Blir detta bra? Ska beställa idag! 10.5k

Permalänk
Medlem

Blir detta bra? Ska beställa idag! 10.5k

Tjena!
Inet.se - Kundvagn

Jag är inte helt säker på kylaren men jag tror att den är prisvärd

/Daddale

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Tjena!
Inet.se - Kundvagn

Jag är inte helt säker på kylaren men jag tror att den är prisvärd

/Daddale

För det första ska du inte köra crossfire i framtiden så är nätagget väldigt overkill (skulle dessutom räcka med 750 w vid crossfire).. Sedan så är moderkortet väldigt dyrt och går nog få lite billigare och de finns ej i lager.

Du behöver heller inte 8 gb minne i ram om du bara spelar och de finns inte heller i lager. kan fixa ett nytt paket åt dig om du önskar

ananrs ser väl allt bra ut ändå med bara lite overkill saker

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

För det första ska du inte köra crossfire i framtiden så är nätagget väldigt overkill (skulle dessutom räcka med 750 w vid crossfire).. Sedan så är moderkortet väldigt dyrt och går nog få lite billigare och de finns ej i lager.

Du behöver heller inte 8 gb minne i ram om du bara spelar och de finns inte heller i lager. kan fixa ett nytt paket åt dig om du önskar

ananrs ser väl allt bra ut ändå med bara lite overkill saker

Det skulle jag ju ha skrivit

Jag kommer att överklocka och köra med minst 2st 6950 förmodligen 3st.
Jag har valt 8gb för att det dual channel och har jobbar en del med photoshop och andra program i adobe serien.

Om du känner att du vill ta dig tid så är jag öppen för förslag

Vilken av dessa skulle du tro vara bäst i mitt paket?
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se
AMD Phenom2 X6 1055T 2,8GHz - Inet.se

Permalänk
Medlem

Köp dessa istället: http://www.inet.se/artikel/5308675/corsair-8gb-2x4096mb-1600m...

Känns ju som man vill ha 8 gig såhär år 2011, minne går ju alltid åt.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

Varför inte köra på Sandy Bridge?

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matti4s:

Köp dessa istället: http://www.inet.se/artikel/5308675/corsair-8gb-2x4096mb-1600m...

Känns ju som man vill ha 8 gig såhär år 2011, minne går ju alltid åt.

Är det mera effektivt att köra med 2 st 4gb än 4 st 2gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Det skulle jag ju ha skrivit

Jag kommer att överklocka och köra med minst 2st 6950 förmodligen 3st.
Jag har valt 8gb för att det dual channel och har jobbar en del med photoshop och andra program i adobe serien.

Om du känner att du vill ta dig tid så är jag öppen för förslag

Vilken av dessa skulle du tro vara bäst i mitt paket?
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se
AMD Phenom2 X6 1055T 2,8GHz - Inet.se

Jaha men då är jag med :).

Alltså rent prestandamässigt i spel till exempel är ju x4 955 BE bästa köpet (har själv en sådan och den funkar bra),

Men ska du hålla på med bild redigering och sådant skulle jag nog faktiskt kunna rekommendera

x6 1055t. Då har du fler trådar att arbeta med och vill du ha bättre spel prestanda tar det bara några minuter att överklocka lite så har du samma prestanda som x4 955 BE i spel

Processorkylaren du har valt är bra noctua brukar göra bra grejer även om de är lite dyra ibland, men de brukar leverera därefter också

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

Varför inte köra på Sandy Bridge?

Jag är inte alls high på dator delar känner jag
Vet inte ens om jag vågar nämna vad jag sitter vid nu haha!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är blind eller är där inte med någon hårddisk? Och DVD-Läsare klarar du dig utan också?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Jaha men då är jag med :).

Alltså rent prestandamässigt i spel till exempel är ju x4 955 BE bästa köpet (har själv en sådan och den funkar bra),

Men ska du hålla på med bild redigering och sådant skulle jag nog faktiskt kunna rekommendera

x6 1055t. Då har du fler trådar att arbeta med och vill du ha bättre spel prestanda tar det bara några minuter att överklocka lite så har du samma prestanda som x4 955 BE i spel

Går det att överklocka x6 1055t stabilt till 3.2?
Eller ännu högre kanske, och i så fall räcker kylaren jag har valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Är det bara jag som är blind eller är där inte med någon hårddisk? Och DVD-Läsare klarar du dig utan också?

Jag har detta
Men det borde jag har skrivit med haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Går det att överklocka x6 1055t stabilt till 3.2?
Eller ännu högre kanske, och i så fall räcker kylaren jag har valt?

Ja utan större problem många kör de i 4 ghz utan problem så 3,2 är inga större problem

angående kylaren så redigerade jag mitt inlägg om processorerna

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Ja utan större problem många kör de i 4 ghz utan problem så 3,2 är inga större problem

angående kylaren så redigerade jag mitt inlägg om processorerna

Tack så mycket
Så vad tror du om paket nu när all info har kommit fram haha?
Tror du det blir bra eller har du något eget förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Tack så mycket
Så vad tror du om paket nu när all info har kommit fram haha?
Tror du det blir bra eller har du något eget förslag

Neh jag tror nog de ska funka bra till det mesta

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Neh jag tror nog de ska funka bra till det mesta

Okej

Men du kanske kan svara på det jag frågade högre upp.
Är det mer effektivt att köra med 2st interminnen på 4gb än 4st på 2gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Okej

Men du kanske kan svara på det jag frågade högre upp.
Är det mer effektivt att köra med 2st interminnen på 4gb än 4st på 2gb?

Jag skulle nog rekommendera att köra 2 st 4 gb stickor. Har du färre stickor äre mindre stickor som kan krångla + att vill du ha mer minne i framtiden (vilkt jag inte tror men ändå) så har du ju lediga platser

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Jag skulle nog rekommendera att köra 2 st 4 gb stickor. Har du färre stickor äre mindre stickor som kan krångla + att vill du ha mer minne i framtiden (vilkt jag inte tror men ändå) så har du ju lediga platser

Okej då var allt klart nu ska man bara få farsgubben att beställa då man är mindra än 1 mån från att fylla 18 *suck*

Han kan vara riktigt jävlig ibland nu när det inte är långt kvar haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddale:

Okej då var allt klart nu ska man bara få farsgubben att beställa då man är mindra än 1 mån från att fylla 18 *suck*

Han kan vara riktigt jävlig ibland nu när det inte är långt kvar haha

Haha kan förstå dig men de släpper när man fyller 18 det är skönt att göra det

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Haha kan förstå dig men de släpper när man fyller 18 det är skönt att göra det

Längtar som fan haha!

Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig