jullov och grejer nu. Polarna jag delar lägenheten med har redan stuckit hem. Några stack redan förra veckan. Jag åker hem imorgon och får nog åka hem 26'e. Massa inlämningar den 4'e Januari. Känns lagom motiverat, men och andra sidan vet jag inte vad man ska göra hemma. Trivs här. Och uppgifterna består av 3D och skissteknik så det är rätt kul grejer :).
Hoppas att nåt kul dyker upp på nyår bara!

Bussfan var 16 minuter sen.. tack som fan för att ballen frös!
Jo fesk luktar illa som fan

Ska snart ut med tjejen å handla lite för middagen, få se om ja kan kasta upp nån bild i den tråden..
Lär gå åt helvete där med!

Permalänk
Hedersmedlem

Tenta i linjär algebra om ca timme, önska mig lycka till

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shimonu:

Tenta i linjär algebra om ca timme, önska mig lycka till

Good luck, följ bara linjen så ska nog allt ordna sig

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Har varit små krasslig ända sedan i söndags med hosta och snuva. Vaknar idag med att jag har hemsk torrhosta, ont i huvudet, ont i leder och att snoret bara rinner ner. Yeah vad kul man kan ha såhär två dagar innan julafton. Blir det än värre imorgon så blir det inget julfirande för min del då jag inte tänker spendera 6-8h i en bil för att sen ligga sjuk hemma hos föräldrarna hela julen.
Min polare som jag ska åka ner med låter dessutom i söndags meddela att han och sambon förmodligen tänker ta en sista minuten resa när de ändå är nere i Skåne och att jag därmed tvingas åka tåg hem för att kunna fira nyår i Thn. Tack för att han berättade detta efter att alla billiga biljetter är slut på SJ :(.

Permalänk

Skönt att det snart e jul å lite ledigt, många timmar övertid denna vecka, sliter på en men betalar sig när lönen kommer

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jaha.. då blev det inget julfirande för min del. Spydde upp hela maginnehållet 10 min innan avfärd och mår för tillfället skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jaha.. då blev det inget julfriande för min del. Spydde upp hela maginnehållet 10 min innan avfärd och mår för tillfället skit.

Friande eller firande?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är varken sur, ledsen eller galen.. känner mig bara lite skum=/
Har nu vart singel i 3 dagar efter ett förhållande som varade i 3,5 år, svårt att plocka bort någon från sitt liv som funnits där ganska länge.
Men samtidigt som de känns riktigt tråkigt att de blev såhär så känner ja en viss spänning av hur mitt liv kommer att se ut framöver. ^^

sen är de ju trevlig med jul i morgon, ta de lugnt me familjen å äta god mat

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000