Permalänk

SMS till mobilen från Gmail?

Hej och gott nytt år!

Undrar om det går på nåt vis att Gmail skickar SMS till mobilen när man fått ett mail?
Provat googla men blev osäker av svaren. Har inte hittat nån sådan funktion met vet ni?

Permalänk
Medlem

Nu framgår det inte vad du har för telefon men har du en smartphone kan du få mail direkt till telefonen. Jag har både min privata mail och jobbmailen direkt till telefonen.

Permalänk

Det är en Nokia kommunikator, lite äldre än E90. Vill att det kommer ett sms ifall jag fått nytt mail.

Permalänk
Medlem

Tror inte det du söker finns som gratis tjänst i alla fall.

Permalänk
Medlem

lösningen som jag har hört används är att man vidarebefordrar mailen till en tjänst som skickar det som sms.

googla på: gmail sms notification

Permalänk

Ok, tack för svaren.

Permalänk

Håller med ovan.
För oss som använder Android OS samt iOS, så finns det redan applikationer som gör så att man kan kolla sin gmail inkorg direkt via mobiltelefonen.
Det enda man behöver ha igång är 3G nätet.
Lycka till.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

http://www.nokia.se/hitta-produkter/produkter/nokia-e90-commu...

"Stöd för SMTP, POP3 och IMAP4"

Skaffa datapaket (ex 29 kr i månaden hos Tele2) och konfigurera IMAP-epostkonto. Fungerar med gmail. Då kommer du kunna läsa, skriva, skicka mail direkt från telefonen.

Tror detta är billigaste och smidigaste lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentHarmonic:

Håller med ovan.
För oss som använder Android OS samt iOS, så finns det redan applikationer som gör så att man kan kolla sin gmail inkorg direkt via mobiltelefonen.
Det enda man behöver ha igång är 3G nätet.
Lycka till.

Vilken smart- eller halvsmarttelefon som helst som tillverkats dom senaste fyra-fem åren har ju mailklient? Det är inget konstigt alls och det behövs ingen skild 'applikation' för det.

Permalänk

En till röst för att hoppa över smsandet och istället köra mail direkt in i mobilen. Min morsa kör en Nokia 9500 Communicator och för henne funkar imap riktigt bra. Den mobilen är för övrigt värd sin vikt i guld. Hon har haft den sen lanseringen kring typ 04-05 och den har aldrig krånglat för henne (fick köpa ett nytt batteri till den för ca 2 år sen), har stöd för typ allt som är intressant (Ok, jag saknar 3g hastigheten när man surfar, men typ allt) och har ett riktigt trevligt tangentbord.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.