Plötsligt när jag hade tänkt mig att sätta i XP-skivan i min nya dator och installera så får jag ingen bild på skärmen när jag startar. Vad har hänt? Jag har provat att byta skärm, samma resultat.
Jag har precis byggt ihop min nya dator.
- EPoX VIAKT-333 DDR och vad det nu heter
- Athlon XP 2000+
- 256mB DDR PC2700
- Point of View Geforce 4 MX 440
- IBM 120GXP 80GB HD
- LITE_ON 40x Rewriter
OBS! Från min gamla burk:
- Segate 2.1 GB HD
- 8x CD-ROM av nåt märke
Det första som hände när jag drog igång burken var att jag fick gå in i biosen och allt det där. Men jag ändrade inget.
Sen startade datorn upp 2.1 giggarn med win95 som låg inne. Den hittade inte den andra disken. brännarn hittade den inte heller. Så jag jumprade om grejorna. Jag satte Cable select på en del och Master resp. slave på några av dom andra. Sen startar jag burken. Skärmen är svart. Jag tror inte att tangentbordet funkade heller. Lådan går igång däremot och kommer fram förmodligen till när den ber en klocka om CPU:n.
Jag har provat att plocka ur grafikkortet och jag har testat med ett annat. Jag har inte ändrat nåt med hårddiskarna eller cd:na. Jag har testat med en annan skärm. osv.
flytta bygeln för att resetta bios, det står i manualen hur du ska göra, ryck ur 2.1giggarn, kör 80gb som master på primary-kanalen, och lite-on'en som som master på secondary-kanalen, gå in i bios och kolla så att alla klockfrekvenser stämmer, kolla så att den hittar enheterna.
Visa signatur
We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future