MSI tar Lightning till AMD och Nvidias flaggskepp

Permalänk
Melding Plague

MSI tar Lightning till AMD och Nvidias flaggskepp

Komponenttillverkaren MSI laddar upp inför Consumer Electronics Show med Geforce GTX 580 och Radeon HD 6970 i den påkostade serien Lightning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

lol "broken"
Måste haft fler kort de kunnat lägga ut utan lappen :S

Ser trevligt ut dock, undrar vad de kommer att kosta dock :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Kommer nog kosta skjortan ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Gött, lightning korten brukar ju utklassa allt annat.
Synd att jag saknar en 990x bara, hade passat till två av dessa kort med några hundra liter kväve till det.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Ingen backplate

Permalänk
Medlem

Broken? Bra marknadsföring.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Är det EXAKT samma kylare på? I så fall lär man ju se hur mycket varmare Gtx580 är jämfört med hd6970:)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Är det EXAKT samma kylare på? I så fall lär man ju se hur mycket varmare Gtx580 är jämfört med hd6970:)

Svårt att bedömma då PCB't är helt designat av MSI, men GPU'n borde man ju få en ganska bra bild av värmeskildnaden på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ingen backplate

Vad ska du med det till?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Skrivet av EoZ:

Vad ska du med det till?

Långt tungt kort, inte direkt en nackdel att ha på ett sånt kort. Sen så har 480 lightning det så varför inte detta ?

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att de plockat bort den för att visa innandömet på kortet, men att de ex som säljs till konsument har en?

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

Har korten vapor-kylning? för annars försvinner ju typ hela poängen med 580, (skillnaden var ju bara att det var en fetare processor, men mest att den hade bättre kylning).

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ni på SweC ska ta bilder ifrån en sådan oserös site.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tråkigt att ni på SweC ska ta bilder ifrån en sådan oserös site.

Mmm för nyheten blir så myket sämre för att bilderna kommer från SemiAccurate

Jag förstår att Charlie trampar en Nvidia kramare på tårna, men det betyder inte att siten brukar kunna rota fram nått läsvärt lite av och till. Annars kan man alltid skratta åt Charlie när han med mer eller mindre väl underbyggda argument sågar en viss grafikkortstillverkare.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Har korten vapor-kylning? för annars försvinner ju typ hela poängen med 580, (skillnaden var ju bara att det var en fetare processor, men mest att den hade bättre kylning).

Knappast! Poängen med 580 är att den presterar upp till 20% bättre än GTX480. Att den är mycket tystare är ju självfallet bra, men knappast någon prestation med tanke på hur 480 lät. Nu vet jag naturligtvis inte hur mycket MSI's variant kommer låta men man kan ju vara säker på att den drar ner tempen från originalkylaren en bit. Annars hade man låtit bli att byta eller moddat originalet så att det hade passat deras egna kretskort.

Själv föredrar jag de lösningar med 3 stora fläktar. De kyler bra mycket bättre än någon referenskylare och låter inte speciellt mycket heller.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Sweet

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!